2 روز از سال جدید بدون فوتی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد سپری شد


2 روز از سال جدید بدون فوتی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد سپری شد

مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در سال جدید 2 روز بدون فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه سپری شد که امید است روزهای بدون فوتی افزایش یابد و شاهد هیچ مرگ و میری از بابت کرونا نباشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمد علی کیانی روز چهارشنبه در آیین تجلیل از ۱۵۰ نفر از خادمان سلامت و دست‌اندرکاران ستاد نوروزی سال ۱۴۰۱ و مدیریت موج ششم بحران کرونا، افزود: در روزهای 22 و 30 فروردین ماه امسال هیچ فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش نشده است.

وی بیان کرد: در ایام نوروز ۱۴۰۱ خدمات شایانی در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و درمان ارائه شد و بسیار مفتخریم که با وجود حضور جمعیت بیش از ۸.۵ میلیونی زائران ایرانی و غیر ایرانی امام رضا(ع)، این ایام را به خوبی سپری کردیم.
وی با بیان اینکه مقایسه آماری وضعیت ایران و سایر کشورهای پیشرو در عرصه مدیریت کرونا قابل توجه بود، افزود: دوره موج ششم در آمریکا ۴ ماه با ۲۰۰ هزار فوتی و در کشورهای اروپایی بیش از ۳.۵ ماه با ۲۴ هزار فوتی طی شد، اما در ایران این زمان به مراتب کوتاه‌تر و آمار فوتی ها هم بسیار پایین‌تر بود که علت اصلی آن، آمار بالای واکسیناسیون در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بود.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: میزان تزریق واکسن کرونا به گروههای هدف در دولت قبل ۵ درصد بود که اکنون این رقم به ۷۶ درصد از جمعیت زیر پوشش در کشور رسیده است که اکنون از متوسط جهانی که باید تا پایان ماه جولای امسال ۷۰ درصد جمعیت باشد، بالاتر هستیم.
دکتر کیانی گفت: اگرچه دانشگاه علوم پزشکی مشهد به لحاظ تزریق دُزهای اول و دوم واکسن کرونا به موفقیت‌های خوبی دست یافته است، اما از بابت آمار پایین دُز سوم نگران هستیم، بنابراین افراد بالای ۱۸ سالی که هنوز دز سوم را دریافت نکرده‌اند، برای ایمنی زایی باید هر چه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون کرونا مراجعه کنند.

تاکید بر تکمیل واکسیناسیون دز سوم کرونا و واکسیناسیون سرخک
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در گروه‌های هدف این دانشگاه به ترتیب دز اول ۹۸ درصد، دز دوم ۸۷ درصد و دز سوم ۳۸ درصد است که در دُزهای اول و دوم میزان جمعیت واکسینه شده قابل قبول است اما در دُز سوم عقب هستیم.
دکتر سید جواد حسینی نسبت به شیوع بیماری سرخک در کشورهای همسایه شرقی هشدار داد و افزود: از سال گذشته تاکنون ۳ مورد بیماری سرخک در خراسان رضوی از میان اتباع خارجی شناسایی و درمان شده‌اند که بدین منظور انجام واکسیناسیون گسترده سرخک در گروههای هدف در بین ایرانیان و اتباع خارجی در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: واکسیناسیون گسترده سرخک در کنار واکسیناسیون گسترده کرونا در گروه‌های سنی هدف در حال انجام است تا شاهد آسیب‌های بیماریهای سرخک و کرونا در جامعه نباشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: فعالیت های حوزه بهداشت در قالب خدمات ستاد نوروزی ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه ادامه داشت که در کنار همه فعالیت‌ها و خدمات ارائه شده بهداشتی و درمانی، فوت یک مادر باردار در تاریخ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ از اتفاقات تلخ این ایام بود.

2 روز از سال جدید بدون فوتی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد سپری شد

دانشگاه علوم پزشکی مشهد رتبه برتر درمان کشور را کسب کرد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم گفت: در ایام نوروز امسال خدماتی شایسته، بی تاخیر و شایسته از طریق ۷۰ بیمارستان، ۶۳ مرکز دیالیز و ۲۲۵ درمانگاه شبانه‌روزی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ارائه شد.
دکتر شاپور بدیعی افزود: در این ایام ۲۱ هزار ماموریت شهری اورژانس ۱۱۵ در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش شده است که بدین طریق ۵۳ هزار نفر به بیمارستانها منتقل و تحت درمان قرار گرفته‌اند و این آمار از بسیاری از شهرهای بزرگ کشور حتی تهران بیشتر بوده است.
وی با بیان اینکه یکی از افتخارات ما خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران امام رضا(ع) با رضایت حداکثری بوده است، افزود: خوشبختانه خدمات ارائه شده در سال ۱۴۰۰ موجب کسب رتبه برتر درمان کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد شد که در کسب این افتخار تک‌تک نیروهای کادر درمان شریک و سهیم هستند.

راه اندازی ۶ بیمارستان هوشمند
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اولین بیمارستان هوشمند کشور به نام بیمارستان ولایت در ماههای پایانی پارسال در مشهد افتتاح شد و برای امسال ۶ بیمارستان هوشمند دیگر در کشور با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد راه‌اندازی می‌شود.
دکتر بدیعی افزود: حوزه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص راه‌اندازی بیمارستان‌های هوشمند در سراسر کشور آمادگی کامل را دارد و این دانشگاه آماده هرگونه همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌های کشور در این خصوص است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا