پوشش دز سوم واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان به 4٨ درصد رسید


پوشش دز سوم واکسن کرونا در دانشگاه علوم پزشکی سمنان به 4٨ درصد رسید

سمنان- ایرنا- دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: 48 درصد مردم در مناطق تحت پوشش این دانشگاه در 6 شهرستان استان دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش ایرنا، کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان عصر چهارشنبه به رسانه ها بیان کرد: در مجموع میزان کلی واکسیناسیون کووید۱۹ در شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان به حد مطلوبی رسیده، ولی استقبال مردم در برهه کنونی برای تزریق دز سوم این واکسن کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان این که ۹۴ درصد مردم تحت پوشش دانشگاه دز اول و ۸۴ درصد دز دوم را تزریق کردند، گفت: تاکنون ۴۸ درصد از مردم در ۶ شهرستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان دز سوم واکسن علیه کووید۱۹ تزریق کردند.

وی افزود: سهل انگاری و عادی شدن کرونا یکی از دلایل کاهش استقبال مردم برای تزریق واکسن کرونا است که این امر خطرناک است و از مردم می خواهیم که برای تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند.

طبق اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، ۲۸۴ فرد مشکوک به کرونا شبانه روز گذشته به مراکز درمانی استان مراجعه کردند و جواب آزمایش ۲۷ فرد مثبت است.

به گزارش ایرنا، در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌های سرخه و آرادان در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی، شاهرود، دامغان، سمنان، مهدیشهر و گرمسار زرد کرونایی هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا