طراحی دکوراسیون داخلی منزل با 7 ترفند کاربردی و جذاب


طراحی دکوراسیون داخلی منزل با 7 ترفند کاربردی و جذاب

دکوراسیون داخلی و طراحی آن هنری است که این روزها به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است و افراد همواره در تلاش‌اند با بهره‌گیری از هنر طراحی، جلوه بصری خاصی به نمای داخلی خانه‌های خود ببخشند. دکوراسیون داخلی به معنای هماهنگ‌سازی المان‌های تشکیل‌دهنده یک محیط مانند ترکیب درست رنگ لوازم و اثاثیه برای جلوه […] نوشته طراحی دکوراسیون داخلی منزل با 7...

دکوراسیون داخلی و طراحی آن هنری است که این روزها به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفته است و افراد همواره در تلاش‌اند با بهره‌گیری از هنر طراحی، جلوه بصری خاصی به نمای داخلی خانه‌های خود ببخشند. دکوراسیون داخلی به معنای هماهنگ‌سازی المان‌های تشکیل‌دهنده یک محیط مانند ترکیب درست رنگ لوازم و اثاثیه برای جلوه بخشیدن به آن‌ها است. بنابراین در طراحی دکوراسیون لزومی به استفاده از لوازم لوکس و لاکچری برای داشتن یک خانه جذاب و رویایی نیست، فقط کافی است با کمی ذوق و استعداد لوازم را با ترکیب‌بندی درست رنگ‌ها در کنار بچینید. میلانی ست به شما می‌گوید که چگونه با رعایت چند نکته ساده و کاربری به طراحی جذاب‌‌تری در دکوراسیون خانه‌های خود برسید.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل

آنچه در طراحی دکوراسیون داخلی اهمیت دارد، ایجاد یک محیط مملو از آرامش است. به دنبال این هدف عناصر محیطی از جمله: ابزارها و لوازم به گونه‌ای با هم ترکیب شده و هماهنگ می‌شوند که فضای پیرامون ضمن زیباسازی از آرامش ایده آلی برخوردار باشد. طراحی داخلی شامل بخش‌های فضاهای متفاوتی از جمله: آشپزخانه، سالن پذیرایی و اتاق خواب می‌شود. افراد زمانی می‌توانند در طراحی داخلی به نتیجه مطلوب برسند که نیاز آن‌ها از محیط پیرامون به طور کامل برآورده شده و به استفاده بهینه‌ای از دکوراسیون برسند‌. برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای صرفا نباید یک طراح داخلی باشید، بلکه رعایت چند نکته شما را به طراحی ایده‌آلی می‌رساند. با میلانی ست همراه باشید تا شما را در جهت طراحی زیبا راهنمایی کند.

7 نکته کاربردی و جذاب طراحی دکوراسیون داخلی منزل:

1. نور

یکی از فاکتورهای مهم در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی نوردهی مناسب محیط است. نور طبیعی زیبایی ذاتی خاصی به اجسام و لوازم می‌بخشد. برای خانه‌هایی که نورگیر کافی دارند، استفاده از پرده‌های ساده و نازک برای جذابیت فضا کفایت می‌کند اما در شرایطی که خانه‌ها از نور طبیعی محروم باشند، می‌توانید از ابزارهای منعکس‌کننده نور مانند آینه‌ها استفاده کنید. لوازم و اثاثیه با رنگ‌های تیره، گویی نور را در خود حبس می‌کنند. استفاده از لوازم با رنگ روشن برای محیط‌های کم نور، فضا را روشن و بزرگ‌تر نمایش می‌دهد. برای ایجاد روشنایی می‌توانید از انواع لوستر و آباژور متناسب با سبک دکوراسیون خود استفاده کنید.

2. نحوه چیدمان دکوراسیون داخلی

سعی کنید از المان‌هایی در ترکیب دکوراسیون خود استفاده کنید که فضا و فاکتورهای تشکیل‌دهنده آن در تعادل با یک‌دیگر باشند. به عنوان مثال: لزومی ندارد تمام فضای خانه را با مبلمان‌ متنوع پر کنید. در این صورت بیشتر از این که فضا زیبا به نظر برسد، شلوغ و به هم‌ریخته دیده می‌شود و هرگونه تغییر در آن هیچ فایده‌ای ندارد. نحوه چیدمان در طراحی دکوراسیون داخلی، خود مسلتزم رعایت چند نکته است. برای نمونه: نوع مبلمان باید با ابعاد خانه و سایر اجزای تشکیل‌دهنده دکوراسیون در تناسب باشد، استفاده از میزعسلی کوچک برای مبلمان بزرگ مناسب نیست، چسباندن مبل‌ها به دیوار بر زیبایی دکوراسیون تأثیر منفی می‌گذارد و نکات بسیار دیگر که نقش مهمی در چیدمان دکوراسیون دارند. اگر بخش‌های مختلف ساختمان از هم مجزا است و افراد خانواده به صورت شخصی از فضای مربوط به خود استفاده می‌کنند، بهتر است برای هر بخش طراحی مخصوص به همان فضا را داشته باشید. میلانی ست به شما می‌آموزد که چگونه با استفاده از ترکیب المان‌ها برای دختر خانواده یک دکوراسیون دخترانه و برای پسر خانواده یک دکوراسیون پسرانه بچینید.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل با 7 ترفند کاربردی و جذاب

3. سبک چیدمان

میلانی ست به شما می‌آموزد که سبک‌های مختلف را بشناسید و بر اساس سلیقه و نیاز خود تنها از یک سبک در طراحی دکوراسیون داخلی استفاده کنید. مثلا: اگر شلوغی را نمی‌پسندید و رنگ‌های مشخص سریع شما را دل‌زده می‌کنند، سبک مدرن انتخاب ایده‌آلی است و یا اگر به استفاده و نگهداری از المان‌های سنتی پایدار هستید، سبک سنتی مناسب شما است. آنچه به سبک‌های مختلف معنا و مفهوم می‌بخشد، ترکیب اجزا و لوازم تشکیل‌دهنده فضا است. به عنوان مثال: در سبک مدرن باید از کاغذ دیواری یا کفپوش با رنگ‌های خنثی استفاده کنید. در حالی که در سبک سنتی بیشتر طرح ‌ها و لوازم قدیمی مانند فرش دستبافت پسندیده می‌شود. اگر به چند سبک علاقه دارید، می‌توانید از سبک‌های تلفیقی بهره ببرید. مثلا استفاده از یک شمدان طرح خوشنویسی یک طرح نوآورانه‌ای است که در آن اصالت ایرانی بودن شما نیز حفظ شده است.

4. استفاده از المان‌های طبیعی در دکوراسیون

آدمی از طبیعت است و ذاتا طبیعت را دوست دارد. میلانی ست به شما پیشنهاد می‌کند به جای استفاده از انواع مختلف اکسسوری، از گل و گیاه طبیعی در فضای دکوراسیون داخلی استفاده کنید. رنگ سبز و طبیعی گل و گیاه حس نشاط و سر زندگی را در افراد القا کرده و تماشای گل و گیاه حس یکنواختی را از فضای داخلی خانه شما دور می‌کند.

5. ترکیب رنگ‌ها

پارامترهای تشکیل‌دهنده یک فضای داخلی در میلانی ست بدون محدودیت به کار گرفته می‌شوند. زیبایی همیشه در هماهنگی نیست؛ گاهی تفاوت‌ها در یک موضوع جلوه زیبایی را رقم می‌زنند. بهتر است در ترکیب رنگ‌ها حداقل از یک رنگ خنثی مانند خاکستری یا کرمی استفاده کنید. برای این منظور استفاده از کاغذ دیواری با رنگ‌های خنثی و روشن برای فضای داخلی ساختمان انتخاب مناسبی است. استفاده از ترکیب رنگ‌های طبیعی مانند رنگ چوب و سنگ آرامش خاصی را به فضای خانه می‌بخشد. در این مواقع استفاده از کفپوش‌های طرح چوب یا طرح سنگ می‌تواند به طراحی داخلی شما کمک کند. در کنار این فاکتورها می‌توانید اکسسوری‌های زیبا و جذابی را با رنگ‌های متضاد به کار بگیرید.

به طور مثال: اگر رنگ کابینت آشپزخانه شما سفید است، یک لوستر آشپزخانه خاکستری یا مشکی هارمونی جذابی را ایجاد می‌کند. جالب است بدانید در عصر مدرن امروز استفاده از یک رنگ خاص برای ست کردن لوازم در طراحی دکوراسیون داخلی مضحک به نظر می‌رسد. میلانی ست نیز توصیه می‌کند از دو تا چند رنگ در طراحی دکوراسیون استفاده کنید. البته ترکیب رنگ‌ها نباید آن چنان متنوع باشد که فضا را شلوغ نشان بدهد.

6. لوستر آشپزخانه

لوستر یکی از زیباترین اکسسوری‌های قابل استفاده در هر دکوراسیون داخلی است. میلانی ست با ارائه انواع لوستر و آموزش انتخاب آن به شما کمک می‌کند با خرید یک لوستر آشپزخانه زیبا ضمن افزایش میزان نور در آشپزخانه، هارمونی جذابی در فضا ایجاد کنید.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل با 7 ترفند کاربردی و جذاب

7. دکوراسیون دخترانه

چیدن یک اتاق دخترانه زیبا رویای هر پدر و مادری است. طراحی اتاق کوک همان اندازه که از لحاظ زیبایی اهمیت دارد، از لحاظ کاربری نیز حائز اهمیت است. با توجه به تنوع طرح‌های دخترانه، ایده‌های متنوع و جذابی برای دکوراسیون دخترانه وجود دارد. در قدم اول استفاده پوسترها، کاغذ دیواری‌های مختلف، کفپوش و فرش کودک با طرح انیمیشن‌های کارتونی می‌تواند کلیات طراحی دکوراسیون اتاق دخترانه را تشکیل داده و پس از آن با اکسسوری‌های متنوع طراحی دکوراسیون داخلی اتاق کودک را کامل کرد.

طراحی دکوراسیون داخلی منزل با 7 ترفند کاربردی و جذاب

گروه معماری میلانی ست؛ مرجع تخصصی طراحی دکوراسیون داخلی و چیدمان

میلانی ست به‌عنوان مرجع تخصصی دکوراسیون و چیدمان بخش‌های مختلف خانه مانند دکوراسیون اتاق نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه و مرجع فروش پارکت و کاغذ دیواری است. این مجموعه در تلاش است تا تجربه‌ای که سال‌ها در این حوزه کسب کرده است را در اختیار کاربران خود قرار دهد تا بهترین انتخاب‌ها را برای آن‌ها رقم بزند. رسالت این مجموعه معماری این است که با ارائه راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم توسط مشاوران با تجربه خود، بدون هزینه خاصی کاربران را به رویای ساختن یک خانه زیبا برساند. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق لینک زیر وارد سایت میلانی ست شده و پس از دریافت راهنمایی‌های لازم کفپوش و کاغذ دیواری مناسب را تهیه کنید.

https://milaniset.com/

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید