خبر مهم درباره وام قرض الحسنه فرزندآوری + سایت ثبت نام


خبر مهم درباره وام قرض الحسنه فرزندآوری + سایت ثبت نام

بخشنامه افزایش وام قرض الحسنه فرزندآوری از سوی بانک مرکزی به شبکه بانکی ابلاغ شد.

خبر مهم درباره وام قرض الحسنه فرزندآوری + سایت ثبت نام

به گزارش راهبرد معاصر بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی دستورالعمل تسهیلات فرزندآوری را برای اجرا به شبکه بانکی ابلاغ کرد، بر این اساس بانک ها مکلفند حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این بخشنامه، موضوع را به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ کنند.

در این بخشنامه صراحتاً تاکید شده است،"بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است از محل صددرصد (۱۰۰٪) مانده سپرده های قرض‌الحسنه و پنجاه درصد (۵۰٪) سپرده های قرض‌الحسنه جاری شبکه بانکی، تسهیلات موضوع جزء (۲) بند (الف) تبصره (۱۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور را با اولویت نخست از طریق بانک های عامل تأمین کند. بانک ها مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با أخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. مسؤولیت حسن اجرای حکم این بند به عهده بانک مرکزی و بانکهای عامل و تمامی مدیران و کارکنان ذی‌ربط می باشد. عدم اجراء یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی صلاح است.

بر این اساس برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده اند تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، به ازای فرزند اول ۲۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند دوم ۴۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند سوم ۶۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند چهارم ۸۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند پنج به بعد ۱.۰۰۰میلیون ریال؛

در مورد تولد فرزندان دوقلو و بیشتر به ازای هر فرزند یک وام تعلق می گیرد و ترتیب تولد لحاظ می گردد. بانک مرکزی موظف است با همکاری سازمان ثبت احوال کشور سامانه ای به منظور ثبت نام و مدیریت فرآیندهای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری ایجاد کند."

بانک مرکزی شبکه بانکی را مکلف کرد حداکثر ظرف یک هفته از تاریخ وصول بخشنامه موضوع را به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ کنند.

متقاضیان می‌تواند برای ثبت نامه به آدرس ve.cbi.ir/vc/Defaultvc.aspx مراجعه کنند./اقتصادنیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه وام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)