30 هکتار از اراضی مهاباد برای اجرای طرح نهضت ملی مشخص شد


30 هکتار از اراضی مهاباد برای اجرای طرح نهضت ملی مشخص شد

مهاباد- ایرنا- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: 30 هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح نهضت ملی در مهاباد مشخص شده است.

سیدمحسن حمزه‌لو در حاشیه بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از اراضی نهضت ملی مسکن مهاباد با اعلام اینکه متقاضیان ثبت‌نامی‌ نهضت ملی مسکن در این شهرستان به ۳۰ هزار نفر رسیده و این تعداد متقاضی در سه مرحله ثبت نامی اقدام کرده‌اند، افزود: تاکنون پالایش‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۶ هزار نفر واجد شرایط برای تسهیلات نهضت ملی مسکن هستند.

وی ادامه داد: ثبت‌نام در شهرستان مهاباد تکمیل شده و اراضی مورد نیاز این شهرستان نیز تعیین شده به طوریکه از ۳۰ هکتار ، ۲۷ هتکار مسکونی و ما بقی خدماتی و رفاهی است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه مشکلی از بابت تامین زمین در این شهرستان، وجود ندارد، گفت: بررسی مسائل و مشکلات اراضی نهضت ملی مسکن و رفع مشکلات از اهداف سفر به این شهرستان است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: با توجه به وضعیت بخش مسکن استان می‌توان با تعیین تکلیف اراضی تصرفی و شناسایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، حجم قابل توجهی از چشم‌انداز تولید مسکن برای مدت مشخص در استان را تحقق داد.

حمزه‌لو گفت: در اجرای قانون جهش تولید، مشکل تامین زمین وجود ندارد و با مساعدت دستگاه قضایی، اراضی ملی و دولتی در داخل حریم از منابع طبیعی تحصیل شده است.
وی یادآور شد: ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی ابلاغ شده که تغییر کاربری زمین‌ها، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله آنها است.

به گزارش ایرنا، براساس تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی باید بخشی از اراضی منابع ملی و دولتی که در محدوده و حریم مصوب شهرها قرار دارند در اختیار راه و شهرسازی قرار بگیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی