بر سر تسلیحات ارسالی آمریکا به اوکراین، چه می‌آید؟


بر سر تسلیحات ارسالی آمریکا به اوکراین، چه می‌آید؟

منابع آگاه به شبکه سی‌ان‌ان گفتند که ایالات متحده قادر نیست تا تجهیزاتی که به اوکراین ارسال کرده، بعدا رهگیری کند و یکی از دلایل آن فقدان حضور نیروهای زمینی ایالات متحده در این کشور جنگ‌زده است.

منابع مطلع به شبکه خبری سی‌ان‌ان می‌گویند که ایالات متحده راه‌های اندکی برای ردیابی عرضه قابل توجه سامانه‌های ضد تانک ، ضد هوایی و سایر تسلیحاتی که از طریق مرز به اوکراین ارسال کرده است، دارد؛ نقطه کوری که تا حد زیادی به دلیل فقدان نیروی زمینی ایالات متحده در آن کشور و قابلیت حمل آسان بسیاری از سیستم‌های کوچکتر است که اکنون در سراسر این مرز جابجا می‌شوند.

این ریسک آگاهانه‌ای است که دولت بایدن مایل به پذیرش آن است.

در کوتاه مدت، ایالات متحده انتقال تجهیزاتی به ارزش صدها میلیون دلار را برای تقویت توانایی اوکراینی‌ها به منظور جلوگیری از حمله مسکو حیاتی می‌بیند.

یک مقام ارشد دفاعی روز سه‌شنبه گفت که این "مطمئناً بزرگترین تامین تسلیحاتی اخیر به کشوری است که یک طرف درگیری به شمار می‌رود." اما، هم مقامات کنونی ایالات متحده و هم تحلیلگران دفاعی می‌گویند، خطر این است که در درازمدت، برخی از این سلاح‌ها ممکن است در دستان ارتشی‌ها و شبه‌نظامیان دیگری قرار بگیرند که ایالات متحده قصد مسلح ساختن آنها را نداشت.

یک منبع آگاه از اطلاعات آمریکا گفت: ما برای کوتاه‌مدت وفاداری می‌بینیم اما وقتی این درگیری به سمت هرج و مرج در میدان نبرد کشیده شود، این وفاداری تقریبا به صفر می‌رسد. این وفاداری درون سیاه‌چاله بزرگی می‌افتد و شما بعد از مدت کوتاهی دیگر هیچ حسی از آن ندارید.

یک مقام دفاعی گفت که دولت بایدن در تصمیم‌گیری برای ارسال میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات به اوکراین، این خطر را در نظر گرفت که برخی از محموله‌ها ممکن است در نهایت به جاهای غیرمنتظره برسد. این مقام گفت، اما در حال حاضر دولت بایدن شکست در مسیر مسلح کردن کافی اوکراین را خطر بزرگتری می‌داند.

از آنجا که ارتش ایالات متحده حضور میدانی ندارد، ایالات متحده و ناتو به شدت به اطلاعات ارائه شده از سوی دولت اوکراین متکی هستند. مقامات در خفا تشخیص داده‌اند که اوکراین چنین انگیزه‌ای دارد که تنها اطلاعاتی را ارائه کند که با آنها کمک بیشتر، تسلیحات بیشتر و کمک‌های دیپلماتیک بیشتری بگیرد.

یک منبع آگاه دیگر که با اطلاعات غرب آشناست، می‌گوید: جنگ است؛ هر آنچه آنها انجام می‌دهند و می‌گویند با هدف این است که به آنها در پیروزی در این جنگ کمک کند. هر بیانیه عمومی، یک عملیات اطلاع‌رسانی است، هر مصاحبه و سخنرانی زلنسکی یک عملیات اطلاع‌رسانی است. به هر حال‌، این بدان معنا نیست که آنها با آنجام آنها کار اشتباهی انجام می‌دهند.

مقامات آمریکایی و غربی، ماه‌ها گزارش‌های مفصلی در مورد آنچه که غرب در مورد وضعیت نیروهای روسیه در داخل اوکراین می‌داند، ارائه کرده‌اند؛ تعداد تلفات آنها، قدرت رزمی آنها، ذخایر تسلیحات آنها، نوع مهمات مورد استفاده آنها و غیره.

بر سر تسلیحات ارسالی آمریکا به اوکراین، چه می‌آید؟

اما هنگامی که بحث نیروهای اوکراینی می‌شود، مقامات اذعان دارند که غرب از جمله آمریکا، یک سری شکاف‌های اطلاعاتی دارد. به گفته دو منبع مطلع از اطلاعات آمریکا و غرب، ارزیابی‌های غرب از تلفات اوکراینی‌ها هم بسیار مبهم است. یک منبع آگاه از اطلاعات گفت: با توجه به اینکه ما هیچ نیروی میدانی‌ای نداریم، ردگیری آن دشوار است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022