محیط‌بانان یک قلاده شیر در جنگل النگدره گرگان کشف و ضبط کردند


محیط‌بانان یک قلاده شیر در جنگل النگدره گرگان کشف و ضبط کردند

گرگان - ایرنا - محیط بانان گرگانی در پی بررسی یک گزارش مردمی موفق شدند یک قلاده شیر که به صورت غیرمجاز در یکی از باغ های حاشیه جنوبی شهر نگهداری می شد کشف و ضبط کنند.

رییس اداره نظارت بر حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان گلستان روز پنجشنبه با تایید این خبر به ایرنا گفت: این قلاده شیر نر در یکی از باغ ها و مزارع مشجر واقع در منطقه جنگلی النگدره گرگان کشف شد.

محمود شکیبا اظهارداشت: با حکم قضایی شیر مذکور به صورت موقت به اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان منتقل شد.

محیط‌بانان یک قلاده شیر در جنگل النگدره گرگان کشف و ضبط کردند

به گزارش ایرنا، بر اساس قوانین و مقررات نگهداری هر گونه جانور وحشی مستلزم تحصیل پروانه و مجوز از محیط زیست است و در غیر اینصورت جرم و مستوجب مجازات است.

خبرنگار ایرنا، از منابع محلی کسب اطلاع کرد که شیر مذکور به علت آن که مدت زمان زیادی توسط مالک یا مالکین تغذیه می شد، خلق و خوی وحشیگری نداشته و رام بود

النگدره یکی از پارک‌های جنگلی و معروف شمال کشور است، این پارک از مناطق نمونه گردشگری ایران و مکان های دیدنی استان گلستان محسوب می‌شود که در پنج کیلومتری جنوب غرب شهر گرگان قرار دارد، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و دورهمی‌های خانوادگی از جمله تفریحاتی است که در این پارک انجام می شود.

شهرستان گرگان به سبب برخورداری از زیستگاه‌های متعدد جنگلی میزبان خیلی بی شماری از گونه های حیات وحش از جمله پلنگ سیاه گوش روباه و سایر پستانداران و پرندگان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حیوانات

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج