امام‌جمعه مهریز: اعتمادسازی و شفافیت عامل گسترش پرداخت زکات در جامعه است


امام‌جمعه مهریز: اعتمادسازی و شفافیت عامل گسترش پرداخت زکات در جامعه است

یزد- ایرنا- امام‌جمعه مهریز گفت: اعتمادسازی، شفافیت و ارائه گزارش و اطلاع‌رسانی به موقع در خصوص نحوه مصرف زکات موجب گسترش فرهنگ پرداخت آن در جامعه و بین مردم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا محی‌الدینی روز پنجشنبه در نشست شورای زکات شهرستان افزود: هرچه مردم بیشتر در جریان مصارف زکات با تهیه و ارائه گزارش‌های مناسب قرار گیرند موجب فرهنگ‌سازی و تشویق همگان در پرداخت آن می‌شود.

وی با قدردانی از همکاری مردم و مسئولان با شورای زکات که طی سال گذشته اقدام‌های خوبی در این ارتباط در منطقه صورت گرفته ادامه داد: کمیته امداد حضرت امام‌خمینی (ره) شهرستان نسبت به اعلام گزارشی از میزان جمع‌آوری زکات و مصرف آن را به عموم مردم اطلاع رسانی کند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مهریز از عملکرد شورای زکات شهرستان تشکر و بیان کرد: ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر به خصوص در روز عید سعید فطر فرصت مناسبی برای جلب همکاری مردم مومن در انجام وظایف شرعی و پرداخت زکات است و باید پیگیری شود.

محی‌الدینی با اشاره به اهمیت بحث زکات بیان کرد: در قرآن مجید هرجا بحث نماز مطرح شده بلافاصله بحث زکات مطرح می‌شود و به عبارت دیگر بیش از ۹۰ آیه در قرآن پیرامون زکات بیان شده و نماز ارتباط فرد با خدا و زکات ارتباط خلق با مخلوق است.

وی با بیان اینکه زکات یک فریضه واجب است اظهار کرد: در شب‌های قدر مسائل زکات فطره و کفارات اطلاع‌رسانی شود و مردم توجیه شوند و از طرف دیگر زکات سادات مشخص شود تا مشکل شرعی پیش نیاید و موضوع فرهنگ‌سازی آن همواره در اولویت باشد.

امام‌جمعه مهریز با بیان اینکه امسال محل نماز عید سعید فطر شهرستان به صورت متمرکز و باشکوه فقط در حسینیه دوازده امام برگزار می‌شود افزود: در روستاها که مساجد نماز اقامه شود صندوق جمع‌آوری فطریه تعبیه و روحانیت مردم را توجیه کنند.

همچنین مصطفی زارع‌زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز در این جلسه بر اطلاع‌رسانی بحث زکات در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، نصب بنر در سطح شهرستان و انجام طراحی‌های زیبا برای زکات مورد تاکید و انتظار است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!