قیمت مجاز دلار در بازار ارز


قیمت مجاز دلار در بازار ارز

دیروز معامله گران نشان دادند که اجازه نمی‌دهند به راحتی قیمت دلار به زیر سطح 27 هزار و 500 تومانی نفوذ کند. در مقابل زمانی که اسکناس آمریکایی به بالای محدوده مقاومتی 27 هزار و 800 تومانی رفت، میزان فروش‌ها در بازار زیاد شد

قیمت مجاز دلار در بازار ارز
دیروز معامله گران نشان دادند که اجازه نمی‌دهند به راحتی قیمت دلار به زیر سطح ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومانی نفوذ کند. در مقابل زمانی که اسکناس آمریکایی به بالای محدوده مقاومتی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومانی رفت، میزان فروش‌ها در بازار زیاد شد و دلار به محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومانی عقب نشینی کرد. به نظر می‌رسد فعلا قیمت‌های مجاز دلار در دامنه ۲۷ هزار و ۵۰۰ الی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان قرار دارد.

در سطح وسیع‌تر شاید دلار بتواند به بالای محدوده ۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان برود، ولی واکنش بازارساز به اندازه‌ای شدید بوده است که اسکناس آمریکایی نتوانسته است برای مدت طولانی بالای آن باقی بماند.

به گفته فعالان، اگر بازارساز بتواند مدت قابل توجهی قیمت را در همین بازه ۲۷ هزار و ۵۰۰ الی ۲۷ هزار و ۸۰۰ تومان مدیریت کند، توجه از بازار ارز به صورت موقت به سوی سایر بازار‌ها منحرف خواهد شد. به نظر می‌رسد در شرایط فعلی بازارساز با تکیه بر نفت بالای صد دلار قصد دارد اجازه نوسان معنادار را به اسکناس آمریکایی ندهد. با این حال، افزایش ارزش دلار در شهر‌های مرزی و ورود تقاضای احتیاطی از هراس تورم‌های سنگین در کنار ترس از برخورد‌های امنیتی از جمله عواملی هستند که پس از تعطیلات نوروز سمت تقاضا را تحریک کرده اند.

البته به نظر می‌رسد حداقل در ابتدای روز جاری شانس بیشتر با کاهشی‌های بازار باشد، چرا که دیشب اسکناس آمریکایی به سوی محدوده ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان عقب نشینی کرد. با این حال، جو بازار بدون شکست محدوده ۲۷ هزار و ۲۰۰ تومان نزولی نخواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر