دومین روز بدون فوتی کرونایی در خراسان رضوی/ کاهش 19 درصدی بستری شدگان کرونایی


دومین روز بدون فوتی کرونایی در خراسان رضوی/ کاهش 19 درصدی بستری شدگان کرونایی

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ادامه روند کاهشی مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی، شمار فوت شدگان ناشی از بیماری کووید 19 در بیمارستان‌های این استان طی 2 روز متوالی صفر بوده است.

دکتر محمد پهلوان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار بستری شدگان بیماران کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی طی ۹ روز گذشته با ۱۹ درصد کاهش از ۳۹۸ به ۳۲۲ نفر کاهش یافته است که ۸۸ نفر آنان بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از ۲۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که از این تعداد ۶۹ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه تحت درمان هستند

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شمار بستری شدگان جدید کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی به صورت روزانه طی ۹ روز گذشته با کاهش ۲۷ درصدی از ۱۸۹ به ۱۳۸ نفر کاهش یافته است که از این تعداد روزانه ۱۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند که این دانشگاه علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

دکتر پهلوان افزود: همچنین روزانه ۱۷۵ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۱۲ هزار و ۳۹۵ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۰ هزار و ۸۹۶ تن رسیده است.

همچنین تا کنون ۶ میلیون و ۹۵۴ هزار و ۹۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۶۶۱ دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۱۶ هزار و ۹۶۲ دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۸۴۴ هزار و ۷۳۰ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۴۹۵ هزار و ۳۵۳ دُز رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس