گلستان میزبان رقابت‌های کاراته انتخابی‌ تیم‌های ملی شد


گلستان میزبان رقابت‌های کاراته انتخابی‌ تیم‌های ملی شد

گرگان- ایرنا - رییس هیات کاراته گلستان از انتخاب این استان به عنوان میزبان رقابت‌های کاراته انتخابی تیم‌های ملی کشور در رده‌های مختلف سنی خبر داد.

اسماعیل جبله روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این رقابت‌ها در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و امید در ۲ بخش دختران و پسران در قالب رقابت‌های قهرمانی کشور در تیر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

به گفته وی این مسابقات طی روزهای بیست هفتم تا سی و یکم تیر در گرگان برگزار می‌شود.

رییس هیات کاراته گلستان یادآور شد: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده در این رقابت‌ها بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در قالب ورزشکار، مربی، سرپرست و داور حضور خواهند داشت.

جبله ادامه داد: برای حضور قوی‌تر و منسجم‌تر کاراته‌کاهای گلستانی در رقابت‌های قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی که در همین استان برگزار خواهد شد، رقابت‌های انتخابی تیم استان را در ۲ بخش دختران و پسران در همان سه رده سنی بعد از ماه رمضان برگزار خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی و حتی برگزاری اردوها به رشد و توسعه کمی و کیفی کاراته گلستان کمک شایانی خواهد کرد.

وی یادآور شد: میزبانی از این رقابت‌ها نیازمند همکاری همه جانبه و منسجم بخش‌های مختلف به منظور جواب مثبت دادن به حُسن توجه فدراسیون کاراته جهت ارائه میزبانی این رقابت‌ها به گلستان است که در همین راستا به زودی جلسات اصلی با مقامات و مسئولان ارشد استانی برگزار خواهد شد.

رییس هیات کاراته گلستان گفت: این سطح از میزبانی رقابت‌های کاراته قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برای اولین بار در تاریخ کاراته گلستان رخ داده است.

جبله خاطرنشان کرد: البته در چهار سال گذشته این استان میزبان پنج مرحله اردو تیم ملی کاراته استعدادهای برتر، جوانان اعزامی به المپیک، تیم‌های ملی امید دختران و پسران و جوانان بوده است.

گلستان در ایام کرونا مسابقات بین‌المللی کاپ یک با حضور ۷۰ کاراته‌کا از هفت کشور خارجی و ۴۰۰ ورزشکار داخلی و مسابقات بین‌المللی کاپ ۲ را با حضور هزار ورزشکار خارجی از چهار قاره و ۴۰۰ ورزشکار داخلی به صورت مجازی برگزار کرده است.

کسب اولین مدال تاریخی کاراته مردان جهان پس از ۵۰ سال توسط ایمان سنچولی در مسابقات جهانی ارتش، کسب مدال برنز کاتا آسیا توسط مهران قربانعلی‌پور پس از ۶ سالا برای این در مسابقات آسیایی ژاپن، کسب ۲ مدال طلا، یک نقره و سه برنز توسط اعضای تیم کاراته گلستان در رقابت‌های مسترز کاپ بازل سوئیس و کسب سه مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز توسط تیم منتخب کاراته گلستان در مسابقات بین‌المللی بلژیک، کسب مدال طلا مسابقات لیگ جهانی کاراته در کشور اندونزی توسط ایمان سنچولی بخشی از افتخارات کاراته گلستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


خاص ترین لحظه زندگی اکرم خانم بیرانوند ثبت شد+ عکس