حوادث جاده‌ای استان همدان 2 کشته برجا گذاشت


حوادث جاده‌ای استان همدان 2 کشته برجا گذاشت

همدان- ایرنا- سرپرست پلیس راه استان همدان گفت: بروز 2 سانحه رانندگی طی 24 ساعت گذشته در معابر برون شهری این استان منجر به مرگ 2 نفر و مجروحیت سه نفر دیگر شد.

سرهنگ غلامعلی همایی روز پنج‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ساعت ۳ بامداد امروز گزارش یک سانحه رانندگی در محور ساوه - همدان به پلیس راه اعلام و ماموران برای بررسی موضوع در محل حاضر شدند.

به گفته وی، در این سانحه یکدستگاه کامیون با ۲ عابر پیاده در کیلومتر ۶۴ مسیر ساوه - همدان برخورد کرده که یکی از عابران در محل فوت و دیگری به بیمارستان متقل می شود.

وی در تشریح این حادثه افزود: یک خودرو سنگین به دلیل نقص فنی در حاشیه محور متوقف می شود و ۲ سرنشین خودرو برای تعمیر و رفع نقص فنی قصد عبور از عرض محور را داشته اند که یکدستگاه کامیون به علت تاریکی هوا و محدودیت دید با آنها برخورد کرده و از محل متواری می شود.

سرپرست پلیس راه استان همدان افزود: بر اساس نظر کارشناس پلیس راه و طبق ماده ۴ قانون ایمنی راه ها، عابران در این سانحه مقصر شناخته شده اند.

سرهنگ همایی گفت: همچنین واژگونی یکدستگاه سواری در محدوده سه راهی سد اکباتان به دلیل سرعت غیرمجاز و ناتوانی راننده در کنترل خودرو، منجر به مرگ یک نفر و مصدومیت ۲ نفر دیگر از سرنشینان خودرو شده است.

لزوم رعایت قوانین و حفظ احتیاط برای عبور از عرض خیابان در شب‌ها

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان نیز با اشاره به فرا رسیدن ایام قدر و برگزاری آیین های ویژه این شب‌ها، گفت: تردد عزاداران سیاه پوش برای حضور در آیین های مذهبی زمینه بروز خطر تصادف خودرو با عابران پیاده را افزایش می دهد.

سرهنگ فرخ جمالی اظهار داشت: عزاداران در شب های احیا با پوشیدن لباس های تیره در هیات های مذهبی شرکت می کنند که همین امر با تاریکی هوا و کاهش دید راننده، می تواند منجر به بروز سانحه شود.

به گفته وی، مراقبت دقیق عابران برای عبور از عرض خیابان و همچنین دقت نظر رانندگان در رعایت قوانین و سرعت مجاز، نقش موثری در پیگشیری از بروز حادثه در این ایام دارد.

سرهنگ جمالی افزود: در یک‌ماهه نخست امسال سه عابر پیاده در سوانح درون شهر همدان جان خود را از دست دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حوادث

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرمربی پرسپولیس را تحریم شد!