درمان احتمالی جدید برای سرطان سر و گردن یافت شد


یک تیم تحقیقاتی از دانشکده پزشکی وین توانسته اند به یک گزینه درمانی جدید برای سرطان سر و گردن دست یابند. این کشف می تواند کنترل این مشکل سلامت را به شکل قابل توجهی بهبود بخشد. به گزارش...

درمان احتمالی جدید برای سرطان سر و گردن یافت شد

یک تیم تحقیقاتی از دانشکده پزشکی وین توانسته اند به یک گزینه درمانی جدید برای سرطان سر و گردن دست یابند. این کشف می تواند کنترل این مشکل سلامت را به شکل قابل توجهی بهبود بخشد.

به گزارش سیناپرس، کارسینوم سر و گردن در رتبه ششم فراوانی در سراسر جهان قرار دارد و سالانه جان نیم میلیون نفر را می گیرد. در یک چهارم موارد، کارسینوم سلول سنگفرشی سر و گردن (HNSCC) توسط ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می شود و در حال حاضر، همیشه قابل درمان نیست.

پژوهشگران در طول تحقیقات خود، توانستند پروتئینی را شناسایی کنند که می تواند برای پیش بینی بقای بالاتر از میانگین بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن با HPV مثبت و دستیابی به پیشرفت در درمان استفاده شود.به گزارش سیناپرس، به طور خاص، پروتئین Creb-binding (CBP) که برنامه ‌های سلولی مختلف را کنترل می‌ کند و در سرطان ‌زایی نقش دارد، طبق یافته ها در تومورهای سر و گردن ناشی از HPV بسیار فعال تر عمل می کند.

شایع ترین محرک تومورهای سر و گردن همچنان مصرف الکل و سیگار هستند. با این حال، عفونت های ویروس پاپیلومای انسانی به طور فزاینده ای به عنوان عامل HNSCC در سال های اخیر شناسایی شده است.به گزارش سیناپرس، درمان های استاندارد رایج اعم از رادیوتراپی و شیمی درمانی، اغلب با عوارض جانبی جدی مانند ریزش مو، حالت تهوع و کم خونی همراه اند و همه بیماران به آن ها پاسخ نمی دهند.

در جستجوی درمان ‌های هدفمند، گروه تحقیقاتی بین‌ رشته‌ای دانشکده پزشکی وین، بافت بیماران مبتلا به تومورهای HNSCC با HPV مثبت را از نظر بافت ‌شناسی و در مدل‌ های بالینی مورد مطالعه قرار دادند.

در این فرآیند: آنها نه تنها پروتئین CBP را به عنوان یک نشانگر پیش بینی کننده برای بقای بیش از نیمی از بیماران کشف کردند، بلکه دریافتند که مدل های سلولی HNSCC با HPV مثبت به ویژه می توانند به طور موثر با یک مهارکننده CBP درمان شوند.

به گزارش سیناپرس، مهارکننده های CBP داروهایی هستند که در حال حاضر در حال توسعه اند و ممکن است تا چند سال آینده در دسترس باشند. برای بیماران مبتلا به سرطان سر و گردن با HPV مثبت، درمان با مهارکننده‌ های CBP این مزیت را دارد که می‌توان بدون تحت تاثیر قرار دادن کل بدن، آن را هدف قرار داد.

محققان با جمع ‌بندی یافته ‌های کلیدی این تحقیق اظهار داشته اند، این روش همچنین قابل تحمل تر از شیمی ‌درمانی یا رادیوتراپی معمول بوده و به طور قابل توجهی کیفیت زندگی افراد مبتلا را بهبود می‌ بخشد.به گزارش سیناپرس، یافته های تحقیقاتی فوق در نشریه مهم علوم دارویی، Pharmaceuticals منتشر شده اند.

ترجمه: سنا دلفیه

هرگونه کپی برداری و انتشار مطالب از خبرگزاری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
لینک کوتاه
نظرات شما .socials{ background-size: 20px auto !important; height: 20px !important; width: 20px !important; margin-right: 0px !important; } .a2a_divider { border-left: 1px solid #000; display: inline; height: 16px; line-height: 16px; margin-left: -2px; margin-right: 10px; position: relative; top: -7px; } .social_linkedin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/linkedin_32.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_balatarin{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/balatarin-enlogo.png"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_cloob{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/cloob-logo-share.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .social_afsaran{ background-image: url("https://sinapress.ir/images/ir.afsaran.jpg"); background-repeat: no-repeat; display: inline-block; height: 32px; margin-right: 10px; width: 32px; } .commentsCont .content ul li, .commentReplyPlaceHolder li { background: -moz-linear-gradient(center top , #f6f6f6, #ffffff) repeat scroll 0 0 transparent; border: 1px solid #cccccc; border-radius: 6px; margin-bottom: 5px; } .commentsCont .content ul li .commentinfo, .commentReplyPlaceHolder li .commentinfo { background-color: #eee; border-bottom: 1px solid #ddd; height: 22px; line-height: 19px; padding: 2px 10px; } .commentsCont .senderName, .commentReplyPlaceHolder .senderName { margin-left: 10px; } .commentsCont .dateTime, .commentReplyPlaceHolder .dateTime { color: #666; margin-left: 4px; float:left; } .commentsCont .content ul li .commentBox, .commentReplyPlaceHolder li .commentBox { padding: 10px; } .commentsCont ul { list-style: outside none none; margin: 0; padding: 0; }

نظرات شما

متن *

نام *

ایمیل *

کد امنیتی* درمان احتمالی جدید برای سرطان سر و گردن یافت شد[کد امنیتی جدید]

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر