تامین اجتماعی باید مشکل بیمه کارگران را با بخش خصوصی را حل کند


تامین اجتماعی باید مشکل بیمه کارگران را با بخش خصوصی را حل کند

قزوین_ایرنا_ دبیر اجرایی تشکل خانه کارگری استان قزوین گفت: سازمان تامین اجتماعی باید مشکل بیمه و درمان کارگران و بازنشستگان تحت پوشش را با بخش خصوصی حل و فصل کند. 

عیدعلی کریمی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سازمان تأمین اجتماعی استان قزوین افزود: بهره‌مندی از حداقل خدمات درمانی و بهداشتی از ابتدایی ترین حق و حقوق بیمه شدگان تامین اجتماعی است و بدهی سازمان تامین اجتماعی به سایر مراکز سبب شده تا بیمه شدگان سا چالش هایی رو به رو باشند که از مقامات ارشد سازمان تامین اجتماعی کشور خواستار حل آن هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: بیشتر جمعیت استان قزوین را بیمه‌شدگان تامین اجتماعی تشکیل می دهند اما تعداد مراکز درمانی ملکی با توجه به این جمعیت بسیار ناچیز است به طوری که سازمان تامین اجتماعی با ۲ بیمارستان جوابگوی این حجم از بیمه شدگان استان قزوین نیست.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین اظهار داشت: بر اساس رایزنی های صورت گرفته، مقرر شده یک ساختمان از سوی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به سازمان تأمین اجتماعی اهدا شود تا با راه اندازی مراکز درمانی در شهرستان البرز بخشی از مشکلات جامعه کارگری برداشته شود.

کریمی با بیان اینکه،ارگر نباید دغدغه درمان داشته باشد، افزود: تعهدات درمانی سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شدگانش باید با نظارت کامل انجام شود و نباید حقوق بیمه شدگان در بخش درمان نادیده گرفته شود.

محمد اسدی دبیر کانون بازنشستگان استان قزوین نیز در این مراسم گفت: بازنشستگان در رابطه با درمان و بیمه دچار چالش و مشکلات هستند که یکی از آنها پزشک محور بودن حوزه درمان است.

وی ادامه داد: پزشکان استان قزوین بیماران خود را به سمت درمان در بیمارستان های خصوصی تشویق می کنند و این موضوع باتوجه به لغو قرارداد یک طرفه بخش خصوصی با سازمان تأمین اجتماعی استان، سبب بروز مشکل برای این افراد که عمدتا از اقشار متوسط و پایین جامعه هستند، شده است.

وی همچنین گفت: در درمان مستقیم نیز نیاز به حمایت داریم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی