نگاهی به دانگ فنگ Voyah Free شاسی‌بلند برقی دانگ فنگ برای اروپایی‌ها


نگاهی به دانگ فنگ Voyah Free شاسی‌بلند برقی دانگ فنگ برای اروپایی‌ها

خودروسازان چینی در طول دو دهه اخیر تلاش‌های بسیاری را برای ورود به بازار اروپا ترتیب داده‌اند و این تلاش‌ها اکنون اثر خود را نشان می‌دهد. شرکت خودروسازی دانگ فنگ نیز یکی از خودروسازان چینی است که شانس خود را برای ورود به بازار اروپا امتحان کرده...

خودروسازان چینی در طول دو دهه اخیر تلاش‌های بسیاری را برای ورود به بازار اروپا ترتیب داده‌اند و این تلاش‌ها اکنون اثر خود را نشان می‌دهد. شرکت خودروسازی دانگ فنگ نیز یکی از خودروسازان چینی است که شانس خود را برای ورود به بازار اروپا امتحان کرده است. این شرکت با راه‌اندازی برند وویا و همکاری با خودروسازان بزرگی همچون مرسدس بنز و بی ام و، شاسی‌بلندهای برقی را برای عرضه به بازار اروپا آماده کرده است.

برند وویا فعالیت خود را از دو سال پیش و به عنوان شرکت تابعه دانگ فنگ آغاز کرد. نخستین محصول این شرکت وویا فری نام دارد که یک کراس‌اوور برقی است و به صورت انحصاری در اروپا به فروش می‌رسد. فروش وویا فری از سال جاری میلادی و از کشور نروژ آغاز خواهد شد.

طراحان دانگ فنگ ظاهر نووا فری را ساده و شکیل خلق کرده‌اند و با تاکید بر رینگ‌های 20 اینچی، شکل یک قایق بادبانی را برای این خودرو فراهم ساخته‌اند. وویا فری نسبتا عریض و بزرگ به نظر می‌رسد، چرا که فاصله بین دو محور آن 24 سانتی‌متر از مرسدس بنز GLC بیشتر است.

نگاهی به دانگ فنگ Voyah Free شاسی‌بلند برقی دانگ فنگ برای اروپایی‌هاوویا فری

نمای داخلی وویا فری از ترکیب رنگ‌های سفید، آبی و قطعات کروم تشکیل شده است که محیط یک قایق تفریحی لوکس را برای بیننده تداعی می‌کند. سه صفحه نمایش 12.3 اینچی کابین وویا فری را در بر گرفته‌اند و نکته جالب آن است که داشبورد هنگام ورود سرنشینان به خودرو، اندکی به بالا حرکت می‌کند تا ورود به کابین آسان‌تر باشد.

وویا فری در قالب دو تیپ تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی در دسترس مشتریان اروپایی خواهد بود. تیپ پلاگین هیبریدی آن به موتور 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز است که وظیفه شارژ کردن باطری 38 کیلوواتی این خودرو را برعهده دارد. برد وویا فری مطابق چرخه NEDC معادل 854 کیلومتر است. نسخه تمام الکتریکی وویا فری نیز بردی معادل 480 کیلومتر دارد و مشتریان می‌توانند این خودرو را با دو موتور یا یک موتور الکتریکی سفارش دهند. وویا فری با قیمت تقریبی 40 هزار پوند در بریتانیا به فروش خواهد رسید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند