پس از 6 سال پروازهای فرودگاه صنعا از سر گرفته می‌شود


پس از 6 سال پروازهای فرودگاه صنعا از سر گرفته می‌شود

سازمان ملل با برقراری پروازا از فرودگاه صنعا پس از وقفه‌ای ۶ ساله به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی ائتلاف عربی موافقت کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، دولت نجات ملی یمن، وابسته به انصار الله از موافقت سازمان ملل با ازسرگیری...

سازمان ملل با برقراری پروازا از فرودگاه صنعا پس از وقفه‌ای ۶ ساله به دلیل محدودیت‌های اعمال شده از سوی ائتلاف عربی موافقت کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از میدل ایست نیوز، دولت نجات ملی یمن، وابسته به انصار الله از موافقت سازمان ملل با ازسرگیری پروازها در فرودگاه بین المللی صنعا پس از وقفه ای ۶ ساله خبر داد.

مازن غانم، سخنگوی رسمی سازمان هواپیمایی در صنعا گفت: سازمان ملل به وزارت امور خارجه دولت نجات ملی ابلاغ کرد که با برقراری نخستین پرواز تجاری از فرودگاه بین المللی صنعا به فرودگاه ملکه علیاء اردن موافقت کرده است.

این پرواز یکشنبه ۲۴ آوریل ساعت ۸ صبح به وقت محلی انجام خواهد شد.

ائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان از سال ۲۰۱۶ محدودیتی را برای پرواز در فرودگاه صنعا به جز پروازهای سازمان ملل و کمک های بشردوستانه اعمال کرده بود.

برقراری پرواز در فرودگاه صنعا یکی از شروط آتش بس موقت در یمن به مدت ۲ ماه است که توسط هانس گروندبرگ، فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن اعلام شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قمر در عقرب در فروردین 1403 چه روزهایی است