ذخیره گندم در چهارمحال و بختیاری منطقی باشد


ذخیره گندم در چهارمحال و بختیاری منطقی باشد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه گندم یک کالای راهبردی (استراتژیک) در کشور محسوب می‌شود، گفت: از همین رو باید به یک ذخیره منطقی از گندم در استان برسیم.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری، محمدکاظم منزوی روز پنجشنبه در نشست شورای آرد و نان این استان با بیان اینکه خرید تضیمنی گندم باید از هم‌اکنون در دستور کار متولیان قرار بگیرد، اظهار کرد: باید گزارش خرید گندم به‌ صورت مستمر در شورای آرد و نان ارائه شود، همچنین باید بر بحث خروج گندم از استان نظارت ویژه انجام گیرد.

وی ادامه داد: انبارهای زیرمجموعه تعاون روستایی باید برای ذخیره گندم از هم‌اکنون آماده شوند و در همین راستا می‌توان از ظرفیت انبارهای کارخانه‌های استان برای ذخیره گندم استفاده کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری نیز باید به بحث آموزش نانوایان ورود پیدا کند، همچنین می‌توان مجوز پخت نان با قیمت آزاد را به چند واحد نانوایی که کیفیت نان آن مطلوب است را در هر شهر بدهیم.

منزوی با اشاره به اینکه اجرایی شدن پیشنهاد ایجاد بازارچه‌های نان در شهرهای پرجمعیت بسیار موثر است، افزود: می‌توان در این بازارچه‌ها انواع مختلف نان را تهیه و به‌ فروش رساند.

وی با اشاره به اینکه نانوایان بدون مجوز نمی‌توانند نسبت به بسته‌بندی نان و توزیع در فروشگاه‌های موادغذایی اقدام کنند، بیان کرد: مرکز بهداشت باید بر این مساله نظارت داشته باشند.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه در راستای پیشگیری از تخلفات در کارخانه‌های آرد، دوربین نصب شود، افزود: باید بر این مسئله اهتمام ویژه صورت بگیرد و تصاویر این دوربین‌ها پایش شوند، نصب و فعال بودن دوربین‌ها به عهده سازمان صمت است و اگر دوربین قطع شد، بلافاصله قطع شدن دوربین گزارش شود تا از تخلفات احتمالی جلوگیری کنیم.

منزوی تصریح کرد: توزیع آرد عشایر باید از هم‌اکنون مورد توجه قرار بگیرد، همچنین شیوه‌های نظارتی در این موضوع تبیین شود، کدملی سرپرستان خانوارهای عشایر در سامانه ثبت شود تا بتوان در توزیع آرد در حوزه عشایر دقیق‌تر وارد عمل شویم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین یک تیم نظارتی در یک طرح ضربتی برای بررسی درصد رطوبت و سبوس کارخانجات آرد در چهارمحال و بختیاری تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد. سرانه مصرف آرد در استان به ازای هر فرد هشت کیلوگرم در ماه است.

در این استان یک هزار واحد نانوایی فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس