در حالی که لندو در گزارش سال 1400 خود خبر از رشد 600 درصدی وام پرداختی و رشد 200 درصدی کاربران تیمچه داده است، کاربران در شبکههای اجتماعی از نارضایتی شدید خود از تیمچه می نویسند.
فروشگاه اینترنتی تیمچه با حمایت لِندو قرار بود مردم ایران را بیشتر با لِندتک آشنا کند تا از مزایای خرید قسطی با وامهای آنلاین بهرهمند شوند. هرچند در ظاهر این یک ایده خوب است، اما به نظر نمیرسد موفق باشد.
در ظاهر کاربران یا به طور دقیقتر مشتریان تیمچه از لِندو برای خرید اینترنتی اعتبار میگیرند تا به دور از «هفتاد خان دریافت وام از بانکهای کشور»، آسانتر و سریعتر بتوانند اعتبار لازم برای خریدهای خود را تأمین کنند و آن را به طور اقساطی بازپرداخت کنند.
ممکن است تیمچه و لندو شما را هم وسوسه کنند اما بد نیست بدانید که طی ماههای اخیر روز به روز بر شمار کاربران ناراضی افزوده میشود. آنها از تأخیر مکرر در تحویل کالا یا حتی عدم تحویل سفارشهای خود گلایه دارند.
کاربران ناراضی تیمچه می گویند بارها سفارش آنها به دلیل عمدم تأمین کالا از سوی فروشنده لغو شده یا حتی سر رسید قسط اول وام هم فرا رسیده است و آن را پرداخت کردهاند اما هنوز کالای خریداری شده را دریافت نکردهاند.
جالب تر اینکه ظاهراً حجم نارضایتی ها از تیمچه به حدی بالا است که نماد اعتماد الکترونیکی یا همان اینماد فروشگاه تیمچه تعلیق شده است. پاسخ های تیم پشتیبانی تیمچه و لندو در شبکه های اجتماعی و حتی وب سایت خود این فروشگاه هم به خوبی گویای حجم بالای شکایت و نارضایتی کاربران است.
هم زمان گفته می شود بسیاری از فروشگاه های طرف قرار داد با لندو به دلیل پرداخت نشدن تعهدات مالی خود اقدام به قطع همکاری با این شرکت کرده اند.
البته نارضایتی کاربران تیمچه تنها به عدم تحویل کالا محدود نمی شود و بسیاری از آنها می گویند در یک چرخه باطل ثبت سفارش-عدم تامین کالا قرار گرفته اند و حتی برای پس گرفتن پولشان هفته ها و ماه ها معطل شده اند.
شهر سخت افزار موضوع نارضایتی کاربران را از لندو پیگیری می کند و توضیحات احتمالی این شرکت متعاقباً اضافه خواهد شد.