فرماندار همدان: نگهداری حیوان در خانگی یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری است


فرماندار همدان: نگهداری حیوان در خانگی یکی از عوامل اصلی انتقال بیماری است

همدان - ایرنا- فرماندارهمدان گفت: نگهداری حیوان از جمله سگ در خانه یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال بیماری، سلب آسایش و نارضایتی غاطبه مردم است.

به گزارش روز جمعه ایرنا، محمد علی محمدی در کارگروه شهرستانی کنترل جمعیت حیوانات ناقل بیماری به انسان افزود: سگ‌گردانی جرم تلقی می شود و نیروی انتظامی موظف به برخورد و ارجاع موارد به دستگاه قضایی است.

وی اظهار داشت: برابر گزارش مرکز بهداشت در فروردین سالجاری ۱۵۹ مورد مراجعه به مراکز درمانی بر اثر گزش سگ در این شهرستان داشتیم که ۴۳ مورد آن مربوط به سگ های بلا صاحب است.

فرماندار همدان اضافه کرد: طبق دستورالعمل کارگروه کنترل حیوانات ناقل بیماری به انسان، وظایف هر دستگاه مشخص و وظیفه اصلی برعهده مدیریت شهری و شهرداری مرکز شهرستان است.

محمدی تاکید کرد: سگ گردانی در معابر، پارکها و سایر مراکز عمومی یکی از مهم‌ترین عوامل انتقال بیماری، سلب آسایش و نارضایتی غاطبه مردم است.

وی گفت: تکلیف قانونی و شرعی مسوولان در این زمینه مشخص است و با توجه به حقوق عامه با ناقضان امنیت روانی و سلامت مردم باید برخورد شود.

فرماندار همدان اظهار داشت: رعایت حقوق حیوانات مورد تاکید آموزه های دینی است اما به سلامت جامعه و رعایت حقوق دیگران هم باید توجه داشت.

محمدی ادامه داد: زندگی همراه با حیوانات در یک محیط مسکونی توسط شبکه های اجتماعی و رسانه های معاند در حال ترویج است.

وی گفت: مرکز ویژه کنترل جمعیت سگ های بلا صاحب توسط شهرداری همدان مدیریت می شود.

فرماندار همدان ادامه داد: این مرکز به طور مستمر باید به جمع آوری، غربالگری، عقیم سازی، نگهداری موقت و رهاسازی حیوانات طبق دستورالعمل مربوطه اقدام کند.

محمدی افزود: سایر شهرداری ها و دهیاریهای سطح شهرستان در این راستا با شهرداری مرکز استان هماهنگی و همکاری داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان