مشهد سه روز متوالی است که فوتی کرونایی ندارد


مشهد سه روز متوالی است که فوتی کرونایی ندارد

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با ادامه روند کاهش مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی، طی ایام ماه مبارک رمضان شاهد سومین روز متوالی بدون فوتی کرونایی در مشهدالرضا (ع) هستیم.

دکتر محمد پهلوان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شمار بستری شدگان بیماران کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی طی هفت روز گذشته با بیش از ۱۱ درصد کاهش از ۳۵۷ به ۳۱۶ نفر کاهش یافته است که ۹۱ نفر آنان بدحال بوده و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای این استان تحت درمان قرار دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون حدود ۲۴۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستانهای زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند که از این تعداد ۷۰ بیمار بدحال در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه تحت درمان قرار دارند.

رییس کمیته رسانه و اطلاع رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم اینک روزانه ۱۱۷ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های خراسان رضوی بستری می شود که از این تعداد روزانه ۹۶ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شوند که علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر خراسان رضوی را زیر پوشش دارد.

پهلوان افزود: همچنین روزانه ۳۰۹ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه می‌کنند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۱۳ هزار و ۸۰۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۲۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به ۱۴۰ هزار و ۹۱۹ تن رسیده است.

همچنین تا کنون ۶ میلیون ۹۵۸ هزار و ۴۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و هزار و ۱۷۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

همچنین تا کنون ۶۴ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۴۶۸ دُز اول، ۵۷ میلیون و ۴۴۳ هزار و ۸۸۲ دُز دوم و ۲۶ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۹۳۲ دُز سوم واکسن کرونا را تزریق شده است و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۸ میلیون و ۵۷۲ هزار و ۲۸۲ دُز رسیده است.

هم اکنون ۵۵ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۷۴ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۵ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403