جهان غرب در برابر موج اسلام‌گرایی به استیصال رسیده است


جهان غرب در برابر موج اسلام‌گرایی به استیصال رسیده است

قصرشیرین - ایرنا- امام جمعه قصرشیرین گفت: امروز با گسترش بیداری اسلامی، جهان غرب در برابر موج اسلام گرایی به استیصال رسیده و توان رویارویی با مسلمانان را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام «صادق صالحی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان قصرشیرین با اشاره به تحرکات اخیر صهیونیست ها علیه مسلمانان در ماه مبارک رمضان، افزود: از دلایل این تحرکات را می توان به انجام عملیات‌های مقاومتی گروه های فلسطینی علیه اسرائیلی ها دانست.

وی اظهارداشت: صهیونیست ها روز جمعه ۲۶ فروردین با شروع عید پسح با حضور در مسجدالقصی مشغول انجام اعمال مخصوص به این روز بودند که با ورود جوانان فلسطینی مواجه شدند که به عقب نشینی آن ها منجر شد و با ایجاد درگیری صدها نفر از مردم فلسطین اسیر و زخمی شدند.

وی گفت: تصور صهیونیست ها این بود که نشست با مقامات کشورهای عربی سبب عادی سازی روابط و به حاشیه رفتن مساله فلسطین می شود اما انجام عملیات های شهادت طلبانه نشان داد مساله فلسطین همواره در کانون تحولات منطقه است.

امام جمعه قصرشیرین در ادامه گفت: کشور فلسطین برخلاف کشورهای دیگر عرب که ساخته دست استعمار هستند دارای هویت و اصالت است و دشمن سعی می کند که هویت مذهبی آن ها یعنی مسجدالاقصی و هویت سرزمینی آن ها را بگیرد و مردم فلسطین هرگز به این ذلت تن نخواهند داد.

حجت الاسلام صالحی اضافه‌ کرد: اهانت غرب به ساحت مقدس قرآن کریم نشانه ضعف غربی ها در برابر اسلام است.

وی گفت: غربی ها با وجود ادعای آزادی بیان، بارها به کتاب خدا توهین کردند و حتی اجازه راهپیمایی به مسلمانان ساکن آن کشورها را نمی دهند و این نشانه استیصال و درماندگی آن ها در برابر موج اسلام گرایی است.

خطیب جمعه قصرشیرین تصریح کرد: ملت ایران اسلامی از هر سطح و از هر دین و مذهبی این گونه اقدامات غرب و توهین به کتاب خدا را محکوم کرده زیرا این اهانت ها را توهین به تمام انبیای الهی و توهین به ۲میلیارد مسلمان که پیرو قرآن هستند، می دانند.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: قرآن کریم زبانی فصیح و بلیغ دارد و در واقع زبان مشترک بین ادیان الهی است زیرا که منطق قرآن براساس فطرت انسانی است.

امام جمعه قصرشیرین در بخش دیگری از سخنان خود به مساله فضای مجازی اشاره کرد و گفت: اگرچه بیشتر سخت افزارهای مجازی در اختیار کشور است اما بخش مهم نرم افزارهای آن و سیستم های عامل در اختیار دشمن است که باید مدیریت شود.

وی گفت: اذهان و افکار بسیاری از مردم در تسلط این نرم افزارها است و الان نگرانی اصلی از انتقال حاکمیت نرم افزاری به داخل کشور این است که معیشت مردم آسیب نبیند.

خطیب جمعه قصرشیرین در ادامه با اشاره به افزایش قیمت ها طی ماه های اخیر، گفت: دور از انصاف است که همه چالش های اقتصادی یک دهه گذشته را به دولت سیزدهم ربط دهیم و نباید انتظار داشت در هشت ماه گذشته میراث تورم هشت سال گذشته برطرف شود.

وی گفت: وقتی می توان عملکرد دولت سیزدهم را قضاوت کرد که زیربنایی ترین سند اقتصادی سالانه را خود تدوین کند.

حجت الاسلام صالحی اظهار داشت: در ماه‌های گذشته شاهد رشد شاخص هایی مثل نقدینگی پایه پولی و مسایل دیگر از دولت بودیم که تاثیر آن بر تورم نیازمند گذشت زمان است.

وی گفت: به خاطر برخی سیاست گذاری های ضعیف و حضور برخی از کارشناسان و مدیران دولت قبل که باید جابجا شوند، ناهماهنگی بین مسولان اقتصادی دولت، ضعف نظارت و بازرسی، عدم برخورد به هنگام با دلالان و رانت خواران زالو صفت که در ادارات مستقر و به اخلال می پردازند باید با استفاده از ظرفیت نیروهای انقلابی و جابجایی آن ها شاهد اقتصادی قوی باشیم.

خطیب جمعه قصرشیرین اضافه کرد: امسال باید راهپیمایی روز قدس را باشکوه تر از هر زمان دیگری برگزار کنیم زیرا بعد از ۲سال تعطیلی به خاطر کرونا این اولین راهپیمایی سراسری است زیرا حوادث منطقه و کرانه غربی رود اردن و غزه و توطئه عادی سازی روابط توسط برخی کشورهای منطقه و ترکیه باعث خشم و انزجار مسلمانان شده است.

حجت الاسلام صالحی افزود: مردم فلسطین بیش از ۷۰ سال است که با رژیم اشغالگر، اربابان غربی و برخی از دست نشانده های آن ها در منطقه مبازره می کنند و نباید بگذاریم جوانان غیور فلسطینی احساس تنهایی کنند و تبلیغات رسانه ای دشمنان را که سعی در کمرنگ مردن حضور مردم در مراسم این روز را دارند خنثی کنیم.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر