عمده فعالیت دانشگاه ها مسجد محور می شود


عمده فعالیت دانشگاه ها مسجد محور می شود

قائم مقام معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مساجد در دانشگاه ها علاوه بر کارکردهای عمومی، محل پاسخگویی به شبهات، تولید افکار اعتقادی و اسلامی خواهد بود.

دکتر رشید جعفر پور، قائم مقام معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همزمان با برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن مساجد به پایگاه قرآنی گفت: از صدر اسلام تا کنون مساجد به عنوان پایگاه مهم وتاثیر گذار در حکومت اسلامی فعالیت داشته اند و بر این اساس مسجد تنها محل عبادت نبوده است و مردم ضمن حضور در آن با حکومت ارتباط گرفته و اعتماد سازی ایجاد می شد. مساجد علاوه برمحل عبادت محل ترویج اعتقادات و مسائل اجتماعی بود.

وی افزود: رابطه عاطفی و اجتماعی امام جماعت با مردم سابقه تاریخی در اسلام دارد و این کارکرد خود را از دیرباز ثابت کرده است و اکنون نیز در جمهوری اسلامی ایران مرجعیت امور با مساجد است. بر همین اساس مقام معظم رهبری برای حفظ کارکرد مساجد آن را به پایگاه مهم برای ترویج مسائل فرهنگی و قرآنی تبدیل کرده است که در استاندارهای شهرسازی الگوهایی برای ساخت و ساز مساجد وجود دارد که به عنوان نمونه هر شهروند باید کمتر از 500 متر با مسجد فاصله داشته باشد تا افراد علاوه بر حضور در مساجد برای راز و نیاز و عبادت محلی برای رجوع و حل مشکلاتشان داشته باشد.

جعفر پور تصریح کرد: مساجد باید مردم پایه باشد چرا که اداره مساجد به صورت حکومتی موفق نخواهد بود. یکی از کارکردهای مهم مساجد ارتباط با مخاطبین و نسل جوان است.

وی افزود: به عنوان خدمتگزار دانشجویان در بدنه وزارت علوم به کارکرد مساجد در دانشگاه های توجه ویژه ای داریم تا ضمن آن که در دسترس خوابگاه ها اساتید و دانشجویان باشند عمده فعالیت های دانشگاهی در مساجد برگزار شود. لذا مساجد در دانشگاه ها علاوه بر کارکردهای عمومی، محل پاسخگویی به شبهات، تولید افکار اعتقادی و اسلامی خواهد بود.

پایان پیام/296

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا