نقشه کرونایی کرمانشاه نارنجی و زرد شد


نقشه کرونایی کرمانشاه نارنجی و زرد شد

کرمانشاه- ایرنا- رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 2 شهرستان استان نارنجی و 12 شهرستان دیگر از امروز (جمعه 2 اردیبهشت) در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفتند.

مهدی محمدی شامگاه جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس رنگ‌ بندی جدید شهرستان‌های کنگاور و صحنه از امروز در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، هرسین، سنقروکلیایی، اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، کرمانشاه، جوانرود، دالاهو، سرپل‌ذهاب، پاوه، روانسر و قصرشیرین هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی گفت: براساس رنگ بندی قبلی (۲۶ فروردین) وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های کنگاور و پاوه در وضعیت قرمز و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، هرسین و سنقروکلیایی هم در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، گیلانغرب، کرمانشاه، جوانرود، دالاهو، سرپل‌ذهاب، روانسر، صحنه و قصرشیرین هم در وضعیت زرد کرونایی قرار داشتند.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تعداد مبتلایان کرونایی بستری در مراکز درمانی استان هم اکنون ۸۵ نفر است، افزود: از این تعداد ۲۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند که حال هشت نفر از آن‌ها وخیم است.

وی گفت: یک نفر بیمار مثبت بستری در شبانه روز گذشته در سطح استان کرمانشاه شناسایی شد که نسبت به روز قبل ۱۸ نفر کمتر است.

محمدی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته فوتی براثر ابتلای قطعی به کووید ۱۹ در استان نداشتیم، گفت: مجموع جان‌باختگان کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون همان سه هزار و ۱۳۲ نفر روز دوشنبه است.

به گزارش ایرنا، وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.

نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۵ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی