بلندترین سازه استان گیلان کوه پسماند سراوان است


بلندترین سازه استان گیلان کوه پسماند سراوان است

مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت: کوه پسماند سراوان با اندازه ٢٠ زمین فوتبال و با ارتفاع ٩٠ متر بلندترین سازه استان گیلان شده است .

حسن پسندیده گفت : قانون مدیریت پسماند ها متعلق به سال ١٣٨٣ است ، که در این قانون تمامی سازمان ها از جمله ١١ دستگاه مکلف شدند که این قانون را رعایت کنند ، مانند پسماند عادی که به عهده ی شهرداری ، دهیاری ، بخش داری و پسماند های صنعتی به عهده ی تولید کننده ها است .

مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست گفت : با وجود تصویب قانون اکنون فقط ١٠ درصد بازیافت صورت میگیرد که این امر عدم توجه دستگاه ها بوده است و اکنون بزرگترین مشکل فعلی کشور در حوزه پسماند در ٣ استان شمالی کشور و نوار ساحلی است ، در استان گیلان حجم پسماند های دپو شده در سراوان به اندازه ٢٠ زمین فوتبال با ارتفاع ٩٠ متر است که آن را تبدیل به بلندترین سازه استان گیلان کرده است .

پسندیده گفت : سازمان محیط زیست دستگاه اجرایی نیست بلکه یک دستگاه نظارتی است ، باید ابزار مورد نیاز برای این سازمان فراهم شود ، فقط ٢ سال است که دفتر مدیریت پسماند در سازمان محیط زیست تشکیل شده است ،

به گفته ی مدیر کل دفتر مدیریت پسماند سازمان حفاظت محیط زیست ، امروزه پسماند تبدیل به یک کالای با ارزش اقتصادی شده است ، مهمترین عامل موفقیت در مدیریت پسماند همکاری مردم و تفکیک از مبدا است .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...