از اهدای روسری به حجاب اولی ها تا پاسخگویی به شبهات دینی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن


اهدای روسری به حجاب اولی ها، پاسخگویی به شبهات دینی، سهمیه 6 هزار نفری فعالان قرآنی در صندوق اعتباری هنر، اجرای طرح خبرنگاری قرآنی، یادبود اولین حامی اسلام برخی از اخبار خبرگزاری شبستان در پنجمین روز برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه ۳۱ فروردین) مصادف با ۱۶ ماه مبارک رمضان پنچمین روز برپایی بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن واقع در مصلی تهران بود؛ خبرنگاران خبرگزاری شبستان مستقر در نمایشگاه بیست و نهم با گفتگو با کارشناسان بخش های مختلف این نمایشگاه تلاش کرده اند تا به معرفی هرچه بیشتر فعالیت های در حال انجام در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن بپردازند. بخش هایی از گفتگوها و اخبار منتشر شده در سومین روز از برپایی نمایشگاه قرآن را در زیر می خوانید:

افزایش یک ساعت و نیمه ساعات کاری مترو در ایام برپایی نمایشگاه

حامد منیری معاون اجرایی بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم درباره اقدامات اجرایی انجام شده، گفت: در این دوره از نمایشگاه قرآن در زمینه حمل و نقل عموم مردم تمهیدات لازم با شهرداری تهران صورت گرفته است.

همچنین ساعت کاری مترو در شب‌های ماه رمضان یک ساعت و نیم افزایش یافت و در شب‌های قدر نیز مترو به‌صورت ۲۴ ساعته در اختیار شب زنده‌داران خواهد بود.

وی ادامه داد: در محوطه نمایشگاه تمهیداتی برای روزه‌داران تدارک دیده شده تا به‌راحتی به غرفه‌ها دسترسی داشته باشند. حمل و نقل از درب شماره ۱ (شهید قندی) و درب سمت خیابان قنبرزاده نیز برای دسترسی بهتر روزه‌داران امکان‌پذیر است.

منیری گفت: در فضای نمایشگاه بیش از ۴۵ کمیته و بخش فعالیت دارند. همچنین بیش از ۸۰ نوآوری در این نمایشگاه رونمایی و در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

وی درباره فعالیت غرفه‌های بیست و نهمین نمایشگاه قرآن در شب‌های قدر افزود: در شب‌های قدر شبستان مصلی امام خمینی (ره) میزبان شب زنده‌داران خواهد بود.

یادبود اولین حامی اسلام در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن

از اهدای روسری به حجاب اولی ها تا پاسخگویی به شبهات دینی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن

محفل انس با قرآن کریم از سوی شواری مشورتی بانوان معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی، یادبود اولین حامی اسلام، حضرت خدیجه(س) ویژه بانوان در بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن برگزار می‌شود.

این برنامه با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مشاوران بانوان وزارت ارشاد، مسئولان، اساتید، قاریان و حافظان قرآن کریم، اول اردیبهشت‌ماه مصادف با نوزدهم ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در ساختمان پشت محراب مصلای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن از ۲۷ فروردین‌ به مدت دو هفته در مصلای تهران پذیرای علاقه‌مندان به کلام وحی خواهد بود. این نمایشگاه در ۴۵ بخش و ۴۰ هزار مترمربع وسعت هر شب از ساعت ۱۷ تا ۲۳:۳۰ میزان شهروندان است. همچنین به موازات نمایشگاه حضوری، نمایشگاه مجازی قرآن کریم نیز به نشانی iqfa.ir برپا شده است.

اجرای طرح خبرنگاری قرآنی

از اهدای روسری به حجاب اولی ها تا پاسخگویی به شبهات دینی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن

سلما آرام، مسئول غرفه سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور وابسته به جهاد دانشگاهی در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان به ارائه توضیحاتی درباره برنامه های این غرفه در نمایشگاه قرآن پرداخت و با اشاره به اجرای طرح خبرنگاری قرآنی از سوی این سازمان گفت: این دوره در چهارچوب اجرای سد راهبردی توسعه فعالیت های تبلیغی ترویجی قرآنی تدوین شده است و طی آن افراد علاقمند مهارت های نظری و عملی در زمینه خبرنگاری از جملله خبرنگار قرآنی را کسب می کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: بر همین اساس سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور در راستای برنامه جامع و اهداف از پیش تعیین شده خود در خصوص گسترش مفاهیم و محتوای قرآنی در کشور در نظر دارد دوره های تخصصی در عرصه خبرنگاری تدوین کند.

آرام تصریح کرد: تاثیرات خبر بر لایحه های مختلف زندگی انسان بر هیچ کسی پپوشیده نیست و البته خلا حضور خبرنگاران کارکشته و اخلاق مدار هم هرروز بیشتر از روز قبل خودنمایی می کند کما اینکه توسعه و گسترش مفاهیم از ماموریت های این سازمان بوده در قالب تربیت خبرنگار قرآنی و معارفی می توان حرکت موثر و ممتازی در عرصه فرهنگ کشور رقم زد.

وی در ادامه بیان کرد: آموزش های مدنظر سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور علاوه بر ارائه دروس بنیادین بخش خبر، تزریق روحیه اخلاق مداری بر خبرنگاران با ارزش افزوده سواد رسانه ای بالا می باشد.

سهمیه ۶ هزار نفری فعالان قرآنی در صندوق اعتباری هنر

از اهدای روسری به حجاب اولی ها تا پاسخگویی به شبهات دینی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن

حامد حسین زاده، معاون بخش حمایت های دفتر آموزش، برنامه ریزی و توسعه مشارکتی معاونت قرآن و عترت در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن کریم گفت: از سوی ریاست نمایشگاه بحثی مطرح شد که خدماتی که در معاونت قرآن و عترت به مردم ارائه می شود در نمایشگاه قرآن نیز میزی تحت عنوان "میز خدمت" تدوین شود تا به مراجعینی که در نمایشگاه قرآن حضور می یابد این خدمات را دریافت کنند.

وی با بیان اینکه دو خدمت که قابلیت ارائه در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن را داشته اند، احصاء شده است، گفت: اولین خدمت، خدمت "صدور مجوز و تمدید پروانه فعالیت" و دومی "بیمه فعالان قرآنی" است.

معاون بخش حمایت های دفتر آموزش، برنامه ریزی و توسعه مشارکتی معاونت قرآن و عترت گفت: ما در بهمن ماه ۱۴۰۰ سند جدیدی را با صندوق اعتباری هنر تدوین کردیم که خدماتی را به فعالان حوزه قرآن و عترت ارائه دهیم. در همین راستا ما به ۱۰ گروه از فعالان قرآنی که در آیین نامه نحوه عضویت در صندوق اعتباری هنر وجود دارد، خدمت ارائه کردیم؛ گروه هایی مانند قاریان قرآن کریم، حافظان قرآن کریم، مدیران موسسات، مرتلان قرآن کریم، مربیان شاغل در موسسات قرآن کریم، افرادی که دارای آثار نغمات دینی هستند، افرادی که در مسابقات سازمان اوقاف دارای رتبه هستند، خادمان و چهره های قرآنی و افرادی که صاحب تالیف و پژوهش در حوزه قرآنی هستند؛ هر کدام از اینها نیازمند مستنداتی است که در آیین نامه تدوین شده است لذا افرادی که دارای این شرایط هستند می توانند با مراجعه به نمایشگاه قرآن تا مراحل عضویت آنها در صدوق اعتباری هنر انجام ود.

پاسخگویی به شبهات دینی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن

از اهدای روسری به حجاب اولی ها تا پاسخگویی به شبهات دینی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن

حجت الاسلام امیرعلی حسنلو، مسئول غرفه مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم و مدیر گروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: مرکز پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم حدود ۲۱ سال است که تاسیس شده است در آن دوره شبهات و سوالات به اندازه امروز در سطح کشور مطرح نبود.

وی اظهار کرد: این مرکز توسط شورای عالی حوزه علمیه تاسیس شده است و در این مرکز به شبهات رسانه ای، شبهات فضای مجازی، شبهات شبکه های ماهواره ای و وهابیت پاسخ داده می شود ضمن اینکه در غرفه این مرکز واقع در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن به سوالات و شبهات مراجعه کنندگان پاسخ می دهیم.

مدیر گروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه با بیان اینکه شبهات پاسخ داده شده در دایره المعارفی گردآوری شده است، گفت: این دایره المعارف حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ جلد است.

وی با بیان اینکه این مرکز دارای گروه های مختلف از قبیل قرآن، تاریخ، کلام و تربیت مشاوره است، گفت: چندین سال است که ما برای پاسخگویی به شبهات هم در نمایشگاه قرآن و هم در نمایشگاه کتاب شرکت می کنیم.

مدیر گروه تاریخ و سیره مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه با ابراز خرسندی از استقبال بسیار خوب مراجعه کنندگان تصریح کرد: دیروز تا آخرین ساعات نمایشگاه مشغول پاسخگویی به سوالات و شبهات مراجعه کنندگان بودیم.

وزیر ارشاد از بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن بازدید کرد

از اهدای روسری به حجاب اولی ها تا پاسخگویی به شبهات دینی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان عصر امروز ۳۱ فرودین‌ماه با حضور در بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از بخش‌های مختلف این نمایشگاه بازدید کرد. آثار فرهنگی و صنایع دستی قرآنی، الگو‌های فرهنگی، آموزش نوین قرآن، طرح بشری، آوا‌ها و نغمات قرآنی، باغ آیات، بین‌الملل، ترجمه قرآن، ترویج فرهنگ نهج‌البلاغه، تلویزیون اینترنتی، جهاد تبیین، نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و حاکمیتی، خادمان قرآن، خانواده و سبک زندگی قرآنی، راه‌یافتگان، رهبر قرآنی، ستاره‌های زمین‌(ابر پویش جلسات خانگی)، عفاف و حجاب، فرهنگ دانش‌بنیان، مسجد جامعه‌پرداز و تمدن‌ساز، مشاوره‌های قرآن‌بنیان، نشر مکتوب و دیجیتال دینی، نوجوان، نهاد‌ها و مؤسسات مردمی، هنر‌های دینی از‌ جمله بخش‌های مختلف این دوره از نمایشگاه محسوب می‌شود.

رونمایی از سامانه پرداخت نذورات آستان قدس رضوی

از اهدای روسری به حجاب اولی ها تا پاسخگویی به شبهات دینی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن

در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از سامانه پرداخت الکترونیک نذورات آستان قدس رضوی رونمایی شد. این سامانه پرداخت مبتی بر تکنولوژی QR کد است که به واسطه اسکن آن با موبایل وارد دستور پرداخت نذورات آستان قدی بر اساس محتوای نذورات شده و نذر مورد نظر را انتخاب و در نهایت با وارد شدن به درگاه پرداخت اینترنتی اطلاعات کارت دریافت و پرداخت شخص نذر کننده انجام می شود.

بنابراین گزارش، این سامانه یک محصول نوآورانه است که در راستای کمک به محیط زیست، کم کردن خطای انسانی، افزایش سرعت تراکنش، امنیت پرداخت و در دسترس بودن از مزایای آن است. این سامانه به پشتیبانی شرکت پرداخت الکترونیک سپهر طراحی و تولید شده است. این شرکت از مجموعه های بانک صادرات (PSP بانک صادرات) محسوب می شود.

اهدا روسری و مقنعه به حجاب اولی ها در نمایشگاه قرآن

از اهدای روسری به حجاب اولی ها تا پاسخگویی به شبهات دینی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن

بخش عفاف و حجاب بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم پذیرای حجاب اولی ها و دختران خردسال محجبه است. در این بخش از نمایشگاه قرآن روسری و مقنعه های رنگی مطابق با سلیقه کودکان حجاب اولی به آنها اهدا می شود.

بنابراین گزارش، روزانه بیش از ۲۰۰ مراجعه کننده از این غرفه بازدید می کنند و کودکان از محصولات آن استفاده می کنند.

دوخت روزانه بیش از ۱۵۰ چادر در غرفه "نذر دوخت" نمایشگاه قرآن

از اهدای روسری به حجاب اولی ها تا پاسخگویی به شبهات دینی در بیست و نهمین نمایشگاه قرآن

در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دوخت چادر سنتی به صورت رایگان انجام می شود. این خدمت در بخش عفاف و حجاب با حضور ۱۰ خیاط خانم به هموطنان ارائه می شود و دوستداران حجاب می توانند با خرید پارچه چادری از نمایشگاه قرآن و ارائه پارچه چادری خودشان دوخت رایگان چادر سنتی را داشته باشند.

بنابراین گزارش، روزانه بیش از ۱۵۰ چادر در این بخش از نمایشگاه دوخته می شود.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن کتاب امید و آرامش» از 27 فروردین تا 9 اردیبهشت 1401 در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

پایان پیام/49

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش