چهارمحال و بختیاری میزبان مسابقات بین‌المللی دوومیدانی می‌شود


چهارمحال و بختیاری میزبان مسابقات بین‌المللی دوومیدانی می‌شود

شهرکرد - ایرنا - رییس هیات دوومیدانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به رایزنی‌های انجام شده برای برگزاری مسابقات بین‌المللی دوومیدانی در شهرهای هفشجان و شهرکرد، گفت: برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری رقابت‌های صحرانوردی قهرمانی نوجوانان کشور و انتخابی تیم ملی نیز در گروه بانوان و آقایان در حال انجام است.

داریوش صمیمی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: با سفر هاشم صیامی رییس فدراسیون دوومیدانی به استان برای ارزیابی وضعیت اردوی برترین‌های دوومیدانی در شهرهای شهرکرد، بروجن و شلمزار و در دیداری که در حاشیه این برنامه ارزیابی با اعضای شورای اسلامی شهر هفشجان و احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی انجام شد، در خصوص برگزاری رقابت‌های ملی و بین‌المللی رایزنی‌هایی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: بر این اساس به‌زودی رقابت‌های صحرانوردی قهرمانی نوجوانان کشور و انتخابی تیم ملی در ۲ گروه بانوان و آقایان در هفشجان برپا خواهد شد تا زمینه برای میزبانی مسابقات بین‌المللی صحرانوردی در رده‌های سنی پایه ویژه آقایان نیز در این شهر فراهم شود.

صمیمی به توان مطلوب استان از نظر شرایط زیرساختی و داوری رقابت‌های دوومیدانی اشاره کرد و یادآور شد: چهارمحال و بختیاری در تابستان ۱۴۰۰ میزبانی پنج دوره مسابقات ملی این رشته ورزشی را برعهده داشت و هم‌اکنون نیز می‌تواند خود را برای پذیرایی از دوومیدانی کاران دیگر کشورها آماده کند.

رییس هیات دوومیدانی چهارمحال و بختیاری افزود: زیرساخت‌های دوومیدانی در اختیار آموزش‌ و پرورش استان نیز قابل قبول است و با هماهنگی انجام شده همچنان در برگزاری مسابقات ملی و برپایی اردوهای تیم ملی می‌توان از این زیرساخت‌ها استفاده کرد.

وی دیدار صیامی از امکانات ورزشی و خدماتی آموزش‌ و پرورش استان را یادآور شد و گفت: در گفت‌وگو با مسوولان استانی آموزش‌ و پرورش قرار شد دیداری در تهران برگزار و فدراسیون و آموزش‌ و پرورش برای برگزاری مسابقات بین‌المللی دوومیدانی در شهرکرد رایزنی‌های لازم را انجام دهند.

ورزشکاران چهارمحال و بختیاری از شانس بالایی برای اعزام به رقابت‌های هانگژو برخوردارند

مربی تیم ملی دوومیدانی در ادامه به برپایی اردوهای آماده‌سازی برترین‌های این رشته در شهرهای شهرکرد، شلمزار و بروجن اشاره و تصریح کرد: هم‌اکنون امیر مرادی، سید امیر زمان‌پور، علی عالمی، امید امیریان، علی امیریان، علی شیریان و صادق صمیمی مراحل آماده‌سازی خود را برای حضور در رقابت‌های داخلی و المپیک ۲۰۲۰ هانگژو در این اردوها دنبال می‌کنند.

صمیمی افزود: امیر مرادی، علی شیریان و صادق صمیمی سه ورزشکار استان هستند که از آبان سال قبل به صورت پی در پی در اردوهای آماده‌سازی شرکت کرده‌اند و این شانس را دارند که با کسب نتایج مطلوب در رقابت‌های داخلی در جمع اعضای کاروان اعزامی دوومیدانی به المپیک آسیایی ۲۰۲۲ قرار بگیرند.

وی درباره طرح این دیدگاه که مسابقات داخلی و رکوردگیری از دوومیدانی‌کاران دیرهنگام برنامه‌ریزی شده است و فرصت کافی برای ارزیابی برترین‌های این رشته و عضویت آنان در تیم اعزامی هانگژو وجود ندارد، تصریح کرد: فصل‌بندی تمرینات تاکنون به خوبی پیش رفته و مسابقات داخلی نیز به موقع است.

این مربی باسابقه دوومیدانی یادآور شد: ورزشکاران در حال حاضر در شرایط آماده‌سازی برای ورود به مسابقات هستند و با توجه به آنکه نیمی از ماه اردیبهشت، همزمان با ماه مبارک رمضان است نمی‌توان مسابقات ملی را در این فرصت برگزار کرد، تا آغاز رقابت‌های هانگژو نیز همچنان چند ماهی فرصت باقی‌مانده است که می‌توان به خوبی از آن استفاده کرد.

صمیمی با اشاره به اینکه بسیاری از برترین‌های دوومیدانی از مدت‌ها قبل با حمایت فدراسیون در اردو به سرمی برند، اظهار داشت: مسابقات پیش‌رو در خرم‌آباد، مشهد و کشورهای اسلامی فرصت کافی برای ارزیابی را ایجاد می‌کند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون امیر مرادی، سید امیر زمان‌پور، علی عالمی، امید امیریان، علی امیریان، علی شیریان و صادق صمیمی مراحل آماده‌سازی خود را برای حضور در رقابت‌های داخلی و المپیک ۲۰۲۰ هانگژو زیر نظر داریوش صمیمی، سجاد مرادی و کوروش مرادی در شهرهای شهرکرد، بروجن و شلمزار دنبال می‌کنند.

دوومیدانی از رشته‌های ورزشی مدال‌آور در چهارمحال و بختیاری است و علاوه بر برادران صمیمی، روح‌الله عسگری، سجاد مرادی، امیر مرادی، محمد ارزنده و روح‌الله امانی از جمله پرافتخارترین دوومیدانی کاران استان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به شمار می‌روند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی