برنامه سه هفته پایانی مسابقات اسبدوانی فصل 1400 گنبدکاووس اعلام شد


برنامه سه هفته پایانی مسابقات اسبدوانی فصل 1400 گنبدکاووس اعلام شد

گنبدکاووس - ایرنا - برنامه سه هفته پایانی مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه، زمستانه - بهاره گنبدکاووس که به سبب ماه مبارک رمضان تعطیل شده بود با نظر کمیته برگزاری این رخداد ورزشی اعلام و در نیمه دوم اردیبهشت ماه جاری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طبق برنامه اعلامی کمیته برگزاری مسابقات اسبدوانی کورس پاییزه، زمستانه و بهاره گنبدکاووس، هفته بیست و دوم این مسابقات روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت، هفته بیست و سوم روزهای ۲۲ و ۲۳ و هفته بیست و چهارم و پایانی هم در روزهای ۲۹ و ۳۰ ماه جاری با شرکت اسب‌هایی از نژاد "ترکمن، دوخون و تروبرد" در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می‌شود.

بهروز نیازی افزود: مسابقات هفته بیست دوم تا بیست و چهارم اسبدوانی گنبدکاووس (فصل ۱۴۰۰) مطابق جدول اعلامی کمیته برگزاری یعنی کلاس، سن و دفعات شرکت یا عدم حضور اسب‌ها در مسابقات و همچنین براساس شمار اسب‌های ثبت نامی از هر نژاد، در مسافت‌های هزار، هزار و ۲۰۰ و هزار و ۶۰۰ متر برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: نام نویسی اسب‌های واجد شرایط شرکت در مسابقات هفته بیست دوم توسط مالکان از شنبه هفته آینده (۱۰ اردیبهشت) شروع و تعداد کورس و جوایز آن هم پس از ثبت نام‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

رییس هیات سوارکاری گنبدکاووس همچنین درخصوص حضور تماشاگران گفت: حضور یا عدم حضور تماشاگران برحسب وضعیت کرونایی شهرستان خواهد بود اما به احتمال زیاد و رنگ زرد کرونایی فعلی، حضور تماشاگران با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بلامانع خواهد بود.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان ۳۷۵ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود اما از ۲ سال پیش با شیوع ویروس کووید ۱۹ از حضور تماشاگران در برخی هفته‌ها به سبب وضعیت قرمز کرونایی جلوگیری می‌شد.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان بویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سوارکاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان