آمریکا 3 آدرس اتریوم مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد


آمریکا 3 آدرس اتریوم مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا اشاره کرد که این آدرس‌ها در تلاش برای جلوگیری از دور زدن کره شمالی از تحریم‌های اعمال‌شده توسط ایالات متحده و سازمان ملل به فهرست تحریم‌ها اضافه شده است. اقتصاد آنلاین-حسین عسکری؛ وزارت خزانه‌داری ایالات متحده سه آدرس کیف پول اتریوم را به تحریم‌های مرتبط با گروه هکری که مسئول سرقت بیش از 600 میلیون دلار رمزارز از پلتفرم...

اقتصاد آنلاین-حسین عسکری؛ وزارت خزانه‌داری ایالات متحده سه آدرس کیف پول اتریوم را به تحریم‌های مرتبط با گروه هکری که مسئول سرقت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار رمزارز از پلتفرم توکن‌های غیرقابل تعویض بازی Axie Infinity’s Ronin است اضافه کرده است.

روز جمعه، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری یا OFAC، سه آدرس اتریوم را برای محدودیت‌های گروه لازاروس کره شمالی به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد. مقامات ایالات متحده، از جمله اداره فدرال تحقیقات و آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت، این گروه را به دلیل نقش آنها در کلاهبرداری بیش از ۱۷۳۶۰۰ اتر (ETH) و ۲۵.۵ میلیون دلار استیبل کوین (USDC) در ماه مارس مورد هدف قرار داده‌اند. این دارایی‌ها در زمان سرقت بیش از ۶۰۰ میلیون دلار ارزش داشتند.

دولت آمریکا روز جمعه در توییتی اشاره کرد که این آدرس‌ها در تلاشی برای جلوگیری از دور زدن کره شمالی از تحریم‌های اعمال‌شده توسط ایالات متحده و سازمان ملل به این فهرست اضافه شده است. سوابق بلاک چین نشان می‌دهد که حداقل یکی از آدرس‌های کیف پول متصل به هکرهای رونین (Ronin) وجوهی را برای سرویس‌های میکسر رمزنگاری از جمله تورنادو کش (Tornado Cash) ارسال کرده است.

آمریکا 3 آدرس اتریوم مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد

Chainalysis در ژانویه گزارش داد که کره شمالی تقریباً ۴۰۰ میلیون دلار ارز دیجیتال از طریق حملات سایبری در سال ۲۰۲۱ به سرقت برده است، به این معنی که سرقت رونین(Ronin) می‌تواند بزرگترین حجم آن تا به امروز باشد.

افزودن آدرس‌های اتریوم به لیست تحریم‌ها آخرین اقدام دولت آمریکا در مورد دارایی‌های دیجیتالی بود که توسط OFAC اجرا شد.در ماه آوریل، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که بازار دارک نت مستقر در روسیه، با نام هایدرا و صرافی ارز دیجیتال گارانتکس را به دلیل ارتباط با پرداخت‌های ناشی از حملات باج‌افزار و سایر جرایم سایبری و همچنین شرکت استخراج ارز دیجیتال بیت ریور، را به فهرست تحریم‌ها افزوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر بهار + مجموعه اشعار بلند، کوتاه، دو بیتی و شعر نو از شاعران مختلف با موضوع بهار