دمی سکشوال و نیمه جنس گرایی چیست؟


دمی سکشوال و نیمه جنس گرایی چیست؟

دمی سکشوال فردی است که کشش جنسی خاصی نسبت به افراد ندارد، مگر اینکه از نظر عاطفی جذب او شود. یک دمی سکشوال همچنین می‌تواند به عنوان گی، استریت یا بایسکشوال شناخته شود، و ممکن است از هر جنسیتی باشد.

دمی سکشوال فردی است که کشش جنسی خاصی نسبت به افراد ندارد، مگر اینکه از نظر عاطفی جذب او شود. یک دمی سکشوال همچنین می‌تواند به عنوان گی، استریت یا بایسکشوال شناخته شود، و ممکن است از هر جنسیتی باشد.

وقتی که صحبت از کشش جنسی می‌شود، یک دمی سکشوال در ابتدا توسط رابطه عاطفی که با یک شخص دارند جذب می‌شود، و کشش جنسی به واسطه آن ناشی می‌شود.

یک دمی سکشوال ابتدا توسط رابطه عاطفی که با شخص دارد جذب می‌شود، و کشش جنسی به واسطه آن ناشی می‌شود.

دمی سکشوالیتی غالباً با ایسکشوال اشتباه گرفته شده است، اما بر خلاف ایسکشوالیتی که در آن فرد احساس می‌کند از نظر جنسی به شخص دیگری علاقه‌مند نیست، صرف نظر از اینکه از نظر احساسی چه کششی به آن فرد دارد.

یک دمی سکشوال می‌تواند نسبت به افراد دیگر کشش جنسی داشته باشد، اما این کشش جنسی درگروی برقراری یک رابطه عاطفی قوی باشد.

دمی سکشوال و نیمه جنس گرایی چیست؟

آیا دمی سکشوال شامل مرد‌ها هم می‌شود؟

اعتقاد فرهنگی رایجی وجود دارد که می‌گوید زنان تنها زمانی نسبت به برقراری رابطه جنسی اشتیاق دارند که عاشق فرد باشند، اما مردان همیشه مشتاق برقراری رابطه جنسی هستند. به هرحال هر دو این اعتقاد‌ها اشتباه بوده و منعکس کننده اصل گرایی جنسیتی پیچیده‌ای است. هویت جنسیتی و گرایش جنسی دو مقوله متفاوت و متمایز هستند.

احتمال نیمه جنس گرا بودن در هر دو جنس زن و مرد و افراد تراجنسی و هم سوجنسی وجود دارد.

احتمال نیمه جنس گرا بودن در هر دو جنس زن و مرد و افراد تراجنسی و هم سوجنسی وجود دارد. برخی افراد تا زمانی که ارتباط هیجانی نداشته باشند، نمی‌توانند نسبت به شخص جاذبه جنسی داشته باشند.

اما برخی دیگر به راحتی و در بیشتر مواقع کشش جنسی را تجربه می‌کنند. هر دو این موارد جزو طیف معمول علاقه جنسی هستند.

دمی سکشوال و نیمه جنس گرایی چیست؟

نشانه‌های افراد دمی سکشوال چیبست؟

گرایش جنسی شما هیچ گاه دمی سکشوال یا گری سکشوال تشخیص داده نمی‌شود. این برچسبی است که مردم برای تعریف خود استفاده می‌کنند (برچسبی از طیف ایسکشوالیتی). به همین دلیل و به دلیل اینکه گرایش جنسی در هر فرد بسیار خاص است، هیچ چک لیست قطعی وجود ندارد. همانطور که گفته شد، برخی اشتراکات وجود دارد.

اگر از خود می‌پرسید که آیا یک دمی سکشوال هستید یا خیر، صحبت با یک مشاور می‌تواند مفید باشد.

اگر از خود می‌پرسید که آیا یک دمی سکشوال هستید یا خیر، صحبت با یک مشاوری که تجربه کار با سوالات مربوط به سکشوالیته را دارد، می‌تواند مفید باشد.

گفتگو در مورد نگرانی‌ها، خواسته‌ها یا روابط شما می‌تواند به شما کمک کند تا خود را واضح‌تر درک کرده و نیاز‌ها و خواسته‌های خود را با یک شریک زندگی در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: مشکلات رابطه زناشویی، بیماری ناشی از رابطه

1.آیا احساس کرده اید که از نظر جنسی به یک فرد مشهور جذب شده باشید؟

اگر هرگز احساس نکرده اید که نسبت به یک غریبه یا شخصی که تازه ملاقات کرده اید، به از نظر جنسی احساس کشش دارید.
می‌توانید دمی سکشوال باشید، یک دمی سکشوال ممکن است از نظرجنسی به شخصی فکر نکند مگر اینکه رابطه عاطفی با آن شخص داشته باشد، و احتمالاً در مورد یک شریک جنسی با فردی مشهور خیال پردازی نکند.


2. آیا روابط شما به عنوان دوستی آغاز می‌شوند؟

از آنجا که افراد دمی سکشوال پس از ایجاد ارتباط عاطفی، میل به برقراری رابطه جنسی پیدا می‌کنند، غیر معمول نیست که روابط افراد دمی سکشوال با یک دوستی آغاز می‌شود.

دمی سکشوال و نیمه جنس گرایی چیست؟

افراد دمی سکشوال از نداشتن رابطه جنسی نگران نیستید!

میل جنسی یک طیف است، اما برخی از افراد دمی سکشوال از این نظر که "نیازی به" رابطه جنسی ندارند، احتمالاَ خود را "ایسکشوال" می‌دانند. آن‌ها هنگامی که در یک رابطه عاطفی قوی هستند رابطه جنسی را دوست دارند، اما در صورت عدم وجود رابطه جنسی نیز ممکن است احساس نکنند که چیزی را از دست داده اند.

افراد دمی سکشوال باید قبل از اینکه احساس صمیمیت جنسی با فردی داشته باشند، او را از نظرعاطفی بشناسند.

افراد دمی سکشوال باید قبل از اینکه احساس صمیمیت جنسی با فردی داشته باشند، او را از نظرعاطفی بشناسند و پیوندی عاطفی با شخص داشته باشند.
بنابراین ممکن است در مراحل شروع رابطه از طرف دوستان ناآگاه به شما القاب "ملکه یخ" یا "بی احساس" و ... داده شده باشد. همچنین شما در قرار‌های ملاقات اول تحت فشار قرار می‌گیرید.

جنسیت گرایی تعصب یا تبعیض بر اساس جنسیت یا جنسیت فرد است. این می‌تواند به طیف گسترده‌ای از رفتار‌های مضر منجر شود، از اعمال خشونت آمیز گرفته تا نظرات ظریف که کلیشه‌ها را تقویت می‌کند.

همه مظاهر تبعیض جنسی مضر است و بر جامعه تأثیر منفی می‌گذارد.

همه مظاهر تبعیض جنسی مضر است و بر جامعه تأثیر منفی می‌گذارد. زنان به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرند، اما تبعیض جنسی بر سایر جنسیت‌های حاشیه‌نشین نیز تأثیر می‌گذارد. به طور مستقیم به مردان نیز آسیب می‌رساند.
در این مقاله، انواع مختلف جنسیت گرایی را شرح می‌دهیم و نمونه‌هایی را بیان می‌کنیم که ممکن است افراد معمولاً با آن‌ها مواجه شوند.

دمی سکشوال و نیمه جنس گرایی چیست؟

جنسیت گرایی چیست؟

جنسیت گرایی تعصب یا تبعیض علیه یک فرد یا گروه بر اساس جنسیت یا جنسیت آنهاست. این بیماری عمدتاً زنان و دختران را تحت تأثیر بیشتری قرار می‌دهد و علت اصلی نابرابری جنسیتی در سراسر جهان است.
اعمال جنسیتی شامل اعمالی می‌شود که یک جنس یا جنسیت را پست‌تر معرفی می‌کند. جنسیت را می‌توان در موارد زیر منتقل کرد:

نوشتن تصاویر ژست‌ها سخن، گفتار رفتار – اخلاق اعمال و سنت‌ها قوانین و سیاست‌ها

بیشتر بخوانید: علت درد در رابطه جنسی چیست؟

انواع تبعیض جنسی چیست؟

مردم جنسیت گرایی را از چند جهت دسته بندی می‌کنند.
تبعیض جنسی می‌تواند:

متضاد
خیراندیش
خصومت آمیز

باشد، این اصطلاحات از فهرست دوسوگرای جنسیت‌گرایی آمده است، چارچوبی که محققان برای درک و اندازه‌گیری اثرات این تعصب از آن استفاده می‌کنند.

تبعیض جنسی می‌تواند در سطوح مختلف جامعه عمل کند

سازمانی
درون فردی
درونی شده است

۱. تبعیض جنسی خصمانه

این به باور‌ها و رفتار‌هایی اشاره دارد که آشکارا نسبت به گروهی از افراد بر اساس جنسیت یا جنسیت آن‌ها خصمانه است. زن ستیزی یا نفرت از زنان نمونه‌ای از تبعیض جنسی خصمانه است.

افرادی که دیدگاه‌های خصمانه و جنسیتی دارند ممکن است زنان را اینگونه ببینند:

فریبنده دستکاری نیاز به نگه داشتن در جای خود قادر به استفاده از اغوا برای کنترل مردان است

این دیدگاه‌ها ممکن است برای هر کسی که ویژگی‌های زنانه دارد و هر کسی که جنسیت خود را به گونه‌ای که با زنانگی مرتبط است بیان می‌کند، صدق کند.

افرادی که تبعیض جنسی خصمانه را تداوم می‌بخشند، می‌خواهند سلطه مردان را بر زنان و سایر جنسیت‌های به حاشیه رانده شده حفظ کنند.

افرادی که تبعیض جنسی خصمانه را تداوم می‌بخشند، می‌خواهند سلطه مردان را بر زنان و سایر جنسیت‌های به حاشیه رانده شده حفظ کنند.

آن‌ها معمولاً با برابری جنسیتی مخالفند، زیرا این چیز‌ها را تهدیدی برای مردان و سیستم‌هایی می‌دانند که به نفع آنهاست.

بیشتر بخوانید: نارضایتی از رابطه زناشویی، نیمه پنهان طلاق است؟

2.تأثیر تبعیض جنسی خصمانه

تبعیض جنسی خصمانه خطرناک است. این یک عامل خطر برای آزار جنسی و خشونت مبتنی بر جنسیت است.
مردانی که تبعیض جنسی خصمانه را تایید می‌کنند، بیشتر مورد آزار فیزیکی شریک زندگی خود قرار می‌گیرند، زیرا مصرف الکل یکی دیگر از عوامل خطر رایج و تأثیر کمتری بر میزان خشونت شریک صمیمی در این گروه دارد. این نشان می‌دهد که تبعیض جنسی خصمانه یک محرک قوی برای سوء استفاده در روابط است.

نمونه‌هایی از تبعیض جنسی خصمانه

استفاده از زبان جنسی یا توهین. درگیر شدن در تجاوز فیزیکی یا جنسی. اظهار نظر‌های تهدیدآمیز یا پرخاشگرانه بر اساس جنسیت یا جنسیت فرد. آزار و اذیت یا تهدید شخصی به دلیل سرپیچی از هنجار‌های جنسیتی، آنلاین یا آفلاین. با این باور که برخی از قربانیان تجاوز جنسی به دلیل رفتار یا لباس خود آن را درخواست می‌کنند. با افراد بر اساس جنسیت یا جنسیت به عنوان زیردستان رفتار می‌کنند و زمانی که از خط خارج می‌شوند مجازات می‌شوند.

بیشتر بخوانید: رابطه زناشویی در بارداری، احتیاط شرط عقل است

نیمه‌جنس‌گرایی نوعی گرایش جنسی است که در برخی موارد به سمت طیف بی‌جنس‌گرایی سوق پیدا می‌کند. فرد نیمه‌جنس‌گرا تنها در صورتی که در چارچوب پیوند عاطفی و یا عاشقانه قوی قرار گیرد؛ جذبه و تمایل جنسی را تجربه می‌کند.
در کنار نیمه‌جنس‌گرا بودن، گرایش‌های دگرجنس‌گرای احساسی، هم‌جنس‌گرای احساسی، دوجنس‌گرای احساسی و همه‌جنس‌گرای احساسی هم وجود دارند. ممکن است در برخی موارد نیمه‌جنس‌گرایی در حالت مبهمی میان بی‌جنس‌گرایی و گرایش‌های جنسی دیگر قرار داشته باشد.

در کنار نیمه‌جنس‌گرا بودن، گرایش‌های دگرجنس‌گرای احساسی، هم‌جنس‌گرای احساسی، دوجنس‌گرای احساسی و همه‌جنس‌گرای احساسی هم وجود دارند.

افرادی که در طیف بی‌جنس‌گرایی یا نیمه‌جنس‌گرایی جای نگیرند، به احتمال بیشتری می‌توانند کشش و تمایل جنسی را تجربه کنند. البته تجربه این حس‌ها لزوما به این معنی نیست که آ‌ن‌ها نسبت به کشش جنسی پیش‌آمده اقدام خاصی انجام می‌دهند.

البته این احتمال هم وجود دارد که شخص نسبت به افراد غریبه، افراد مشهور و سرشناس، افراد ناشناس و حتی افرادی که دوست ندارد، هیجان جنسی داشته باشد. از سوی دیگر افراد نیمه‌جنس‌گرا معمولا تنها جذب اشخاصی می‌شوند که قبلا پیوند مستحکمی با آن‌ها داشته‌اند.

دمی سکشوال و نیمه جنس گرایی چیست؟

گرایش جنسی و احساسی چیست؟

گرایش جنسی افراد می‌تواند با گرایش احساسی آن‌ها هم‌سو باشد یا نباشد. گرایش احساسی به روش جنسیتی مرتبط است که هر فرد به آن طریق، کشش احساسی خود را نشان می‌دهد.

گرایش افراد دگرجنس‌گرای احساسی به سمت جنس مخالف است، اما گرایش افراد هم‌جنس‌گرای احساسی به جنس موافق است. افراد هم جنس‌گرا و دوجنس‌گرا به هر دو جنس گرایش دارند.

از آن‌جایی که جاذبه جنسی افراد نیمه‌جنس‌گرا فقط در چارچوب ارتباط عاشقانه یا عاطفی اتفاق می‌افتد، معمولا گرایش احساسی آن‌ها تعیین‌کننده جنسیتی است که دوست دارند با او رابطه جنسی برقرار کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت جنسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی