کشتی آزاد قهرمانی آسیا| کار بزرگ رحمان بی‌رحم مقابل باجرانگ/ خط و نشان عموزاد در وزن جدید


کشتی آزاد قهرمانی آسیا| کار بزرگ رحمان بی‌رحم مقابل باجرانگ/ خط و نشان عموزاد در وزن جدید

رحمان عموزاد در فینال وزن 65 کیلوگرم کار بزرگی انجام داد و با شکست باجرانگ مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا از صبح امروز (3 اردیبهشت) در اولانباتور آغاز شد و کشتی‌گیران 5 وزن اول به مصاف حریفان رفتند.

ایران در مسابقات مقدماتی سه فینالیست داشت و یک کشتی‌گیر نیز به دیدار رده‌بندی راه پیدا کرد.

در وزن 65 کیلوگرم، رحمان عموزاد که در دور مقدماتی با نتیجه 11 بر صفر عنایت اله از پاکستان را شکست داد و سپس 9 بر صفر کایکی یاماگوچی قهرمان جوانان جهان از ژاپن را مغلوب کرد و در نیمه‌نهایی 6 بر صفر از سد تسوگبادراخ تسیویسورن از مغولستان گذشت، در فینال مقابل باجرانگ پونیا کشتی‌گیر کهنه‌کار و عنوان دار هندی قرار گرفت.

رحمان عموزاد کشتی حساب شده و فکورانه‌ای را مقابل کشتی‌گیر باتجربه هندی ارائه کرد و در حالیکه کشتی یک- یک مساوی به سود باجرانگ پیگیری می‌شد، عموزاد موفق به خاک کردن حریف شد و با نتیجه سه بر یک از سد حریف قدرتمندش گذشت تا مدال باارزشی را از قهرمانی آسیا به خود اختصاص دهد.

رحمان عموزاد بعد از کسب مدال طلای نوجوانان جهان و رسیدن به عنوان فنی‌ترین نوجوان جهان از سوی اتحادیه جهانی، لقب «بی‌رحم» را از سوی UWW به خود اختصاص داد. این کشتی‌گیر در جهانی اسلو در وزن 61 کیلوگرم ملی‌پوش ایران بود که بعد از جهانی تغییر وزن داد و در قهرمانی کشور در 65 کیلوگرم مقام اول را از آن خود کرد.

این اولین مدال طلای کشتی آزاد ایران در مسابقات قهرمانی آسیا بود. تیم ایران امروز در دو وزن 79 و 97 کیلوگرم نیز شانس کسب مدال طلای آسیا را دارد.



انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر