آشنایی با انواع کناف و اجرای آن توسط شرکت شهام دیزاین


استفاده و اجرای انواع پروژه های  کناف سقف  ، بسیار گسترده شده است. به طوری که امروزه بسیاری از مردم در سراسر جهان ، از این سیستم فوق العاده در ساختمان های خود استفاده می کنند. گاهی اوقات ، عوامل مختلفی چون عدم استفاده از نوار درزگیر و یا استفاده از مصالح ساختمانی نا مرغوب ، […] نوشته آشنایی با انواع کناف و اجرای آن توسط شرکت شهام دیزاین...

استفاده و اجرای انواع پروژه های کناف سقف ، بسیار گسترده شده است. به طوری که امروزه بسیاری از مردم در سراسر جهان ، از این سیستم فوق العاده در ساختمان های خود استفاده می کنند. گاهی اوقات ، عوامل مختلفی چون عدم استفاده از نوار درزگیر و یا استفاده از مصالح ساختمانی نا مرغوب ، باعث می شود که به کناف آسیبی وارد شود و ترک بخورد.به طوری که امروزه بسیاری از مردم در سراسر جهان ، از این سیستم فوق العاده در ساختمان های خود استفاده می کنند. گاهی اوقات ، عوامل مختلفی چون عدم استفاده از نوار درزگیر و یا استفاده از مصالح ساختمانی نا مرغوب ، باعث می شود که به کناف آسیبی وارد شود و ترک بخورد.این موضوع باعث شده است که کاربران زیادی به خرید این سیستم شک کنند. اما باید بدانند که علت اصلی ترک خوردن سیستم کناف آن ها ، استفاده از مصالح ساختمانی نا مرغوب ، عدم به کار گیری یک متخصص برای نصب و اجرا ، حوادثی چون زلزله و یا استفاده نکردن از نوار درزگیری است که در بالا به طور کامل به آن ها پرداخته شد.

آشنایی با انواع کناف و اجرای آن توسط شرکت شهام دیزاین

سقف کاذب

یکی از انواع سقف های کاذب پر طرفدار که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، خدمات اجرای سقف کاذب در شهام دیزاین کناف است. در معماری جدید سقف های کاذب کاربرد زیادی دارند زیرا علاوه بر این که موجب پوشاندن تاسیسات می شوند، ویژگی های دیگری نظیر مدت زمان اجرای کم، اکوستیک بودن و ضد حریق بودن را دارند. سقف کاذب کناف قابل استفاده در قسمت های مختلف هر ساختمان مثل اتاق پذیرایی، اتاق نشیمن، آشپزخانه و … می باشد.

استاندارد سقف کناف در تیپ B

از این نوع سقف کاذب تیپ B در مواردی که نیاز به سرعت اجرایی زیادی است استفاده میشود. از تیپ B در موارد ذیل استفاده میشود:

– مساحت فضای سقف کمتر از پنجاه متر باشد.

– دهانه سقف حداکثر چهار متر باشد.

– در ایجاد سقف کنافی ارزان با سرعت اجرای بالا

– در سقف هایی که ارتفاع تاسیسات کمتر از چهل و پنج سانتی متر باشد.

استاندارد سقف کناف برای تیپ A

برای ایجاد سقف کاذب از نوع کناف باید مقاومت سقف برای نصب آویز مشخص شود. در مرحله اول، سازه تراز نبشی، در تراز گچی تحتانی با استفاده از تراز لیزری در ارتفاع تعیین شده نصب میشود. در مرحله بعدی سازه های آویز از یک طرف به سقف به وسیله میخ و آهن نصب میشود. سازه آویز از طرف دیگر به سازه باربر وصل میشود. فاصله استاندارد برای آویز سقف کاذب از جنس کناف بر طبق جدول بارگذاری سقف انتخاب میشود.

آشنایی با انواع کناف و اجرای آن توسط شرکت شهام دیزاین

اندازه استاندارد سقف کناف

اندازه و ابعاد سقف کاذب از جنس کناف برطبق سفارش مشتری تعیین میشوند. برای سقف کاذب کنافی مشبک استاندارد ابعاد آن ۶۰ در ۶۰ می باشد. میزان ابعاد سقف کنافی مشبک را میتوان تا ۱۰۰ سانتی متر اضافه نمود. ضخامت استاندارد برای طلق سقف کناف ۳ الی ۶ میلی متر است. ضخامت توسط کارشناسان نصب سقف کاذب تعیین میشود. استاندارد تعیین شده برای فاصله بین سقف اصلی با سقف کاذب کنافی پنجاه تا ۱۰۰ سانتی متر تعیین شده است.

در بعضی موارد تاسیسات مکانیکی یا برقی در سقف باعث میشود که فاصله بین سقف اصلی با سقف کاذب بیشتر از صد سانتی متر باشد. مواردی که فاصله بین سقف اصلی و سقف کنافی بیشتر از ۱۰۰ سانتی متر است مواقعی است که از سقف کناف در پارکینگ ، اماکن تجاری و اداری استفاده میشود. طول استاندارد برای صفحات کناف ۲,۴ متر، ۲.۵ متر و ۳ متر است. هر کدام از این صفحات دارای کاربرد خاصی هستند.

در چه مکان هایی می توان از سقف کاذب استفاده کرد؟

۱:از سقف کاذب می توان در پذیرایی استفاده کرد و با کمک آن یک دکوراسیون بسیار ویژه را ایجاد کرد.

۲: آشپزخانه ها نیز مکان مناسبی برای بهره بردن از این سقف ها هستند که بهترین گزینه برای استفاده سقف مجازی کاذب است.

۳: از دیگر مکان هایی که قابلیت بهره مندی از این سقف را دارند می توان به مواردی همچون حمام، دستشویی و اتاق خواب اشاره داشت.

آشنایی با انواع کناف و اجرای آن توسط شرکت شهام دیزاین

دیوار کناف

یکی از خدمات خوب و حیرت انگیز ما خدمات اجرای دیوار کناف است که‌ هدف اصلی از ساختن این سیستم ، جلوگیری از هدر رفتن انرژی گرما در محیط است. همان طور که از اسمش پیداست ، وظیفه اصلی این دیوار ، این است که گرمای فضا را حفظ و نگهداری کند. دیوار گرم کناف ، دقیقا مانند یک عایق حرارتی ایمن عمل می کند‌.گاهی اوقات افراد ، به دلیل انتخاب نادرست مصالح ساختمانی ، دچار دردسر هایی می شوند که ممکن است هزینه های سنگینی را برای آن ها در پی داشته باشد.به طور مثال ، هنگام ساخت خانه ای در مناطق سرد سیر ، از مصالحی استفاده می کنند که به راحتی گرما را از خود عبور داده و برای فصل سرما مناسب نیستند. با این کار ، هزینه و انرژی زیادی از دست خواهد رفت.چرا که دوباره مجبور به بازسازی ساختمان می شوند. استفاده از دیوار گرم کناف ، می تواند انتخاب خوب و به صرفه ای باشد.

روش ایجاد دیوار کناف به چه صورت است؟

همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم ، این دیوار ، سیستم بسیار خوبی برای عایق کاری حرارتی پوشش و جداره های خارجی ساختمان است. برای اجرای این دیوار ها ، از یک نوع عایق حرارتی مخصوص به نام پلی استایرن ، استفاده می شود. پلی استایرن ، بسیار سبک بوده و می توان گفت که ضد آب است و آب را به خود جذب نمی کند. این ویژگی ، باعث شده است که دیوار های گرم کناف ، گزینه مناسبی برای عایق کردن ساختمان باشد.

پس از اجرای کناف دیوار در فضای داخلی ساختمان، چنانچه مشکلی یا مشکلاتی در قسمت تاسیسات ساختمان بروز داد به راحتی می توان آن را از دیوار زمینه جدا کرده و پس از رفع مشکل نسبت به ترمیم و بازسازی دوباره دیوار اقدام نمود. به جرات می توان گفت استفاده از کناف به عنوان دیوار پوششی نه تنها یک بار اضافی برای ساختمان محسوب نمی شود بلکه موجبات سبک شدن سازه های اصلی ساختمان را هم فراهم می آورد. از این رو در هنگام وقوع هرگونه حوادث و بلایای طبیعی نظیر زلزله، تخریبات کمتری به مثابه سایر دیوارهای سنتی در پی دارد

اهداف شرکت شهام دیزاین

ارائه خدمات مدرن و حرفه‌ای ، طراحی ، اجرا و ایجاد مشتریانی راضی در صدر اهداف شرکت طرح گستر شهام ایرانیان با نام تجاری شهام دیزاین به عنوان نمایند کناف ایران قرار دارد. در تلاشیم که پروژه‌های ساختمانی و تغییر دکوراسیون مشتریان خود را با بهترین کیفیت و به بهترین شکل به انجام رسانیم.از دیگر اهداف مجموعه و دغدغه‌های مدیران شرکت، کار آفرینی و اشتغال‌زایی برای جوانان در جهت رشد و شکوفایی اقتصادی کشور و رونق کسب و کار در جامعه است.

راههای ارتباطی با شرکت شهام دیزاین

تلفن های ثابت : ۶۶۱۲۵۹۷۱ – ۸۸۵۲۸۰۴۴- ۰۲۱

تلفن همراه : ۰۹۱۲۶۱۶۴۷۱۹ – ۰۹۳۷۵۳۱۲۳۰۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دکوراسیون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فرزند حمید نوری در سوئد بازداشت شد