بیوگرافی نادیا دلدار گلچین بازیگر و همسر و فرزندانش + زندگینامه و عکس درگذشت


بیوگرافی نادیا دلدار گلچین بازیگر و همسر و فرزندانش + زندگینامه و عکس درگذشت زنده یاد نادیا گلچین بازیگر تئاتر و تلویزیون ایرانی متولد سال 1339 در رشت که در سن 52 سالگی در 25 مرداد 1391 بر اثر نارسایی کلیه درگذشت. نادیا دلدار گلچین با نقش (طلا) در سریال سه در چهار به مخاطبان […] نوشته بیوگرافی نادیا دلدار گلچین بازیگر و همسر و فرزندانش +...

بیوگرافی نادیا دلدار گلچین بازیگر و همسر و فرزندانش + زندگینامه و عکس درگذشت

زنده یاد نادیا گلچین بازیگر تئاتر و تلویزیون ایرانی متولد سال ۱۳۳۹ در رشت که در سن ۵۲ سالگی در ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ بر اثر نارسایی کلیه درگذشت. نادیا دلدار گلچین با نقش (طلا) در سریال سه در چهار به مخاطبان معرفی شد. در ادامه ی این مطلب بیوگرافی نادیا دلدار گلچین بازیگر و همسرش و فرزندانش با عکس و سوابق هنری و فیلم شناسی و جزئیات درگذشت و علت فوت نادیا دلدار گلچین می پردازیم. با ما همراه باشید.

بیوگرافی نادیا دلدار گلچین بازیگر و همسر و فرزندانش + زندگینامه و عکس درگذشت

بیوگرافی نادیا دلدار گلچین بازیگر

نادیا دلدار گلچین، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی (زادهٔ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۳۹ – درگذشتهٔ ۲۵ مرداد ۱۳۹۱) دررشت، هنرپیشه سینما و تلویزیون اهل ایران بود. نادیا گلچین در تاریخ ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ به علت نارسایی کلیه در بیمارستان عرفان درگذشت. او دختر زنده یاد نادر گلچین خواننده قدیمی ایران و دختر عموی منیژه و مرجانه گلچین دو بازیگر کشورمان می باشد.

بیوگرافی نادیا دلدار گلچین بازیگر و همسر و فرزندانش + زندگینامه و عکس درگذشت

چکیده زندگینامه نادیا دلدار گلچین (Nadia Deldar Golchin)

نام اصلی: نادیا گلچین زمینه فعالیت: سینما، تلویزیون و تئاتر متولد: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۳۹ محل تولد: رشت، ایران والدین: نادر گلچین تاریخ مرگ: ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ محل فوت: بیمارستان عرفان، تهران علت مرگ: نارسایی کلیه محل دفن: قطعه هنرمندان بهشت زهرا سال‌های فعالیت: ۱۳۶۶-۱۳۹۱ فرزندان: نسیم و ندا

همسر نادیا دلدار گلچین کیست

ایشان سال ها پیش ازدواج کرده و دارای دو دختر به نما های نسیم جعفری و ندا جعفری می باشد. گه عکس نسیم جعفری دختر نادیا گلچین را در تصویر زیر می بینید:

بیوگرافی نادیا دلدار گلچین بازیگر و همسر و فرزندانش + زندگینامه و عکس درگذشت

سال های فعالیت

نادیا دلدار گلچین فرزند نادر گلچین خواننده آواز سنتی بود که از سال ۶۶ وارد حرفع بازیگری شد و تا سال ۱۳۹۱ در عرصه تئاتر و سینما و تلویزیون کار کرد، اما بعدها به دلیل شدت بیماری کلیه و دیالیز از بازیگری کناره گرفت. او در رشتهٔ موسیقی در هنرستان عالی موسیقی به تحصیل پرداخت و موفق به اخذ دیپلم در این رشته گردید. ابتدا وارد عرصهٔ تئاتر شد و به تدریج به بازیگری در سینما روی آورد و در سال ۱۳۶۹ با بازی در فیلم ابلیس به کارگردانی احمدرضا درویش به ایفای نخستین نقش خود در سینمای ایران پرداخت.

زنده یاد گلچین در طول سال های بازیگری خود در فیلم‌های ماندگاری همچون روسری آبی، غریبانه، دختری با کفش های کتانی، مارال و صبحانه‌ای برای دو نفر به ایفای نقش پرداخت. اما شهرت او در سریال سه در چهار در نقش طلا رقم خورد.

بیوگرافی نادیا دلدار گلچین بازیگر و همسر و فرزندانش + زندگینامه و عکس درگذشت

سوابق بازیگری

او در فیلم‌هایی چون: «دیدار در استانبول»، دو روی سکه ، «پادزهر»، «همه دختران من»، «مرد نامریی»، «خط آتش»، «روسری آبی»، «کمکم کن»، «مهرمادری»، «غریبانه»، «شیدا»، «دختری با کفش‌های کتانی»، مجموعه های تلویزیونی «خاله سارا»، کهنه سوار ، «دزدان مادربزرگ»، «همه فرزندان من»، «پزشکان»، «شن‌های کف رودخانه»، «سه در چهار» و نمایش های «زیر گذر لوطی صالح»، «سوگ»، «مضحکه آدم»، «معرکه در معرکه» و … به ایفای نقش پرداخته است.

علت درگذشت و علت فوت نادیا دلدار گلچین

نادیا دلدار گلچین در حالی که سال‌ها از بیماری کلیوی رنج می‌برد، سرانجام در بامداد ۲۵ مرداد ۱۳۹۱ و پس از آنکه ۹ روز را در حالت کما سپری کرد، در سن ۵۲ سالگی در بیمارستان عرفان، تهران درگذشت.

ندا جعفری دختر نادیا گلچین درباره وضعیت جسمانی مادرش گفت: متاسفانه مادرم امروز (۱۶ مرداد ۹۱) صبح دچار حمله تنفسی شد و به کما رفت و در حال حاضر در بخش ICU بیمارستان عرفان بستری است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه قلب مادر ۲۰ یا ۳۰ درصد کار می‌کند، ماهیچه‌های قلب به خوبی کار نمی‌کنند. ایشان دچار حمله تنفسی شد و از حالت هوشیاری خارج شد و در حال حاضر با دستگاه تنفس می‌کند.

نسیم جعفری دختر این هنرمند در این باره گفت: متاسفانه ساعت ۶ صبح مادرم که در بخش ICU بیمارستان عرفان بستری بود دارفانی را وداع گفت. مادرم در طول این سال‌ها رنج و سختی فراوانی را به خاطر بیماری‌اش متحمل شده بود و متاسفانه بعد از گذشت ۹ روز که وی به کمای سنگین رفته بود او را برای همیشه از دست دادیم.

عکس های مراسم تشییع و خاکسپاری نادیا گلچین

بیوگرافی نادیا دلدار گلچین بازیگر و همسر و فرزندانش + زندگینامه و عکس درگذشت

بیماری نادیا دلدار گلچین

این بازیگر فقید در روزهای اخر عمر خود به دلیل مشکلات ریوی در بخش آی سی یو بیمارستان «مهراد» بستری بود با ابراز گله از همکاران هنرمندش اظهار کرد: هیچ‌کس سراغی از من نگرفته و حتی به من زنگ نزدند. البته خودم هم مانند آنها هستم و وقتی کسی گرفتار است سراغی نمی‌گیریم. اما وضعیت من خیلی حاد است.

او ادامه داد : از سال ۸۰ بیماری‌ام آغاز شد و به نارسایی کلیه مبتلا شدم و وقتی دیدم نمی‌توانم تحمل کنم، در سال ۸۲ اقدام به پیوند کلیه کردم. اما بعد از آن ظاهرا این پیوند به من نساخت و یک روز،‌ روز خوش ندیدم و طی این مدت مدام درگیر بیمارستان هستم و اتفاقات عجیبی برایم افتاده است و هرچند وقت یک بار بستری شده‌ام.

این بازیگر افزود : بعد از دوبار جراحی سخت در ستون فقرات، گرفتاری بیماری‌های دیگری شده‌ام که من را در بیمارستان انداخته و حتی تکان نمی‌توانم بخورم و سه چهار روز است که در بخش آی سی یو بیمارستان تحت نظر هستم.

دلدار گلچین با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر فعالیت‌های بازیگری‌اش را رها نکرده است، گفت: سعی کردم دور از عرصه بازیگری نباشم، چون اگر دور باشم احساس افسردگی شدید می‌کنم و فقط دلم می‌خواهد جلوی دوربین باشم. ضمن اینکه اگر کار نکنم خرج زندگی‌ام لنگ می‌ماند. من سرپرست ندارم و حتما باید دستم را روی زانویم بگذارم ،‌ بلند شوم و کار کنم.

بیوگرافی نادیا دلدار گلچین بازیگر و همسر و فرزندانش + زندگینامه و عکس درگذشت

مراسم تشییع و خاکسپاری

مراسم خاکسپاری وی در ۲۶ مرداد ۹۱ با بدرقه اهالی فرهنگ و هنر و شمار زیادی از دوستداران این هنرمند مردمی از تالار وحدت به طرف قطعه هنرمندان بهشت زهرا برگزار شد و اقوام و آشنایان و هنرمندان مختلف درباره شخصیت و حرفه نادیا دلدار گلچین سخنوری کردند.

نادر گلچین پدر نادیا گلچین: نادیا دختری مهربان و خانواده دوست بود که کینه در دلش راهی نداشت با اینکه دختر عموهایش همکار او بودند، هرگز بغض و حسدی نسبت به آنها نداشت. نادیا دور از جنجال و هیاهو مردانه روی پای خود ایستاد و همه را دوست می‌داشت، او همیشه قانع بود. تا نفس باقی است، جایگاهش در سینه تنگ من است. نادیا با ما نیست ولی در هرگوشه و کناری خاطرات تلخ و شیرینش را به یاد می آورم.

منیژه دلدار گلچین دختر عموی نادیا گلچین: می‌گویند ایستادگی را از سرو آموخت. نادیا از سرو ایستاده‌تر بود در تحمل کردن سختی‌ها بی‌نظیر بود، او سرو ایستاده ما بود. پاره‌ای از تن ما بود که رفت، ما دلمان برایش خیلی تنگ می‌شود.

مرجانه گلچین دیگر دخترعموی نادیا گلچین: نادیا به دلیل بیماری‌اش در سال‌های گذشته درد و رنج فراوانی را تحمل کرد و هرگز امیدش را از دست نداد، نگاهش به فرداهای روشن بود.

بیوگرافی نادیا دلدار گلچین بازیگر و همسر و فرزندانش + زندگینامه و عکس درگذشت

فیلم های سینمایی

فیلم‌های سینمایی که مرحومه نادیا دلدار گلچین در آنها ایفای نقش کرده عبارتند از:

سه درجه تب (۱۳۸۹) صبحانه‌ای برای دو نفر (۱۳۸۲ مهدی صباغ زاده) ملاقات با طوطی (۱۳۸۲ علیرضا داوود نژاد) بی‌همتا (۱۳۸۰) شب برهنه (۱۳۸۰ سعید سهیلی) مزاحم (۱۳۸۰ سیروس الوند) خاکستری (۱۳۷۹ مهرداد میرفلاح) مارال (۱۳۷۹ مهدی صباغ زاده) دختری با کفش‌های کتانی (۱۳۷۷ رسول صدر عاملی) شیدا (۱۳۷۷) کمکم کن (۱۳۷۷) اصحاب کهف (۱۳۷۶) غریبانه (۱۳۷۶ احمد امینی) مهر مادری (۱۳۷۶) عروسی مهتاب (۱۳۷۵) مرد نامرئی (۱۳۷۴) خط آتش (۱۳۷۳) روسری آبی (۱۳۷۳ رخشان بنی‌اعتماد) پادزهر (۱۳۷۲) همه دختران من (۱۳۷۲) دو روی سکه (۱۳۷۱ محمد متوسلانی) دیدار در استانبول (۱۳۷۰) ابلیس (۱۳۶۹ احمد رضا درویش) بیوگرافی نادیا دلدار گلچین بازیگر و همسر و فرزندانش + زندگینامه و عکس درگذشت

مجموعه تلویزیونی

برخی از آثار تلویزیونی وی به شرح زیر است:

درخت دوستی (۱۳۶۶) نگهبان (۱۳۷۰) خاله سارا (۱۳۷۱) آندروماک (۱۳۷۴) دو پنجره (۱۳۷۴) دزدان مادربزرگ (۱۳۷۵–۱۳۷۴) خانه سبز(بازیگر مهمان) (۱۳۷۵) پهلوانان نمی‌میرند (۱۳۷۶) کهنه‌سوار (۱۳۷۶) همه فرزندان من (۱۳۷۶) پزشکان (۱۳۷۷) همه بچه‌های من(۱۳۸۸) پس از باران (۱۳۷۹) سرزمین خاکستری (۱۳۸۰–۱۳۷۹) رستوران خانوادگی (بازیگر مهمان) (۱۳۸۰) سفر سبز (۱۳۸۱) نقطه‌چین (۸۳–۱۳۸۲) سایه تنهایی (۱۳۸۶) سه در چهار (۱۳۸۷) توطئه فامیلی (۱۳۸۹) کلاه پهلوی (۱۳۹۲–۱۳۹۱)

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)