معرفی بهترین دسر برای عید 1401 + عکس دسر خوشمزه


یکی از گزینه هایی پذیرایی در نوروز استفاده از دسرهای خوشمزه است. در این پست به معرفی بهترین دسر برای عید پرداخته ایم که با استفاده از آنها می توانید مناسب ترین دسر را برای مهمانی های خود انتخاب کنید. معرفی بهترین دسر برای عید شب عید و لحظات تحویل سال با استفاده از دسرها […] نوشته معرفی بهترین دسر برای عید 1401 + عکس دسر خوشمزه...

یکی از گزینه هایی پذیرایی در نوروز استفاده از دسرهای خوشمزه است. در این پست به معرفی بهترین دسر برای عید پرداخته ایم که با استفاده از آنها می توانید مناسب ترین دسر را برای مهمانی های خود انتخاب کنید.

معرفی بهترین دسر برای عید 1401 + عکس دسر خوشمزه

معرفی بهترین دسر برای عید

شب عید و لحظات تحویل سال با استفاده از دسرها و شیرینی های خاص می تواند سرشار از لذت و نشاط شود. آیا برای دسر عید نوروز چیزی را در نظر گرفته اید؟ اگر به خوراکی های دوست داشتنی برای شیرین تر کردن لحظات سال نو علاقه مندید، قطعا این مطلب بهترین کمک برای شما به شمار می رود.

دسر پاناکوتا:

معرفی بهترین دسر برای عید 1401 + عکس دسر خوشمزه

یک دسر خوشمزه و خاص برای فصل تابستان و بعد از غذا دسر ایتالیایی پاناکوتا است. این دسر از ترکیب شیر، شکر، خامه، پودر ژلاتین و وانیل است.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا وانیلی:
شیر ۱ پیمانه
شکر نصف پیمانه
خامه ۴۰۰ گرم
پودر ژلاتین ۳ قاشق چای خوری
وانیل نصف قاشق چای خوری
در مرحله اول برای درست کردن یک دسر پاناکوتا وانیلی خوشمزه، یک قابلمه با اندازه مناسب را تهیه کنید و ۱ پیمانه شیر را در آن بریزید. سپس قابلمه را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار دهید، فقط لازم است که شیر گرم شود، به جوشیدن آن نیاز نیست. به حدی که انگشت دست را داخل شیر قرار می‌دهید انگشتتان نسوزد.

سپس پودر ژلاتین را در شیر بریزید و به روش بن ماری بر روی بخار آب دائم هم بزنید تا ژلاتین گوله گوله نشود.

دسر ساده زعفرانی

معرفی بهترین دسر برای عید 1401 + عکس دسر خوشمزه

نصف پیمانه آب را در قابلمه ریخته و ۲ قاشق غذاخوری ژلاتین را به آن اضافه کنید. کمی صبر کنید تا دانه‌های ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کنند. سپس قابلمه را روی حرارت شعله بسیار ملایم قرار دهید تا ژلاتین شفاف و مایع شود. در مرحله بعد، ۳ لیوان شیر و ۱ لیوان شکر را در ظرفی جداگانه روی حرارت قرار دهید تا جایی که کمی گرم شود. پس از آن کمی زعفران ساییده شده را به مخلوط شیر و شکر اضافه کنید.

به محض این‌که احساس کردید شیر در حال به جوش آمدن و قل زدن است، کمی گلاب و وانیل را به همراه ژلاتین مایع به آن اضافه کنید و اجازه دهید که مخلوط کاملا سرد شود. سپس نصف بسته خامه صبحانه را حسابی با چنگال یا همزن هم بزنید تا رقیق شود. خامه رقیق شده را به موادی که در مرحله قبل مخلوط کردید اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا یک‌دست شوند. برای مرحله آخر، کف قالب مورد نظرتان را کمی با روغن خوراکی چرب کنید و مواد را داخل قالب بریزید و اجازه دهید به مدت ۴-۵ ساعت داخل دمای یخچال سرد شده و شکل قالب را به خود بگیرد. پس از آن دسر شما آماده سرو است.

بستنی سرخ شده، تضادی دلپذیر و دوست داشتنی

معرفی بهترین دسر برای عید 1401 + عکس دسر خوشمزه

شاید با شنیدن نام بستنی سرخ شده کمی شگفت زده شوید، اما این گزینه می تواند یکی از بهترین دسرهای شب عید به شمار برود. برای تهیه بستنی سرخ شده از موادی همچون کورن فلکس، دارچین، پودرنارگیل، سفیده تخم مرغ و روغن استفاده می کنیم.

بستنی را با اسکوپ مخصوص به دانه های گرد در آورده و پس از غلتاندن در سفیده تخم مرغ و پاشیدن دارچین و پودر نارگیل در روغن برای لحظاتی سرخ نمایید. دسری فوری که باید به سرعت نیز سرو شود.

ژله بستنی لایه‌ای:

معرفی بهترین دسر برای عید 1401 + عکس دسر خوشمزه

ژله بستنی لایه‌ای یکی از دسرهای خوشمزه تابستانی است که به راحتی می‌توانید درست کنید. همچنین ژله رولی نیز به همراه بستنی یکی دیگر از دسرهای خوشمزه تابستانی است.

مواد لازم ژله بستنی لایه‌ای:
پودر ژله با طعم‌ها و رنگ‌های مختلف ۵ عدد
آب جوش ۲ لیوان
بستنی وانیلی ۳ اسکوپ
نصف پودر ژله‌ی تمشک آبی را داخل ظرف ریخته و ۱.۲ لیوان آب جوش را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا پودر در آب کاملا حل شود. وقتی پودر ژله کاملا حل شد یک اسکوپ بستنی وانیلی را به آن اضافه کرده و خوب هم‌بزنید. سپس آن را داخل یخچال به مدت ۴۵ دقیقه تا ۱ ساعت قرار داده تا ژله خودش را خوب بگیرد.پس از آن ظرف را بیرون آورده تا لایه‌ی دوم را درست کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403