بیوگرافی حمید علیدوستی فوتبالیست و همسرش و فرزندان + زندگینامه و ماجرای طلاق


بیوگرافی حمید علیدوستی فوتبالیست و همسرش و فرزندان + زندگینامه و ماجرای طلاق و جدایی بیوگرافی و سوابق حمید علیدوستی پیشکسوت فوتبال و همسرش و فرزندان + زندگینامه و عکس های حمید علیدوستی بازیکن فوتبال سابق هما (پدر ترانه علیدوستی) همراه با سوابق ورزشی و شغلی در فوتبال با ماجرای ازدواج و همسرش و جدایی […] نوشته بیوگرافی حمید علیدوستی فوتبالیست و...

بیوگرافی حمید علیدوستی فوتبالیست و همسرش و فرزندان + زندگینامه و ماجرای طلاق و جدایی

بیوگرافی و سوابق حمید علیدوستی پیشکسوت فوتبال و همسرش و فرزندان + زندگینامه و عکس های حمید علیدوستی بازیکن فوتبال سابق هما (پدر ترانه علیدوستی) همراه با سوابق ورزشی و شغلی در فوتبال با ماجرای ازدواج و همسرش و جدایی و طلاق و حواشی زندگی شخصی و ماجرای فوت پسرش پویان علیدوستی در ادامه کامل بخوانید

بیوگرافی حمید علیدوستی فوتبالیست و همسرش و فرزندان + زندگینامه و ماجرای طلاق

بیوگرافی حمید علیدوستی پدر ترانه علیدوستی

حمید علیدوستی (Hamid Alidoosti) متولد ٢١ اسفند ١٣٣۴ در محله ۱۷ شهریور تهران، بازیکن ملی پوش سابق و مربی فوتبال ایران است. او دارای قد ١٨١ سانتی متر
در پست مهاجم در دوران جوانی برای تیم های تهران جوان و هما و تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده است و در حال حاضر بازنشسته فوتبال است.

او جزو معدود بازیکنان مطرحی بود که هیچگاه به عضویت تیم‌های محبوب سرخ آبی پایتخت در نیامد ولی همیشه به عنوان یک استقلالی خود را مطرح کرده است.

وی پدر بازیگر محبوب این سال‌های سینمای ایران؛ ترانه علیدوستی است. فیلم مستند سمفونی حمید به کارگردانی جعفر صادقی درباره زندگی حمید علیدوستی ساخته شده است.

بیوگرافی حمید علیدوستی فوتبالیست و همسرش و فرزندان + زندگینامه و ماجرای طلاق

زندگینامه

حمید علیدوستی متولد ۲۱ اسفند ۱۳۳۴ در محله ۱۷ شهریور جنوبی تهران به دنیا آمد. در دانشگاه رشته الکترونیک و مخابرات تحصیل نموده است. همسرش نادره حکیم الهی مجسمه‌ساز و نقاش است و دخترش ترانه علیدوستی بازیگر سینمای ایران می باشد که با فیلم من، ترانه ۱۵ سال دارم معرفی شد. حمید علیدوستی فوتبالش از محلات شروع شد

خانواده

از ابتدا این در من نهادینه شده که تنهایی‌ام را با خانواده پر می‌کرده‌ام و در خانواده‌ای مذهبی بزرگ شدم

آن زمان با تیم ملی جوانان، قهرمان آسیا شدیم. در آن سال درس هم می‌خواندم و شاگرد زرنگ بودم! در شمیرانات نفر سوم شدم و در دانشگاه در رشته الکترونیک به تحصیل پرداختم. ریاضی و فیزیک را هم خیلی دوست داشتم.

۱ برادر و ۲ خواهر دارد. برادر بزرگ‌تر حمید علیدوستی مشوق اصلی او برای ادامه فعالیت حرفله ای فوتبال بود.

بیوگرافی حمید علیدوستی فوتبالیست و همسرش و فرزندان + زندگینامه و ماجرای طلاق

همسر حمید علیدوستی کیست

او سال ها پیش با نادره حکیم الهی مجسمه‌ساز و نقاش ازدواج کرد. ثمره این ازدواج دو فرزند یک دختر به نام ترانه و یک پسر به نام پوبان است.

پسرش در سال ۸۳ در روز چهارشنبه سوری بر اثر آتش گرفتن جان خود را از دست داد.

همسرش همسایه برادرش بود که بعد از آشنایی با هم ازدواج کردند.

بیوگرافی حمید علیدوستی فوتبالیست و همسرش و فرزندان + زندگینامه و ماجرای طلاق

پویان علیدوستی پسر حمید علیدوستی

پویان برادر ترانه علیدوستی، چهارشنبه‌سوری سال ۱۳۸۳، در اثر انفجار مواد محترقه درگذشت. این ماجرا حوالی زمانی رخ داد که ترانه مشغول بازی در فیلم چهارشنبه‌سوری اصغر فرهادی بود.

مستند سمفونی حمید

در فروردین ۱۴۰۱ مستند فیلم سمفونی حمید اکران عموپمی شد. این فیلم درباذه زندگی شخصی و حرفه ای حمید علیدوستی و گرفتن تنها ۵ کارت زرد در کل دوران بازیگری، عدم تمایل به انتقال به دو تیم سرشناس پایتخت یعنی استقلال و پرسپولیس، گرایش به ادبیات، موسیقی و سینما (به طور کلی هنر)، حذف از تیم ملی به دلیل طرح عجیب حذف ۲۷ ساله‌ها، فوت پسرنوجوان در ماجرای چهارشنبه‌سوری و جدایی از همسر و اصلی‌ترین ابعاد رخ داده در زندگی علیدوستی بودند که در مستند سمفونی حمید به خوبی به آن اشاره شده است.

باشگاه های حرفه ای

آقای علیدوستی فوتبال را از کودکی با باشگاهی در میدان خراسان آغاز کرد. دوران حرفه ای فوتبال او با پیوستن به باشگاه تهران جوان از سال ۱۳۵۴ آغاز شد و توانست به این تیم قهرمان باشگاه ها شود و سپس به تیم ملی جوانان فوتبال و تیم ملی بزرگسالان دعوت شود.

او سابقه بازی در تیم های هما و زالرمو آلمان ، کشاورز ، سایپا ، تیم ملی، پیکان تهران، تراکتورسازی تبریز، تیم ملی زیر ۲۰ سال، سرخپوشان دلوار افزار، و .. را در کارنامه ورزشی خود دارد

بیوگرافی حمید علیدوستی فوتبالیست و همسرش و فرزندان + زندگینامه و ماجرای طلاق

وی در دو جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۰ و ۱۹۸۴ بازیکن فیکس تیم ملی ایران بود و در این تورنمنت ها برای تیم ملی ایران هشت بازی کرده و ۳ گل به ثمر رساند.

او همچنین سابقه بازی در بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ و ۱۹۸۲ برای تیم ملی ایران را دارد. حمید علی دوستی با ۱۵ ٰگل زده هفتمین گلزن برتر تیم ملی ایران به همراه وحید هاشمیان است.

پس از عضویت در باشگاه تهران‌جوان، در سال ۱۳۵۴ در لیگ ایران با پیراهن تیم دارایی به میدان رفت. علیدوستی حضور در تیم‌هایی مثل هما و کشاورز را هم تجربه کرد

بیوگرافی حمید علیدوستی فوتبالیست و همسرش و فرزندان + زندگینامه و ماجرای طلاق

بازی در لیگ آلمان

ایشان بین سال‌های ۱۳۶۵–۱۳۶۶ در لیگ دو آلمان و در باشگاه «زالرمو» به بازی پرداخت و طی ۳۰ بازی، ۱۰ گل به ثمر رساند.

حمید علیدوستی بازیکن اسبق تیم ملی و هما درباره لژیونری گفته: «دو سال به آلمان رفتم و برای تیم زالمرو که در بوندسلیگای دو حضور داشت بازی کردم. تاپ‌مولر که مدتی در ایران مربی استقلال شده بود سرمربی ما در آن تیم آلمانی بود.» آشنایی‌ام با مسئولان تیم زالمرو از زمانی بود تیم دینامو درسدن آلمان برای بازی‌های جام دهه فجر به تهران آمد و آلمان‌ها بازی من را دیدند.

خداحافظی حمید علیدوستی از فوتبال

علیدوستی در سال ۱۳۷۴برای تیم سایپا در مسابقات لیگ ایران بازی کرد و آخرین سال دوران فوتبالش را همراه با این تیم، با قهرمانی در لیگ فوتبال ایران رقم زد. قهرمانی در جام باشگاه‌های تهران با تیم هما و قهرمانی در لیگ ایران با تیم سایپا در سال‌های ۱۳۷۲ و ۱۳۷۳، همچنین قهرمانی در مسابقات مقدماتی المپیک مسکو از افتخارات وی محسوب می‌شود.

بیوگرافی حمید علیدوستی فوتبالیست و همسرش و فرزندان + زندگینامه و ماجرای طلاق

سوابق ملی

او سابقه بازی در بازی‌های آسیایی ۱۹۸۶ و ۱۹۸۲ برای تیم ملی ایران را دارد. حمید علی دوستی با ۱۵ ٰگل زده هفتمین گلزن برتر تیم ملی ایران به همراه وحید هاشمیان است. او در سال‌های ۵۶–۱۳۵۵ و پس از عضویت در تیم‌های ملی جوانان و سابقه کاپیتانی در تیم امید به تیم ملی ایران دعوت شد و در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین مقابل تیم‌های کویت و عربستان نیز بازی کرده‌است. حضور در جام ملتهای آسیا ۱۹۸۰و ۱۹۸۴ در کارنامه ملی وی دیده می‌شود. در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا در سال ۱۳۶۳ دو بار در دو دیدار رفت و برگشت موفق به بازکردن دروازه تیم سوریه شد.

حضور در فوتبال اروپا در سال‌های آغازین انقلاب و جنگ عراق با توجه به فضای حاکم بر کشور در آنروزها، باعث جدایی و خط خوردن وی از تیم ملی فوتبال ایران گردید.

بیوگرافی حمید علیدوستی فوتبالیست و همسرش و فرزندان + زندگینامه و ماجرای طلاق

سوابق دوران مربیگری

حمید علیدوستی دارای مدرک A مربیگری آسیا می‌باشد سابقهٔ سرمربیگری در رده‌های مختلف ملی و همچنین تیم‌های مطرحی چون سایپا و پیکان و استقلال تهران و تیم ملی نوجوانان ایرانرا در کارنامه باشگاهی دارد.

علاقه به موسیقی

روزی به کسی گفتم دلم نمی‌خواهد بمیرم، چون دیگر نمی‌توانم موسیقی گوش کنم. آن شخص به من گفت در عوض در جهان دیگر، وارد موسیقی خواهی شد.

عشق و علاقه من به موسیقی خیلی زیاد است و از ابتدا دوست داشتم آثار موسیقی را آرشیو کنم. آن زمان صفحه بود و سپس نوار کاست آمد و بعداً Midi و در ادامه CD. صفحه گرامافون یا حلقه ریل برای من مملو از ایجاز و شبیه تونل زمان بود که کثرت را به دایره وحدت می‌رساند.

موسیقی برای من از صفحات عوام‌پسند شروع شد؛ ولی کم‌کم ارتقا پیدا کرد و در ادامه به موسیقی فیلم علاقه‌مند شدم. کم‌کم سر از موسیقی کلاسیک در آوردم و به موسیقی جَز هم بسیار علاقه دارم

به دلیل علاقه‌ام به موسیقی، «ترانه» را در هنرستان موسیقی ثبت‌نام کردم و اصلاً به همین دلیل هم نا او «ترانه» است.

من در آلمان فوتبال بازی می‌کردم که ترانه کوچک بود و آن‌جا زبان باز کرد و به مهدکودک رفت. آلمانی را به خوبی صحبت می‌کند و به دلیل علاقه‌اش، زبان انگلیسی را هم یاد گرفت. ترانه نقاش خوبی هم هست.

بیوگرافی حمید علیدوستی فوتبالیست و همسرش و فرزندان + زندگینامه و ماجرای طلاق

کناره گیری از فوتبال

من از فوتبال دور نشده‌ام و با آن عجین هستم. در این مدت کلاس‌های زیادی را گذرانده‌ام و چند سال هم مربی‌گری کردم؛ ولی نمی‌خواهم و نمی‌توانم به هر شکلی در این زمینه فعال باشم. من تا چهل‌سالگی بازی می‌کردم و با «سایپا» قهرمان شدم و از ۶۰ سال زندگی‌ام، حدود ۴۵ سالش به صورت مفید با فوتبال عجین بوده است. من تمامی مدارج فوتبال را طی کرده‌ام و از اولین کسانی بودم که به بوندس‌لیگا رفتم و شاگردان زیادی تربیت کرده‌ام که در مقاطع مختلف بازی می‌کردند. معلمی را دوست دارم و همیشه برایم اخلاق مهم بوده است. دوست دارم این بی‌هویتی و بی‌عشقی فوتبالیست‌های امروز را از بین ببرم.

علاقه مندی ها

من به تمام رشته‌های هنری مثل نقاشی، عکاسی و… علاقه دارم و تلاش کرده‌ام در حد توانم به آنها بپردازم. نقاشی را خیلی دوست دارم و کتاب‌های زیادی در این زمینه خوانده‌ام.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط