بیوگرافی پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی و همسر و فرزندانش +عکس درگذشت و سوابق


بیوگرافی پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی و همسر و فرزندانش +عکس درگذشت و سوابق پرفسور ابوالقاسم صالح جهرمی چهره برجسته فیزیک اتمی و از پژوهشگران رشته فیزیک متولد سال 1313 در جهرم در 19 فروردین 1401 در سن 88 سالگی درگذشت. در ادامه بیوگرافی پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی استاد و دانشمند فیزیک اتمی و همسر و […] نوشته بیوگرافی پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی...

بیوگرافی پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی و همسر و فرزندانش +عکس درگذشت و سوابق

پرفسور ابوالقاسم صالح جهرمی چهره برجسته فیزیک اتمی و از پژوهشگران رشته فیزیک متولد سال ۱۳۱۳ در جهرم در ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در سن ۸۸ سالگی درگذشت. در ادامه بیوگرافی پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی استاد و دانشمند فیزیک اتمی و همسر و فرزندانش همراه با سوابق شغلی و علمی ابوالقاسم صالح جهرمی در از تحصیلات تا تیم دانشمندان فیزیک نوکئیک آمریکا و پروفسوری رشته هسته ای با عکس ها و تصاویر شخصی و علت فوت و علت درگذشت دکتر ابوالقاسم صالح جهرمی دانشمند هسته ای ایران را در ادامه از مجله حرف تازه میخوانید.

بیوگرافی پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی و همسر و فرزندانش +عکس درگذشت و سوابق

بیوگرافی ابوالقاسم صالح جهرمی استاد فیزیک اتمی

پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی (زاده ۱۳۱۳ در تهران – درگذشته ۱۹ فروردین ۱۴۰۱) در جهرم، از چهره های برجسته فیزیک اتمی ، دانشمند و پژوهشگر فیزیک هسته ای اهل ایران بود که ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در سن ۸۸ سالگی درگذشت. او از اساتید برجسته رشته فیزیک اتمی در ایران و عضو سابق تیم دانشمندان فیزیک نوکئیک آمریکا بود

سوابق شغلی و علمی

پروفسور صالح جهرمی، در یک خانواده ۹ نفره در شهرستان جهرم متولد شد و پس طی دوران تحصیلی ابتدایی و تحصیل به صورت جهشی، با توجه به هوش زیادی که داشت، در ۱۵ سالگی دیپلم ریاضی فیزیک گرفت، سپس به استخدام بانک ملی ایران درآمد و همزمان با کار در بانک ملی، در رشته فیزیک دانشگاه تهران نیز پذیرفته شد.

او پس از احراز رتبه اول در دوره لیسانس و فوق لیسانس رشته فیزیک دانشگاه تهران پذیرفته شد و در سال ۱۳۴۶ با رتبه ممتاز دانش‌آموخته شد و پایان نامه فوق لیسانس ایشان با عنوان طیف سنجی عملی گاما در آن زمان در نوع خود بی نظیر بود.

بیوگرافی پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی و همسر و فرزندانش +عکس درگذشت و سوابق

تحصیل در لندن

سپس در مقطع دکترا دانشگاه لندن پذیرفته شد و پس از کسب دکترای فیزیک هسته‌ای که با درجه A و با دفاع از پایان نامه‌ای تحت عنوان The intraction of hyperons with light nuclei صورت گرفت در سال ۱۹۷۹ به عنوان استاد تمام دانشگاه جندی شاپور اهواز و پس از رئیس دانشکده علوم آن دانشگاه انتخاب شد.

پروفسور صالح با آغاز انقلاب فرهنگی به آمریکا رفت و مجدد در دوره‌های پسادکتری به تحصیل و تدریس پرداخت و با ارائه ده‌ها مقاله برجسته و مؤثر به عنوان پروفسوری فیزیک هسته‌ای دست یافت.

عضو تیم دانشمندان فیزیک نوکئیک آمریکا

وی در سال ۱۹۹۱ به تیم دانشمندان فیزیک نوکئیک آمریکا پیوست و به عنوان استاد تمام دانشگاه UCLA ایالت کالیفرنیا مدت‌های مدیدی به تدریس و تحقیق پرداخت، کتاب ها و مقاله‌های وی به چندین زبان دنیا ترجمه و در دسترس قرار داد.

علت فوت و علت درگذشت پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی

بیوگرافی پروفسور ابوالقاسم صالح جهرمی و همسر و فرزندانش +عکس درگذشت و سوابق

دکتر صالح جهرمی پس از یک دوره بیماری طولانی و بر اثر بیماری نارسایی کلیه در سن ۸۸ سالگی در ۱۹ فروردین ۱۴۰۱ در جهرم درگذشت.

مراسم تشییع و تدفین پروفسور صالح جهرمی، از ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه عصر جمعه ۱۹ فروردین‌ماه جاری در آرامستان رضوان جهرم برگزار شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بیوگرافی چهره‌ها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی