علل پریودی در زمان بارداری چیست؟ + پریود شدن هنگام حاملگی نشانه چیست


علل و عوامل پریودی در زمان بارداری چیست و آیا برای جنین خطرناک است و باعث سقط جنین میشود‌؟, آیا امکان پریود شدن در دوران بارداری وجود دارد؟ در ادامه دلایل پریودی در حاملگی و راههای درمان آن را در مجله حرف تازه میخوانید علل پریودی در زمان بارداری چیست؟ بعد از وقوع بارداری و […] نوشته علل پریودی در زمان بارداری چیست؟ + پریود شدن هنگام حاملگی نشانه...

علل و عوامل پریودی در زمان بارداری چیست و آیا برای جنین خطرناک است و باعث سقط جنین میشود‌؟, آیا امکان پریود شدن در دوران بارداری وجود دارد؟ در ادامه دلایل پریودی در حاملگی و راههای درمان آن را در مجله حرف تازه میخوانید

علل پریودی در زمان بارداری چیست؟ + پریود شدن هنگام حاملگی نشانه چیست

علل پریودی در زمان بارداری چیست؟

بعد از وقوع بارداری و شکل گیری اسپرم در رحم مادر، عادت ماهیانه و پریود شدن متوقف می شود

امکان پریود شدن در بارداری وجود دارد و حتی ممکن است که مادر تا پایان دوران حاملگی هر ماه قاعدگی را تجربه کرده و اصلا متوجه بارداری خود نشود.

در واقع پریود شدن در بارداری از اتفاقات نادر و بسیار اندک است، اما این پدیده وجود دارد و به آن بارداری نهان گفته می شود.

بارداری نهان یا پنهان چیست

در بارداری نهان رشد جنین تاخیر دارد و مرتب با اخلال مواجه می‌شود و با روند بسیار آهسته‌ای اتفاق می‌افتد و اما برای جنین خطری ندارد.

اگر در دوران بارداری سطح هورمون hCG به مقدار کافی در خون مادر نرسد، نمی تواند منجر به بالا رفتن هورمون پروژسترون در بدن مادر شده در نتیجه علی رغم باردار بودن، پریود شدن در زمان حاملگی رخ خواهد داد.

پریود شدن هنگام حاملگی نشانه چیست

همه خانم ها قاعدگی منظم و ماهانه ندارند و عقب افتادن آن وضعیتی غیرعادی نیست .

خونریزی غیرمنظم یا کم را می‌توان به استرس، یائسگی یا مشکلات سلامتی دیگر نسبت داد.

آیا پریودی در بارداری باعث سقط جنین میشود‌؟

برخی خانم ها در بارداری نهان عادت ماهانه منظم خود را دارند، اما این نشانه سقط جنین نیست. خونریزی ناشی از پریود شدن در زمان بارداری می‌تواند شدید، سبک یا لکه‌بینی همراه با لخته‌های بزرگ یا کوچک به رنگ های قرمز، صورتی، قهوه‌ای، بنفش، نارنجی یا سیاه باشد.

تفاوت خونریزی بارداری با پریود

در یک بارداری عادی، معمولا جواب آزمایش مثبت می شود، اما در بارداری نهان، نتیجه به خاطر کمبود مقدار hCG منفی نشان داده می‌شود.

جفت معمولا hCG ترشح می‌کند و این به دیواره رحم منتقل می‌شود. انباشته می‌شود و در ادرار یا خون مشخص خواهد شد.

در بارداری نهان، دیواره رحم در اثر مقدار بسیار کم هورمون hCG فرو می ریزد در نتیجه به علت پریود شدن در دوران بارداری انتظار حاملگی را ندارید و آزمایش نیز نخواهید داد.

خطرات پریود شدن در زمان بارداری

از آن‌جا که به علت پریود شدن در زمان بارداری نسبت به حاملگی آگاهی ندارید مراقبتی هم انجام نخواهد گرفت. به این ترتیب زایمان در شرایط مساعدی انجام نخواهد شد.

عوارض بارداری نظیر فشارخون، دیابت یا عدم سازگاری گروه خونی تشخیص داده نمی‌شود و مادر و جنین را در معرض خطر قرار می‌دهد.

ممکن است مادر از برخی عادات خاص نظیر سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل دست نکشد.

علل پریودی در زمان بارداری چیست؟ + پریود شدن هنگام حاملگی نشانه چیست

نشانه های پریودی در بارداری

امکان پریودی در دوران بارداری وجود ندارد، اما بسیاری از زنان باردار، علائم مشابه پریودی را در طول سه ماهۀ نخست بارداری خود تجربه می‌کنند که عبارت‌اند از:

• خونریزی واژینال (خفیف و کوتاه‌مدت)
• انقباض خفیف
• خستگی
• کج خلقی
• درد در ناحیه کمر

بسته به اینکه بدن شما از چه روش‌هایی استفاده می‌کند تا به‌طور طبیعی برای بارداری آماده شود، علائم متفاوتی هم در بدن ایجاد می‌شود. اگر هر کدام از علائمی که گفته شد، شدید باشند یا در طول زمان از بین نروند یا در سه ماهه دوم یا سوم بارداری اتفاق بیفتند، باید سریع به پزشک مراجعه کنید.
گاهی اوقات دشوار است که بگوییم آیا خونریزی به مراقبت‌های فوری پزشکی نیاز دارد یا نه. به عنوان یک قانون کلی، در هر مرحله از بارداری اگر خونریزی داشتید باید سریع به پزشک مراجعه کنید.

پریودی سه ماهۀ اول بارداری

حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد از زنان در سه ماهۀ اول بارداری خود لکه‌بینی دارند. بعضی از علت‌های لکه‌بینی عبارت‌اند از:

• خونریزی لانه‌گزینی
• بروز تغییرات در دهانه رحم
• عفونت
• حاملگی مولار (در این نوع بارداری، یک توده غیرطبیعی به جای جنین رشد می‌کند)
• حاملگی خارج از رحم
• علائم اولیه سقط جنین

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بارداری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا