15 نشانه در رابطه ها که به ازدواج ختم نمی شوند؟ / 10 راه حل چیست ؟!


15 نشانه در رابطه ها که به ازدواج ختم نمی شوند؟ /  10 راه حل چیست ؟!

در رابطه دختر و پسر، اگر پسری بخواهد رابطه ‏اش را به سمت ازدواج ببرد، معطل نمی‏ کند و این کار را به تاخیر نمی ‏اندازد. اما خیلی از پسرها در رابطه بی‏ تفاوت عمل می‏ کنند تا دختر خسته شود و خودش ماجرا را فیصله دهد.

گاهی اوقات ممکن است درگیر یک رابطه عاطفی باشید که مدت زیادی به طول انجامیده است بدون آن که در آن حرفی از ازدواج به میان آید یا اقدامی جدی صورت بگیرد. در این صورت شما مدام منتظرید تا همه چیز به خوبی پیش برود و ماجرا سمت و سوی جدی تری بگیرد. بنابراین به موقعیت های ازدواج دیگرتان فکر نمی کنید، فرصت ها را از دست می دهید و همچنان منتظر پیشنهاد ازدواج طرف مقابل تان می مانید.
اگر درگیر چنین رابطه ای هستید، باید بگوییم بیشتر مراقب خودتان باشید. ممکن است فرصت هایی که از دست می دهید، تکرار نشدنی باشند. واقعیت این است که در رابطه دختر و پسر، اگر پسری بخواهد رابطه اش را به سمت ازدواج ببرد، معطل نمی کند و این کار را به تاخیر نمی اندازد.
خیلی از پسرها در رابطه بی تفاوت عمل می کنند تا دختر خسته شود و خودش ماجرا را فیصله دهد. عده ای دیگر وانمود می کنند در عمل انجام شده قرار گرفته اند و خانواده شان آنها را مجبور به ازدواج با دختر دیگری کرده است و در نهایت برخی هم می گویند من لیاقت تو را ندارم و تو خواستگار ان بهتر از من داری.

نشانه های رابطه ای که به ازدواج ختم نخواهد شد؟

عده ای وانمود می کنند در عمل انجام شده قرار گرفته اند و خانواده شان آنها را مجبور به ازدواج با دختر دیگری کرده است و در نهایت برخی هم می گویند من لیاقت تو را ندارم و تو خواستگاران بهتر از من داری. چه طور چنین رابطه ای را تشخیص دهیم؟

در رابطه تان علایق مشترک وجود ندارد و فقط عشق هیجانی و شهوت است

رابطه عاطفی مراحل مختلفی دارد. در اولین مرحله از رابطه، زوجین وارد فاز ماه عسل می شوند یعنی در رابطه شان عشق هیجانی و شهوت حاکم است. این احساسات برای اوایل رابطه عادی است اما به مرور باید شناخت دو طرفه، عشق واقعی و نقاط مشترک زوجین بیشتر شود و از این هیجان اولیه کاسته شود. اما در روابطی که به ازدواج ختم نخواهند شد، این اتفاق نمی افتد یعنی زوجین فقط نسبت به هم شهوت و کشش جنسی را دارند و درباره تنها چیزی که صحبت می کنند همین مسائل جنسی است.

نمی توانید پیش شریک عاطفی تان خود واقعی تان باشید

در روابطی که به ازدواج نمی رسند، شما حس می کنید نمی توانید خود واقعی تان باشید یا وقتی خود واقعی تان هستید، او واکنش منفی نشان می دهد، عیب جویی و یا انتقاد می کند یا سرد می شود، به همین دلیل شما سعی می کنید طوری رفتار کنید که او می خواهد، حتی اگر خود واقعی تان این گونه نباشد.

مرتب با شما در ارتباط نیست

البته منظورمان از مرتب در تماس بودن این نیست که ۲۴ ساعت در دسترس شما باشد اما حداقل باید هر روز پیام یا تماسی بین شما رد و بدل شود و پیگیر یکدیگر باشید. اگر او فقط در اوقات تنهایی اش یا زمانی که به کمک شما نیاز دارد به یاد شما می افتد، این رابطه، رابطه ای نیست که ختم به متعهد شدن و ازدواج شود.

با دوستانش ارتباط خوبی ندارید

در روابط بلندمدت ما باید بتوانیم با دوستان و خانواده او ارتباط نسبتا خوبی را برقرار کنیم و دوست شان داشته باشیم اما اگر اینطور نیست، یا رابطه تان به ازدواج ختم نخواهد شد و یا ازدواج تان موفق و خوب نخواهد بود چون دائما مجبور می شوید در مورد دوستانش با او بحث و دعوا کنید.

حس می کنید نظر شما برای او مهم نیست

در روابط ناسالم و اشتباه شما حس می کنید طرف مقابل به نظرات شما اهمیتی نمی دهد و اصلا از شما مشورت نمی خواهد. بیشتر مواقع هر کاری که خودش می خواهد را انجام می دهد و توجهی به خواسته شما ندارد. این یعنی شما در آینده و تصمیمات او جایی ندارید.

شما اشتباهاتش را نادیده می گیرید اما او اینطور رفتار نمی کند

اگر در رابطه ای هستید که او اشتباهات شما را مدام یادآوری می کند و نمی تواند به پذیرش برسد یا با آنها کنار بیایید، بلکه می خواهد شما را تا جایی که می تواند تغییر دهد، یعنی این ارتباط، ارتباط خوب و سالمی نیست.

او هنوز درگیر عشق قبلی اش است

یکی از روابطی که به ازدواج ختم نمی شود، رابطه ای است که در آن فرد هنوز درگیر عشق قبلی اش است و نتوانسته با جدایی شان کنار بیاید.

دیدن ازدواج ناموفق والدین

اگر والدین او ازدواج ناموفق داشته باشند، او هم می ترسد که که ازدواج کند و در پایان زندگی اش این گونه تمام شود یعنی شکست بخورد. به همین دلیل ترجیح می دهد اصلا ازدواج نکند. درواقع ترس از ازدواج و متعهد شدن به دلیل دیدن زندگی ناموفق والدین، می تواند یکی از دلایل باشد.

ازدواج ناموفق خودش

اگر خودش فرد مطلقه باشد و قبلا ازدواج ناموفق داشته باشد، احتمالا از دوباره ازدواج کردن خواهد ترسید چون فکر می کند نکند دوباره انتخاب اشتباه انجام بدهد و شکست بخورد.

دوست ندارد ازدواج کند چون از مجرد بودن لذت می برد

برخی از افراد بدون داشتن هیچ دلیل خاصی، کلا دوست ندارند ازدواج کنند و مجرد بودن را ترجیح می دهند چون خودش به ثبات مالی رسیده است و موقعیت شغلی و اجتماعی خوبی دارد، در رابطه عاطفی است و دوستان زیادی دارد و تفریحات خاص خودش را دارد، پس دیگر چرا باید متاهل شود و زیر بار مسئولیت برود وقتی الآن هم زندگی که می خواهد را دارد؟ پس تصمیم می گیرد کلا ازدواج نکند.

ازدواج را یک محدودیت می داند

برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند ازدواج کردن یک محدودیت است و اگر ازدواج کنند دیگر نمی توانند به اهداف و آرزوهای خود برسند. به همین دلیل آزادی خود را به متاهل شدن ترجیح می دهند.

تنوع طلب بودن

مردانی که تنوع طلب هستند و دوست دارند همزمان با چند دختر در رابطه باشند یا دوست دارند مدام شریک عاطفی خود را تغییر دهند، اهل ازدواج و متعهد شدن نیستند.

بی مسئولیت بودن

افراد بی مسئولیت و تنبل اهل ازدواج و متعهد شدن نیستند. آنها به سختی مسئولیت زندگی خودشان را بر عهده می گیرند، چه برسد به ازدواج کردن و پذیرفتن مسئولیت زندگی دیگری.

به شما تا حدی که لازم است علاقه ندارد

علاقه باید در اوج خودش باشد تا یک فرد به فکر ازدواج با شریک عاطفی اش بیفتد. اگر به هر دلیلی به شما به اندازه کافی علاقه نداشته باشد، مسلما حرفی از ازدواج هم نخواهد زد.

هنوز شرایط ازدواج کردن را ندارد

ازدواج کردن هم شرایط خاص خودش را می طلبد. اگر او شرایط مالی و سایر شرایط لازم را نداشته باشد، مسلما نمی تواند به فکر ازدواج باشد. بسیاری از مردان ریسک نمی کنند که تا قبل از فراهم شدن شرایط، تن به ازدواج بدهند. اگر شغل مناسب نداشته باشند، پول به اندازه کافی نداشته باشند و یا شرایط فراهم کردن مسکن برای زندگی مشترک را نداشته باشند، تن به ازدواج نمی دهند.

چگونه دوستی را تبدیل به ازدواج نماییم؟

اگر مردی که دارای ویژگی های بالا بود را به دست آوردیم چگونه او را ترغیب به ازدواج کنیم ؟ در ادامه چند راهکار ساده برای تبدیل رابطه دوستی به ازدواج مطرح شده است.

نشان دهید که به او اعتماد دارید

اگر می خواهید رابطه دوستی تان به ازدواج ختم شود باید به عهدتان وفادار بمانید وبه محبوبتان نشان دهید که به او اعتماد دارید.گاهی اوقات سخت است که بر دلواپسی ها و اضطراب خود غلبه کنید و به دیگری اعتماد کنید اما اعتماد متقابل سبب پایداری رابطه می شود. اگر او به اعتمادتان خیانت کرد، از او دوری کنید زیرا مناسب ازدواج نیست.

اعتماد به نفس داشته باشید

خود واقعی تان باشید و همیشه اعتماد به نفس داشته باشید و دائم خودتان را نقد نکنید و در شک و تردید نباشید. طبیعی باشید، خودتان را دوست داشته باشید، شادی تان را از داشتن او نشان دهید.

از او تشکر کنید

همه مردان دوست دارند معشوقشان لطف های آنان را ببیند و از آنها تشکر کند پس هنگامی که هدیه و چیزهای مورد علاقه تان را برایتان می خرد ، در را برایتان باز نگه می دارد و بابت تمام کارهای کوچکی که برایتان انجام می دهد، قدردانی و تشکر کنید و به رویش لبخند بزنید زیرا مردان در جستجوی زنی هستند که این مهربانی ها و ژست های عاشقانه را ببیند و قدر بداند.

با عشق و آرامش در کنارش باشید

همه روزهای زندگی توام با شادی نیست پس در روزهای سختی عاقلانه با عشق و آرامش در کنارش باشید و هنگامی که رفتارهای غیرمنطقی داشت و عصبانی بود همواره در کنارش باشید تا از او انسان بهتری بسازید و هیچگاه او را عصبی و مضطرب نکنید.

متعهد و وفادار باشید

اگر می خواهید پیوندتان را به پیوندی جاودانه تبدیل کنید وعشق تان به رابطه تان متعهد باشد، وفاداری تان را به او نشان دهید و نسبت به او متعهد و وفادار باشید زیرا وفاداری لازمه ی زندگی مشترک است پس باید به همسر آینده تان نشان دهید که ارزش آن را دارید که تا پایان عمر در کنارتان بماند.

با دوستان متاهل رفت و آمد کنید

اگر می خواهید رابطه دوستی شما سریعا به ازدواج ختم شود، دوست پسرتان را تشویق کنید که با خانواده و دوستان متاهل خود معاشرت کند زیرا رفت و آمد با این زوج های خوشبخت او را به ازدواج کردن ترغیب می کند.برخی از مردان به خصوص افرادی که فرزند طلاق بوده اند و طلاق را در خانواده خود تجربه کرده اند، بعد از دیدن جرو بحث ها و دل شکستگی های والدین خود درباره ازدواج محتاط تر عمل می کنند اما رفت و آمد با زوج های خوشبخت باعث می شود که تصورات منفی آنها با ترسیم کردن یک خانواده شاد و خوشبخت از بین برود.

نشان دهید که زن ولخرجی نیستید

برخی از آقایان به علت ترس از مخارج هنگفت ازدواج و خرید حلقه تن به ازدواج نمی دهند و ترجیح می دهند که رابطه دوستی داشته باشند. برای اینکه این آقایان را ترغیب به ازدواج کنید به او نشان دهید که زن ولخرجی نیستید و به او بفهمانید که اگر حلقه نامزدی تان گران نباشد برایتان مهم نیست و ناراحت نمی شوید و او مجبور نیست برای راضی کردن شما حساب بانکیش را خالی کند. شما می توانید در سال های بعدی که وضع مالی تان بهتر شد، حلقه ی بهتری بخرید.

بیشتر با دوستاتون وقت بگذرانید

بسیاری از خانم ها قبل از ازدواج با دوستان خود رابطه صمیمانه ای برقرار می کردند اما بعد از ازدواج همه برنامه های خود را کنسل می کنند و قرارهای هفتگی با بهترین دوستانشان را فراموش می کنند.در حالی که مردان دوست ندارند که تمام زندگی و هست و نیست همسرشان باشند و تمام موضوعات به آنها ختم شود پس بگذارید عشقتان متوجه شود که به جز این رابطه، زندگی اجتماعی دیگری نیز دارید پس با دوستان وفاداری که قبل از ورود عشقتان به زندگی در روزهای سخت در کنارتان بوده اند، دوباره ارتباط برقرار کنید.

به خودتان توجه کنید

شما همیشه باید در بهترین حال و وضعیت ظاهریتان باشید، پس ورزش کنید، خوب غذا بخورید، برای دیدن دوستان و خانواده تان وقت بگذارید و کارهای مورد علاقه تان را انجام دهید تا از زندگی لذت ببرید.ذهن تان را فعال نگه دارید، از تلاش برای رسیدن به اهداف شغلی و تحصیلی تان دست برندارید و در کل جذابیت خودتان را حفظ کنید تا رابطه تان دوام داشته باشد زیرا جذابیت در هر رابطه ای مهم و حیاتی است بنابراین خودتان را نادیده نگیرید و برای خودتان ارزش قائل شوید.

جر و بحث نکنید

فرد مقابل شما دوست دارد که در روزهای سخت زندگی مشترک یار و همراهش باشید، پس اگر در روزهای سختی دائما با او جرو بحث می کنید و بر سرش فریاد می زنید، رابطه تان دوام نمی آورد و او را فراری خواهید داد.برای پایدار شدن رابطه قبل از عصبانیت، یک نفس عمیق بکشید و خودتان را آرام کنید و احساسات خود را با آرامش توضیح بدهید تا رابطه تان بهبود یابد. در صورتی که دچار اشتباهی شدید، مسئولیت اشتباهتان را بپذیرید و بابت آن عذرخواهی کنید تا رابطه تان محکم تر شود و به هم نزدیک تر شوید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ازدواج

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا