حجاب از ضرویات اسلام است/ دستور صریح آیات قرآن در خصوص حجاب است


حجاب از ضرویات اسلام است/ دستور صریح آیات قرآن در خصوص حجاب است

حجت الاسلام شیخ فاضل لنکرانی با بیان اینکه حجاب از ضرویات اسلام است گفت: همه دستورات خداوند لزوم اطاعت دارد، فرقی نمی کند نماز باشد، حجاب باشد، عبادت یا معاملات باشد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام شیخ محمد جواد فاضل لنکرانی در مراسم رونمایی از کتاب حجاب در قرآن در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: حجاب بکی از مباحث بسیار مهم در جامعه امروز ما است، خداوند در سوره های احزاب و نور به مساله حجاب اشاره کرده است، لذا تقاضای من از بانوان محترم و اندیشمندان این است که قبل از اینکه دنبال روایات، تاریخ و فقه بروند ببینند ایات قرآن چگونه با صراحت مساله حجاب را برای بانوان مطرح کرده است.

وی اظهار کرد: خداوند در سوره احزاب می فرماید: «یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِنْ جَلَابِیبِهِنَّ ۚ ذَٰلِکَ أَدْنَىٰ أَنْ یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ ۗ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِیمًا» (ای پیغمبر (گرامی) با زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که خویشتن را به چادر فرو پوشند، که این کار برای اینکه آنها (به عفّت و حرّیت) شناخته شوند تا از تعرض و جسارت (هوس رانان) آزار نکشند بسیار نزدیکتر است و خدا (در حق خلق) بسیار آمرزنده و مهربان است) اینجا جلباب را پیراهن و روسرى گفته است.

وی تصریح کرد: بنده در سال ۸۵ و ۸۶ تمام ایات مربوط به به بحث حجاب را دقیق مورد تحلیل و بررسی قرار دادم ،همه بحث های تحلیلی، اجتهادی ،تاریخی، فقهی و همه شبهاتی که تاکنون در مورد حجاب مطرح شده است در این کتاب جمع آوری شده است،

وی بیان کرد: تمام آیات خداوند تبارک و تعالی یک چنین دستور صریحی را در مورد حجاب داده است، ممکن است برخی از اقشار جامعه تصور کنند، حجاب از زمان صفویه وارد کشور ما شده است که این اشتباه می باشد یا بگویند که مساله حجاب را با اجتهادهای پیچیده فقهی درست کردند و در زمان ما قابلیت اجتهاد جدید دارد هرگز این گونه نیست. یکی از مسائل در اجتهاد این است که در ضروریات دین، اجتهاد راه ندارد.

حجت الاسلام شیخ فاضل لنکرانی با بیان اینکه حجاب از ضرویات اسلام است و قابلیت اجتهاد ندارد اظهار کرد: همه دستورات خداوند لزوم اطاعت دارد، فرقی نمی کند نماز باشد، حجاب باشد، عبادت یا معاملات باشد، خداوند فرموده است، موی زن نباید پیدا شود، من دعوت می کنم دختران و بانوان امروز ایات و روایات مربوط به حجاب را مورد توجه و بررسی قرار دهند. افرادی که اهل تفکر و انعطاف هستند و کسانی که دنبال تفسیر به رای نیستند می توانند سوره احزاب و سایر سوره ها و آیاتی را که مربوط به حجاب هستند را با همین کلمات معنا کنند.

پایان پیام/35

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق