52 رشته بومی و غیربومی صنایع دستی در لرستان تولید می شود


52 رشته بومی و غیربومی صنایع دستی در لرستان تولید می شود

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: 52 رشته بومی و غیربومی رایج رشته صنایع دستی در سه هزار و 500 کارگاه کوچک، بزرگ، انفرادی و مشاغل خانگی این استان تولید می شود.

سید "امین قاسمی" روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: هفت هزار و ۵۰۰ هنرمند با مجوز اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و بیش از ۱۲ هزار نفر به صورت مشاغل خانگی در حوزه تولیدات صنایع دستی فعال هستند.

وی افزود: اکنون یک بازارچه دائمی در خرم آباد و سه بازارچه موقت و خودگردان با همکاری بخش خصوصی در شهرهای بروجرد، دورود و الیگودرز تولیدات صنایع دستی استان را عرضه می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان همچنین گفت: در ایام شیوع ویروس کرونا با توجه به آسیب دیدن بسیاری از مشاغل، امکان استفاده از تسهیلات با سود ۱۲ درصد برای مشاغل آسیب دیده در حوزه صنایع دستی و گردشگری فراهم شد.

قاسمی اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز با استقبال بی نظیر مسافران نوروزی و افزایش حجم فروش صنایع دستی سقف فروش روزانه صنایع دستی لرستان به ۱۰۰ میلیون تومان رسید.

به گفته وی در ایام نوروز به دنبال استقبال چشمگیر مسافران نوروزی، هنرمندان صنایع‌دستی لرستان محصولات خود را در ۱۱ رشته شامل پوشاک سنتی و البسه محلی لری، ماشته‌بافی، گلیم‌بافی، نقاشی روی چوب، کپوبافی، تولیدات چرمی دست‌دوز، خراطی چوب، گره‌چینی پیکر تراشی، مس چکشی، جاجیم‌بافی، قلم‌زنی و نمدمالی عرضه کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس عجیبی که منوچهر هادی از دخترش موقع سال تحویل رو کرد+ عکس