امیدواریم با کاهش بیماری کرونا راه زمینی کربلا باز شود


امیدواریم با کاهش بیماری کرونا راه زمینی کربلا باز شود

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: با توجه به پیگیری‌های لازم توسط رئیس سازمان حج و زیارت و وزارت امور خارجه برای بازگشای راه زمینی کربلا به روی زائران عتبات عالیات، امیدواریم هر چه سریعتر با کاهش شدید بیماری ویروس کرونا شاهد این اتفاق مهم باشیم.

امیدواریم با کاهش بیماری کرونا راه زمینی کربلا باز شود

حجت الاسلام صحبت الله رحمانی در گفت وگو با خبرنگار حج و زیارت ایران اکونومیست، اظهار داشت: از حدود دو سال پیش با شیوع ویروس کرونا و گسترش این بیماری در ایران و دیگر کشورهای جهان دولت عراق برای کنترل و کاهش این بیماری در کشورش اقدام به بستن مرزهای زمینی به روی زائران ایرانی کرد.

وی در پاسخ به این سوال که شایعات منتشره در فضای مجازی بهانه های مختلفی در خصوص بسته ماندن راه زمینی کربلا را عنوان می کنند نظر شما چیست، گفت: مردم نباید با قبول هر خبری به خصوص در فضای مجازی عکس العمل نشان داده و به آن دامن بزنند بلکه باید دقیق ترین و رسمی ترین خبر را از رسانه های معتبر و سازمان حج و زیارت دریافت کنند.

امیدواریم با کاهش بیماری کرونا راه زمینی کربلا باز شود

معاون امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت در خصوص علت عدم بازگشایی راه زمینی عتبات توسط عراق اظهار داشت: خوشبختانه هیچگونه مشکلی با دولت عراق نداشته و نداریم اما تنها دلیلی که مسئوالان عراق عنوان می کنند اینست که می گویند بازگشایی مرزهای زمینی سبب گسترش بیماری کرونا در عراق خواهد شد.

رحمانی ادامه داد: به رغم اعلام آمادگی دولت ایران برای اعزام زائران به عتبات عالیات در صورت تایید وزارت بهداشت عراق امیداریم هر چه سریعتر شاهد بازگشایی راه زمینی کربلا باشیم.

با فروکش کردن بیماری کرونا امیدوارم مرزهای زمینی به روی مشتاقان زیارت باز شود

وی اظهار داشت: مسئولان دولت ایران و سازمان حج و زیارت همچنان پیگیر بازگشایی راه زمینی کربلا هستند و امیدوارم با فروکش کردن بیماری کرونا و رفع این موانع مرزهای زمینی ورود به عراق نیز به روی مشتاقان زیارت عتبات عالیات باز شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن