دانشمندان با استفاده از امواج ماوراء صوت موفق به درمان تومورهای سرطانی شدند


دانشمندان با استفاده از امواج ماوراء صوت موفق به درمان تومورهای سرطانی شدند

محققان دانشگاه میشیگان با انتشار مقاله جالبی به تشریح نحوه استفاده از فناوری ماوراء صوت برای درمان غیر تهاجمی تومورهای سرطانی با دقت میلی‌متری پرداختند. بی‌تردید این روش نویدبخش درمان سرطان (https://itresan.com/tag/%d8%b3%d8%b1%d8%b7%d8%a7%d9%86/) بدون نیاز به انجام عمل‌های جراحی سخت و پرهزینه خواهد بود. این فناوری هیستوتریپسی نامگذاری شده و شامل...

محققان دانشگاه میشیگان با انتشار مقاله جالبی به تشریح نحوه استفاده از فناوری ماوراء صوت برای درمان غیر تهاجمی تومورهای سرطانی با دقت میلی‌متری پرداختند. بی‌تردید این روش نویدبخش درمان سرطان بدون نیاز به انجام عمل‌های جراحی سخت و پرهزینه خواهد بود.

این فناوری هیستوتریپسی نامگذاری شده و شامل ارسال انرژی ناشی از انفجارات صوتی کوتاه و هدفمند است که موجب وارد آمدن استرس و آسیب‌دیدگی سلول‌های تومور می‌شود. از آنجا که این روش غیر تهاجمی است؛ لذا هدفگیری مناطق خاص بسته به موقعیت آنها و ماهیت بافت اطراف احتمالا امری چالش برانگیز به‌شمار خواهد رفت. به همین دلیل بررسی نتایج بر اساس نمونه‌برداری جزئی از تومور بسیار حائز اهمیت است.

بیش‌تر داده‌های این پژوهش از آزمایشات موفقیت‌آمیز روی موش‌های مبتلا به تومورهای کبدی به‌دست آمده است. دانشمندان ادعا می‌کنند که حتی تخریب 50 تا 70 درصد از بافت تومور نیز می‌تواند روند پیشرفت بیماری را متوقف نموده و در برخی موارد سیستم ایمنی بدن قادر به حذف بافت‌های باقی‌مانده از تومور خواهد بود. در حال حاضر یک آزمایش سرطان کبد روی انسان‌ها در ایالات‌متحده و اروپا انجام شده و دانشمندان نسبت به موفقیت آن امید زیادی دارند.

در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که سرطان کبد در کانون توجه تحقیقات قرار گرفته است. این بیماری یکی از اشکال شایع و شدید سرطان در سراسر جهان محسوب می‌شود.

دانشمندان با استفاده از امواج ماوراء صوت موفق به درمان تومورهای سرطانی شدند

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!