سه زایمان اضطراری درون آمبولانس های اورژانس 115 قشم


سه زایمان اضطراری درون آمبولانس های اورژانس 115 قشم

قشم - ایرنا - سرپرست شبکه بهداشت و درمان قشم اعلام کرد: سه مورد زایمان اضطراری در ماه های پایان سال 1400(بهمن و اسفند) درون آمبولانس های اورژانس 115 قشم انجام گرفته است.

دکتر یاسر مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در مدت یاد شده نیروهای اعزامی اورژانس ۱۱۵ قشم با قید فوریت های امدادرسانی به مادر و کودک این اقدامات را همزمان با زایمان و داخل آمبولانس های اعزامی با موفقیت انجام داده اند.

وی توضیح داد: در اغلب موارد و پس از تماس با اورژانس ۱۱۵، تکنسین های اورژانس پیش بیمارستانی به سرعت در محل حضور یافته و با مراقبت از مادر مراحل زایمان را با حفظ اقدامات لازم برای سلامتی کودک انجام داده اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان قشم اضافه کرد: سرم درمانی، مدیریت صحیح راه هوایی نوزاد، کلامپ کردن و بریدن بند ناف، تخلیه ترشحات دهان نوزاد و سایر فعالیت های مربوط به انجام زایمان های اضطراری از جمله اقدامات موثر نیروهای اعزامی اورژانس قشم در انجام زایمان های یادشده در داخل آمبولانس بوده است.

دکتر مرادی ادامه داد: تکنسین های اورژانس ۱۱۵ قشم پس از انجام مراحل درمانی لازم، مادر و نوزاد را برای دریافت خدمات بیشتر بهداشتی به بیمارستان منتقل می کنند.

وی گفت: این زایمان های اضطراری درون آمبولانسی هنگام انتقال مادران باردار توسط تکنسین های اورژانس ۱۱۵ از منزل به بیمارستان در شهرهای قشم نوزاد دختر، شهر طبل نوزاد پسر و شهر سوزا نوزاد پسر انجام شده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جام ملت‌های فوتسال آسیا|ازبکستان حریف ایران در نیمه‌نهایی شد