بهترین مکمل ها برای رزمی کاران و ورزش استقامتی !


از گذشته تا کنون ، بسیاری از ورزشکاران رشته هایی همچون بدنسازی ، فوتبال و … برای پیشرفت در تمرینات و مسابقات خود به سراغ مصرف مواد غذایی مغذی و در مواردی هم تهیه مکمل های بدنسازی از داروخانه هایی همچون بانی دارو و… رفته اند ! اما این سوال مطرح میشود که مکمل مناسب رزمی کاران چیست ؟ در ادامه با رسانه دکتر سلام همراه باشید. آیا ورزشکاران باید از...

بهترین مکمل ها برای رزمی کاران و ورزش استقامتی !

بهترین مکمل ها برای رزمی کاران و ورزش استقامتی !

از گذشته تا کنون ، بسیاری از ورزشکاران رشته هایی همچون بدنسازی ، فوتبال و … برای پیشرفت در تمرینات و مسابقات خود به سراغ مصرف مواد غذایی مغذی و در مواردی هم تهیه مکمل های بدنسازی از داروخانه هایی همچون بانی دارو و… رفته اند ! اما این سوال مطرح میشود که مکمل مناسب رزمی کاران چیست ؟ در ادامه با رسانه دکتر سلام همراه باشید.

آیا ورزشکاران باید از مکمل های دارویی استفاده کنند ؟

قبل از پرداختن به بحث اصلی ، باید در نظر داشته باشید که بیشتر افرادی که فعالیت های بدنی بالایی دارند درگیر این قبیل از سوالات خواهند شد که آیا باید در طول ورزش خود ، دارو های کمک ورزشی را مصرف کنند ؟

بله ، تمامی افرادی که دارای تحرک بالا هستند و می خواهند بدنی مقاوم تر و استایل فیتنسی بسازند میتواند به سراغ کراتین ها ، گینر ، وی پروتئین ، مکمل های مولتی ویتامینی و سایر کالا هایی غذایی دارویی بروند.

فواید استفاده از مکمل در رزمی کاران ؛

بهبود وزن جسمانی. دریافت مواد مورد نیاز بدن. افزایش استقامت در مقابل ضربات. کمک به عملکرد ماهیچه سازی و عضله سازی. جلوگیری از تحلیل رفتن عضلات هنگام تمرین های شدید.

مکمل های مناسب برای ورزشکاران استقامتی و قدرتی

با توجه به گزارش های دریافتی از مربیان ورزشی و بدنسازی ، ورزشکاران رشته هایی همچون کاراته ، کیکوشین ، کونگ فو و… میتوانند قبل از شروع تمرینات خود و در طول روز از مکمل های کمک غذایی که در ادامه معرفی شده ، با خیال راحت بدون استرس آسیب به استایل خود استفاده کنند. توجه داشته باشید که باید دستور مصرف هر دارو را به خوبی انجام دهید تا بازدهی مناسب را دریافت کنید !

بهترین مکمل ها برای رزمی کاران و ورزش استقامتی !

بهترین مکمل ها برای رزمی کاران و ورزش استقامتی !

1 – مکمل گینر برای حجم گیری

به راستی که تمامی رزمی کار ها به دلیل فعالیت های سخت و تمرینات طاقت فرسایی که دارند معمولا دارای تیپ های بدنی اکتومورف و لاغر اندام می باشند. در نتیجه ممکن است حتی با رعایت رژیم غذایی مناسب نتوانند حجم گیری خوبی را تجربه کنند. پس بهتر است با خرید گینر از بانی دارو و استفاده در کنار سایر وعده هایی مغذی و البته قبل از تمرین را نیز در برنامه خود جای دهند، که املاح و پروتئین موجود در آن وزن گیری خوبی را به ورزشکار منتقل کند.

بهترین مکمل ها برای رزمی کاران و ورزش استقامتی !

بهترین مکمل ها برای رزمی کاران و ورزش استقامتی !

2 – معجزه مکمل کراتین

در جایگاه دوم ، کراتین ها قرار می گیرند که وظیفه اصلی آنها ، کاهش خستگی ها و جلوگیری از شکستن ملوکول های وی پروتئن و گینر می باشد. به طور کلی با توجه به تجریبات ، یکی از مکمل های ورزش استقامتی که باعث بهبود عملکرد تمرینی فرد میشود Creatine می باشد. پیشنهاد می شود حتما دستور مصرف این مکمل را با استفاده از راهنمای های موجود در اینترنت همانند مقاله آموزشی نحوه مصرف کراتین را مطالعه کنید تا از مشکلات عدم جواب دهی یا قرار نگرفتن در دوره های بارگیری جلوگیری کنید.

فواید مصرف کراتین برای رزمی کاران ؛

جلوگیری از خستگی در هنگام تمرین. بهبود توان جسمی در ورزش های استقامتی. کمک به ساخت عضلات خشک و دارای حجم. افزایش دم در ماهیچه ها و بهبود استایل جسمی.بهترین مکمل ها برای رزمی کاران و ورزش استقامتی !بهترین مکمل ها برای رزمی کاران و ورزش استقامتی !

3 – پروتئین وی یا Whey

در میان انواع مکمل هایی که در بازار ایران وجود دارد ، بهترین گزینه برای ورزش های استقامتی ، پروتئین وی می باشد ! چراکه داری چربی و درصد بالایی پروتئین گرفته شده از آب پنیر می باشد و ساختار سلولی ماهیچه ها و حجمی ورزشکار را به خوبی تقویت کرده و مانع از اسکلتی شدن استایل فرد می شود.

(( در نظر داشته باشید که مصرف بی رویه و بدون اطلاع صحیح این مکمل میتواند افزایش وزن بیش از حد نیاز بدن فرد را به همراه داشته باشد. در نتیجه با مربی خود یا یک پزشک تغذیه حتما مشورت نماید. ))

4 – آمینو اسید های ضرروی

آخرین مکمل بدنسازی که رزمی کاران و ورزشکاران رشته های استقامتی همچون شنا ، پرش از مانع و… میتوانند مصرف نماید ، آمینو های ضرروی می باشد که در بدن فرد تشکل نمی شود و باید از طریق مواد غذایی یا املاح معدنی آنها را برای افزایش سوخت و ساز و کمک به عضله سازی خشک دریافت نمود میتوان نام برد. البته هر آمینو ای برای این افراد مناسب نبوده و حتما باید یکی از مکمل های زیر را باتوجه به بودجه و تیپ بدنی خود مورد استفاده قرار دهند.

1 – گلوتامین

2 – بی سی ای ای

3 – CAL

این مکمل ها اکثرا برای چربی سوزی استفاده می شوند و افرادی که دارای تیپ بدنی اندومورف بوده و انباشت چربی بالایی دارند میتوانند مورد استفاده قرار دهند تا به حد اعتدال وزنی مناسب رزمیکاران رسیده و عضلات با چربی کمتر برای خود بسازند.

برند های برتری که ورزشکاران استقامتی میتوانند از آن استفاده کنند

در لیست زیر به صورت خلاصه برخی از برند های مناسبی که دکتر سلام گلچین شده است را برای آشنایی شما عزیزان قرار داده ایم که در خرید های خود دچار اشتباه و در سر درگمی نشوید.

دوبیس یورو ویتال ویوا پاور ترک نوتریشنبهترین مکمل ها برای رزمی کاران و ورزش استقامتی !بهترین مکمل ها برای رزمی کاران و ورزش استقامتی !

تغذیه مناسب در ورزش های رزمی و استقامتی چگونه است ؟

افرادی که در حوزه MMA و سایر رسته های رزمی فعالیت دارند باید رژیم غذایی بسیار مناسب و سر شارژ از پروتئین ، مواد قندی ، کلسیم و… را داشته باشند ، چراکه تحلیل بدن در این ورزش ها به شدت یافت می شود و معمولا ورزشکاران دچار آسیب های جسمانی نیز می شوند.

جدول مکمل و مواد غذایی ورزشکاران فایتر

در این جدول لیستی از بهترین مواد خوراکی و البته مکمل هایی که میتواند روند افزایش وزن ، قدرت و البته استقامت ورزشکاران را بهبود دهد قرار داده ایم.

نکته : لازم نمی باشد که تمامی موارد ذکر شده را رعایت یا مصرف نمیاد.

مکمل ها مواد غذایی
کراتین تخم مرغ
گینر پنیر رشته ای
پروتئین وی گوشت قرمز بدون چربی
بی سی ای ای طیور
گلوتامین ماهی
کلسیم بلغور جو دوسر
ویتامین D 3 غلات پر فیبر و بدون قند
ویتامین B12 سیب زمینی ، کدو حلوایی
امگا 3 نان سبوس دار یا کراکر

نکات

در هنگام مصرف هرگونه دارو ، پودر و هر مواد غذایی جهت پیش برد اهداف بهبود ساختار بدنی و ماهیچه ای بهتر است نکاتی را در نظر گرفته تا به اصطلاح بازدهی یا جواب گیری موثری را از رژیم خود دریافت کنید که در ادامه برای شما قرار داده ایم. عدم مصرف چند مکمل همزمان قبل از تمرین ایجاد فاصله زمانی بین تمرین و مصرف دارو ها استفاده از گینر قبل از خواب نوشیدن مایعات و آب به صورت روزانه در نظر گرفتن خوابی کافی برای بدن

جمع بندی و سخن پایانی

در این مقاله آموزشی به بررسی مکمل برای رزمی و ورزش های استقامتی به صورت تخصصی پرداختیم و نکات مورد نیاز و برند های برتر این محصولات را هم معرفی کرده ایم. در آخرین نکته نیز باید بدانید که بهتر است خرید مکمل بدنسازی اورجینال را از داروخانه های معتبر همچون داروخانه اینترنتی بانی دارو انجام دهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان