نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟


نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟

داروی نئوتادین یا دس لوراتادین به صورت قرص یا شربت برای درمان علائم آلرژی تجویز می‌شود. معمولا روزی یک بار باید دارو را مصرف کرد. این دارو در دوز بالا می‌تواند باعث خواب‌آلودگی شود. The post نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟ (https://doctoreto.com/blog/neotadin-drug-information/) appeared first on مجله سلامت دکترتو...

اگر دچار علائم آلرژی هستید و پزشک برای شما داروی نئوتادین یا دس لوراتادین را تجویز کرده است، باید پیش از مصرف دارو در مورد عوارض جانبی و نحوه مصرف آن اطلاعات کامل داشته باشید. در این مطلب سعی می‌کنیم به طور کامل توضیح دهیم، نحوه مصرف این دارو به چه صورت است؟ تداخلات دارویی آن چیست؟ ممکن است چه عوارض جانبی ایجاد کند؟ برای آبریزش بینی یا کهیر می‌توان از آن استفاده کرد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد داروی نئوتادین می‌توانید از طریق سایت دکترتو مشاوره دارویی داشته باشید. همچنین در سایت دکترتو امکان مشاوره حضوری، آنلاین یا تلفنی با دکتر داخلی، متخصص آسم و آلرژی یا دکتر عفونی وجود دارد.

نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟

مشاوره با متخصصان
آسم و آلرژی
دکترِتو

نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟

نئوتادین چیست؟

نئوتادین یا دس لوراتادین یکی از انواع قرص ضد حساسیت است و در دسته داروهای آنتی هیستامین قرار دارد. این دارو علائم آلرژی را بهبود می‌دهد. پزشک برای رفع علائمی مانند آبریزش بینی، خارش چشم، عطسه یا کهیر این دارو را تجویز می‌کند. نئوتادین یک ماده طبیعی خاص به نام هیستامین را در بدن مسدود کرده و از این طریق واکنش آلرژیک را متوقف می‌کند.

نام انگلیسی:

NeotadinDesloratadine

اسامی رایج در ایران:

قرص نئوتادین 5 میلی‌گرمشربت نئوتادین 2.5 میلی‌گرم / 5 میلی‌لیترقرص دلونکس 5 میلی‌گرمقرص بهنیتیس 5 میلی‌گرمشربت دس لوراتادین اکسیر 2.5 میلی‌گرم / 5 میلی‌لیترقرص دس لوراتادین اکسیر 5 میلی‌گرمقرص لورکستادین 5 میلی‌گرمشربت دزوکید 2.5 میلی‌گرم / 5 میلی‌لیتر
نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین یا دس لوراتادین از انواع داروهای آنتی‌هیستامین است که برای درمان آلرژی تجویز می‌شود.

موارد مصرف نئوتادین

این دارو هم برای بزرگسالان و هم کودکان تجویز می‌شود. برای بهبود علائم آلرژی مانند آبریزش بینی، قرمزی چشم‌ها، خارش بینی، خارش چشم، خارش پوست و تحریک گلو می‌توان از دس لوراتادین استفاده کرد.

این دارو همچنین برای تسکین تب یونجه نیز تجویز می‌شود. همچنین علائم کهیر مانند خارش و تورم پوست را می‌توان با داروی نئوتادین رفع کرد.

مکانیسم اثر نئوتادین

در بدن گیرنده‌ای به نام H1 وجود دارد که هیستامین به آن متصل می‌شود. داروی دس لوراتادین در دستگاه گوارش، رگ‌ها خونی، رحم و سایر نواحی بدن برای اتصال به این گیرنده با هیستامین رقابت می‌کند. در نتیجه فعالیت هیستامین مسدود شده و علائم منفی آن تسکین پیدا می‌کند.

اشکال دارویی نئوتادین

این دارو به دو شکل زیر عرضه می‌شود. هر دو شکل دارویی برای بهبود علائم آلرژی تجویز شده و در روند بهبودی تاثیر خوبی دارند. این دو شکل عبارت‌اند از:

قرص نئوتادینشربت نئوتادین
نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟قرص نئوتادین با دوز 5 میلی‌گرم برای درمان آلرژی عرضه می‌شود.

دوز مصرفی نئوتادین

این دارو به دو شکل قرص و شربت وجود دارد. دوز آنها به شرح زیر است:

قرص نئوتادین 5شربت نئوتادین 2.5.

دوز مصرفی برای درمان علائم آلرژی و کهیر مزمن

بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال می‌توانند در روز یک عدد قرص نئوتادین ۵ را استفاده کنند. کودکان 6 تا 11 سال می‌توانند در روز نصف قرص نئوتادین ۵ را مصرف کنند. برای کودکان کمتر از 6 سال دوز دارو باید توسط پزشک تعیین شود.

همچنین بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال می‌توانند روزانه 2 قاشق چایخوری از شربت نئوتادین استفاده کنند تا علائم آلرژی یا کهیر از بین برود. برای کودکان 6 تا 11 سال روزانه یک قاشق چایخوری شربت نئوتادین و برای کودکان 4 تا 6 سال نصف قاشق چایخوری شربت مناسب است.

دوز مصرفی برای درمان تب یونجه

بزرگسالان و کودکان بالای 12 سال می‌توانند روزانه یک عدد قرص نئوتادین ۵ را استفاده کنند. کودکان 6 تا 11 سال بهتر است نصف قرص نئوتادین ۵ را در روز مصرف کنند. برای کودکان کمتر از 6 سال دوز دارو توسط پزشک و بر اساس وزن تعیین می‌شود.

نحوه مصرف نئوتادین

این دارو به دو شکل قرص و شربت عرضه می‌شود. در هر دو شکل معمولا پزشک تجویز می‌کند که دارو یک‌بار در روز مصرف شود. شما می‌توانید دارو را همراه یا بدون غذا مصرف کنید. به‌دقت دستورالعمل روی بسته دارو را بخوانید و هرگونه سوال را از پزشک خود بپرسید.

اگر برای شما شربت دس لوراتادین تجویز شده است، آن را با قاشق معمولی استفاده نکنید. از قاشق مخصوص یا قطره‌چکان استفاده کنید تا دوز دارو دقیق باشد. اگر از قرصی استفاده می‌کنید که سریع حل می‌شود، آن را روی زبان قرار داده تا حل شود.

برای اطلاع از نحوه مصرف دقیق این دارو بهتر است با متخصص داخلی، متخصص آسم و آلرژی یا دکتر عفونی مشاوره داشته باشید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با این متخصصان مشاوره حضوری، آنلاین یا تلفنی داشته و همچنین از مشاوره دارویی با داروساز استفاده کنید.

نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟

مشاوره با متخصصان
داخلی دکترِتو

نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟

عوارض جانبی نئوتادین

برخی از اثرات جانبی این دارو رایج هستند و در بسیاری از افراد دیده می‌شود. از جمله:

سردردحالت تهوعاسهالسرگیجهگلودردخشکی دهاندرد عضلانیخستگی مفرطخواب‌آلودگیقاعدگی دردناکناراحتی معدهازدست‌دادن اشتهااسهالمشکل خواب.

برخی از عوارض جانبی دس لوراتادین جدی هستند و باید در صورت مشاهده این علائم مصرف دارو را متوقف کنید. از جمله:

راشخارشمشکل در تنفس یا بلعتورم صورت، گلو، زبان، لب‌ها، دست و پا.

به نقل از medicinenet در رابطه با عوارض داروی نئوتادین:

اطلاعات در مورد برخی عوارض جانبی داروی دس لوراتادین پس از بازاریابی از طریق جمعیت داوطلب به دست آمده است و نمی‌توان فراوانی آنها را مشخص کرد. مشکلاتی مانند اختلالات قلبی، اختلالات تنفسی، بثورات پوستی، ازدست‌دادن اشتها و اختلالات سیستم عصبی ازاین‌دست عوارض هستند.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر در مورد عوارض جانبی قرص یا شربت نئوتادین می‌توانید از مشاوره دارویی دکترتو استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق سایت دکترتو با متخصص داخلی، متخصص آسم و آلرژی، دکتر عفونی یا داروساز مشاوره حضوری، آنلاین یا تلفنی داشته باشید.

نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟

مشاوره با پزشکان
مشاوره دارویی
دکترِتو

نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟

منع مصرف نئوتادین

درصورتی‌که هر یک از موارد زیر در مورد شما صدق می‌کند، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. ممکن است متخصص داروی دیگری را جایگزین داروی دس لوراتادین کند.

بیماری کبدیمشکلات کلیوی (به دلیل دفع آهسته دارو ممکن است اثرات دارو در بدن افزایش پیدا کند.)بیماری فتیل کتونوری (به دلیل وجود آسپارتام در قرص دس لوراتادین).

تداخلات دارویی نئوتادین

نئوتادین ممکن است با برخی داروها تداخل داشته باشد. این تداخلات باعث کاهش تاثیر هر یک از داروها شده یا عوارض شدیدی ایجاد می‌کند. قبل از مصرف این دارو حتما با پزشک مشورت کرده و سوابق پزشکی و داروهای مصرفی خود را به پزشک اطلاع دهید. برای مشاوره دارویی و اطلاع از تداخلات دارویی دس لوراتادین می‌توانید از مشاوره دارویی در دکترتو استفاده کنید.

برخی از تداخلات دارویی این دارو عبارت‌اند از:

داروهای حاوی لوراتادین (به دلیل شباهت داروی دس لوراتادین به لوراتادین)فلوکستیناریترومایسینسایمتیدینآزیترومایسینکتوکونازولپیتولیسانت

به نقل از healthline در رابطه با تداخلات دارویی نئوتادین:

هنگامی که دس لوراتادین همراه با داروهای آنتی‌بیوتیک، داروهای کلسترول، داروی HIV و داروهای مربوط به مشکلات ریتم قلب مصرف می‌شود، میزان نئوتادین در بدن افزایش پیدا کرده و عوارض آن تشدید می‌شود.

موارد احتیاط مصرف نئوتادین

اگر به این دارو یا لوراتادین حساسیت دارید، حتما به پزشک خود اطلاع دهید. این دارو ممکن است در برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند.

حتما سوابق پزشکی خود را به پزشک اطلاع دهید. اگر بیماری کلیوی یا بیماری کبدی دارید، ممکن است متخصص داروی دیگری را جایگزین کند.

معمولا این دارو در دوزهایی که پزشک تعیین می‌کند، باعث خواب‌آلودگی نمی‌شود. اما بهتر است پس از استفاده از این دارو فعالیت‌هایی مانند رانندگی را انجام ندهید.

نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟اگر پس از مصرف قرص دس لوراتادین دچار خارش و بثورات پوستی شدید، مصرف دارو را قطع کنید.

داروی نئوتادین در بارداری

دررابطه‌با تاثیر این دارو بر جنین در دوران بارداری هنوز تحقیقات کاملی صورت نگرفته است. اگر باردار هستید یا قصد بارداری دارید، حتما با پزشک خود مشورت کرده و سپس از داروی نئوتادین استفاده کنید.

داروی دس لوراتادین در شیردهی

نئوتادین می‌تواند از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل شود. اگر می‌خواهید در دوران شیردهی از داروی آنتی‌هیستامین استفاده کنید، حتما با پزشک مشورت کرده تا کم عارضه‌ترین دارو را به شما معرفی کند.

نئوتادین برای کودکان

دس لوراتادین روی کودکان بالای 6 ماه آزمایش شده و هیچ‌گونه عارضه جانبی جدی دراین‌رابطه گزارش نشده است. هیچ یک از داروها را بدون تجویز پزشک به کودکان زیر 4 سال ندهید. حتما پیش از استفاده کودک از قرص یا شربت نئوتادین با پزشک مشورت کنید.

مصرف بیش از حد و اوردوز

در صورت مصرف بیش از حد این دارو و بروز علائمی مانند تنگی نفس یا غش کردن حتما با اورژانس تماس بگیرید. در این شرایط باید اقدامات اورژانسی در سریع‌ترین زمان انجام شود.

در صورت فراموشی مصرف داروی دس لوراتادین چه کار کنیم؟

اگر یک نوبت مصرف دارو را فراموش کردید، دراسرع‌وقت آن را مصرف کنید. درصورتی‌که نزدیک به زمان مصرف نوبت بعدی دارو بودید، نوبت فراموش‌شده را نادیده بگیرید. در نوبت بعدی دوز دارو را دوبرابر نکنید.

قرص نئوتادین برای کرونا

از علائم اولیه کرونا می‌توان به آبریزش بینی، گلودرد، عطسه و تحریک چشم اشاره کرد. در این شرایط پزشک برای رفع علائم داروهای آنتی‌هیستامین تجویز می‌کند. معمولا پزشکان از داروهایی مانند نئوتادین، لوراتادین، سیتریزین یا دکس کلرفنیرامین استفاده می‌کنند.

نئوتادین و سیستم ایمنی

طبق تحقیقات انجام شده به‌طورکلی آنتی‌هیستامین‌ها سیستم ایمنی بدن را تضعیف نمی‌کنند. مصرف این دارو نمی‌تواند احتمال ابتلا به هر نوع بیماری ویروسی یا باکتریایی را بالا ببرد.

شربت نئوتادین برای سرماخوردگی کودکان

هنگام سرماخوردگی در کودکان پزشک اطفال برای کاهش علائمی مانند عطسه، آبریزش بینی و خارش چشم و بینی ممکن است قرص یا شربت دس لوراتادین را تجویز کند. این دارو علائم آلرژی را به‌خوبی برطرف می‌کند.

نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟این دارو برای رفع آلرژی و علائمی مانند آبریزش بینی در کودکان هم تجویز می‌شود.

شربت نئوتادین برای آبریزش بینی

برای درمان آبریزش بینی ناشی از آلرژی، سرماخوردگی، آنفولانزا یا بیماری کرونا می‌توان از داروی دس لوراتادین استفاده کرد. این دارو هیستامین را در بدن مسدود کرده و آبریزش بینی را قطع می‌کند.

قیمت قرص نئوتادین

بسته قرص دس لوراتادین با برند ایرانی در داروخانه‌ها با قیمت حدود 30000 تومان به فروش می‌رسد. برندهای خارجی قیمت بیشتری دارند.

سوالات متداول شما

اگر پزشک برای شما شربت یا قرص نیوتادین را تجویز کرده است، احتمالا با سوالاتی در مورد موارد مصرف این دارو و عوارض آن روبرو می‌شوید. به همین دلیل در ادامه چند مورد از سوالات پرتکرار شما را مطرح کرده و پاسخ آنها را ارائه داده‌ایم.

قرص نئوتادین برای چیست؟

این قرص برای تسکین علائم آلرژی مانند آبریزش بینی، آبریزش چشم، خارش چشم، عطسه یا کهیر تجویز می‌شود. این قرص هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان کارساز است.

داروی نئوتادین برای چه بیماری مصرف می شود؟

برای درمان بیماری‌هایی مانند کهیر، واکنش آلرژیک یا تب یونجه می‌توان از قرص یا شربت نیوتادین استفاده کرد. این دارو جز داروهای آنتی‌هیستامین بوده و علائم آلرژی را برطرف می‌کند.

قرص نئوتادین برای گلودرد خوب است؟

معمولا این دارو علائم مربوط به آلرژی مانند خارش گلو را برطرف می‌کند. اما دررابطه‌با گلودرد کارساز نیست. یکی از عوارض جانبی آن نیز در برخی افراد گلودرد است.

قرص نئوتادین برای آبریزش بینی تجویز می شود؟

آبریزش بینی از علائم اصلی آلرژی است. این دارو می‌تواند با مسدودکردن ماده‌ای در بدن به نام هیستامین آبریزش بینی را متوقف کند.نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟

نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟
قرص نئوتادین برای کهیر استفاده می شود؟

کهیر نوعی واکنش پوستی است که باعث بروز خارش و تورم در بخشی از پوست می‌شود. برای درمان کهیر می‌توان روزی یک عدد قرص نئوتادین 5 را مصرف کرد.

مقدار مصرف شربت نئوتادین برای کودکان چقدر است؟

اگر پزشک برای کودک شما این شربت را تجویز کرده است، باید روزی یک‌بار در ساعت معین آن را به کودک بدهید. معمولا دوز دارو برای کودکان 6 تا 11 سال یک قاشق چایخوری و برای کودکان 4 تا 6 سال نصف قاشق چایخوری شربت نئوتادین است.

بهترین زمان مصرف نئوتادین چه زمانی است؟

شربت یا قرص دس لوراتادین را در هر زمانی می‌توان استفاده کرد. اما ممکن است گاهی این دارو باعث خواب‌آلودگی شود. به همین دلیل بهتر است شب‌ها از آن استفاده کنید.

فرق قرص نئوتادین (دس لوراتادین) با لوراتادین چیست؟

دس لوراتادین از نسل دوم آنتی‌هیستامین لوراتادین است و شباهت زیادی به این دارو دارد. نئوتادین به طور قابل توجهی نسبت به لوراتادین قوی‌تر است.

بهترین قرص آنتی هیستامین چیست و آیا نئوتادین بهترین گزینه برای قرص‌های آنتی هیستامین است؟

قرص نئوتادین جز آنتی‌هیستامین‌هایی است که تاثیر سریعی داشته و عوارضی مانند خواب‌آلودگی در این دارو کم است. اگر برای رفع علائم آلرژی به دنبال داروی ضد حساسیت قوی هستید، می‌توانید داروهای ستیریزین یا دیفن هیدرامین را مصرف کنید.

نئوتادین باعث خواب آلودگی می شود؟

یکی از عوارض جانبی رایج نئوتادین خواب‌آلودگی است. اگر پزشک دوز کمی از دارو را تجویز کرده باشد، معمولا این عارضه ایجاد نمی‌شود. اما در دوزهای بالا می‌تواند خواب‌آلودگی ایجاد کند.

نئوتادین بهتر است یا ستیریزین؟

در واکنش بدن به هیستامین ستیریزین به نسبت نئوتادین سرکوب بهتری داشته و هیستامین را به طور قوی‌تری مهار می‌کند. به همین دلیل در واکنش‌های شدید آلرژیک سیتریزین تجویز می‌شود.

نئوتادین برای کودکان بالای ۶ ماه قابل استفاده است؟

این دارو روی کودکان بالای 6 ماه آزمایش شده و عارضه شدیدی در این تحقیقات گزارش نشده است. اما باید بدانید مصرف دارو در کودکان زیر 4 سال تنها باید با تجویز پزشک باشد.

داروی نئوتادین را می توان بدون نسخه مصرف کرد؟

این دارو جز دسته داروهای آنتی‌هیستامین است که می‌توان بدون نسخه آن را تهیه کرد. به دلیل برخی عوارض دارویی و موارد احتیاط در مصرف داروی دس لوراتادین بهتر است قبل از مصرف دارو با پزشک مشورت کنید. شما می‌توانید از مشاوره دارویی در سایت دکترتو استفاده کرده و مشاوره حضوری یا آنلاین با داروساز، دکتر داخلی، دکتر عفونی یا متخصص آسم و آلرژی داشته باشید.

خرید بدون نسخه و تجویز نئوتادین ممکن است؟

شما می‌توانید نئوتادین و سایر داروهای آنتی‌هیستامین را بدون نسخه از داروخانه تهیه کنید. حتما پیش از مصرف دارو برای جلوگیری از تداخلات دارویی یا مشکلات دیگر با پزشک مشورت کنید.

می توان نئوتادین را با لوراتادین مصرف کرد؟

خیر این دو دارو را نباید با هم مصرف کنید. دس لوراتادین شباهت زیادی به داروی لوراتادین داشته و مصرف هم‌زمان آنها باعث تشدید عوارض دارو و بالارفتن دوز آن در بدن می‌شود.

نئوتادین با آزیترومایسین تداخل دارد؟

بله داروی دس لوراتادین با آزیترومایسین تداخل داشته و نباید با هم استفاده شوند. مصرف همزمان آنها ممکن است عوارض شدیدی ایجاد کند.

مدت زمان اثر قرص نئوتادین چقدر است؟

در عرض یک ساعت می‌توانید تاثیر این دارو را در بدن خود مشاهده کنید. معمولا اثر آن تا حدود 24 ساعت باقی می‌ماند.

نئوتادین باعث تپش قلب می شود؟

در تعداد کمی از بیمارانی که این دارو را استفاده کرده‌اند، اختلالات قلبی مانند تپش قلب و تاکی‌کاردی گزارش شده است. این عارضه نادر بوده و در صورت ایجاد چنین مشکلی باید به پزشک اطلاع داد.

نئوتادین برای تنگی نفس هم مفید است؟

برای درمان تنگی نفس نمی‌توان از داروی این دارو استفاده کرد. حتی در برخی افراد این دارو باعث ایجاد حساسیت شده و علائمی مانند تنگی نفس، بثورات پوستی و خارش ایجاد می‌کند.

نئوتادین برای سینوزیت هم استفاده می شود؟

برای درمان سینوزیت باید از اسپری بینی یا داروهای ضداحتقان استفاده شود. این دارو و سایر آنتی‌هیستامین‌ها مخاط را غلیظ‌تر کرده و تخلیه آن را با مشکل مواجه می‌کنند.

نئوتادین را می توان برای اگزما استفاده کرد؟

دس لوراتادین و سایر داروهای آنتی‌هیستامین نمی‌توانند اگزما را درمان کنند. اما ممکن است برای تسکین خارش ناشی از اگزما پزشک این دارو را تجویز کند.

نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟

مشاوره با متخصصان
بیماری‌های عفونی
دکترِتو

نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟نئوتادین برای چه بیماری تجویز می شود و چه عوارضی دارد؟

نتیجه‌گیری و راهنمای مراجعه به پزشک

اگر پزشک به علت بروز آلرژی یا بیماری دیگری مانند تب یونجه داروی دس لوراتادین را برای شما تجویز کرده است، باید در مورد نحوه مصرف آن از پزشک سوال کنید. معمولا شربت یا قرص نئوتادین یک‌بار در روز تجویز می‌شود. به دلیل بروز عارضه خواب‌آلودگی بهتر است، این دارو را شب مصرف کنید. از مصرف هم‌زمان داروی دس لوراتادین با داروهایی مانند لوراتادین، آزیترومایسین یا فلوکستین خودداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد داروی نیوتادین می‌توانید از طریق سایت دکترتو مشاوره دارویی داشته باشید. همچنین می‌توانید با دکتر داخلی، دکتر آسم و آلرژی یا دکتر عفونی مشاوره حضوری، آنلاین یا تلفنی داشته باشید.

دکترتو مراقب سلامتی شماست!

منابع
https://www.webmd.com/drugs/2/drug-22327/desloratadine-oral/details
https://medlineplus.gov/druginfo/meds/a602002.html
https://www.healthhub.sg/a-z/medications/4/Desloratadine-Tablet
https://www.drugs.com/mtm/desloratadine.html
https://go.drugbank.com/drugs/DB00967
https://www.mayoclinic.org/drugs-supplements/desloratadine-oral-route/side-effects/drg-20067466?p=1

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا