لذت تجربه جت اسکی در کیش


لذت تجربه جت اسکی در کیش

سفر به کیش برای ساکنین تمامی شهرهای ایران می‌تواند لذت‌بخش باشد؛ اما شهرهایی که دسترسی به دریا و تفریحات آبی ندارند، بیش از دیگران با حضور در کیش خوشحال می‌شوند. برای مثال ساکنین شیراز به‌خاطر اینکه دسترسی به دریا ندارند، عاشق سفر به جزیره کیش و تجربه هیجاناتی همانند جت اسکی هستند.

دقیقا به همین خاطر بلیط شیراز کیش و بلیط کیش شیراز از جمله بلیط‌های پرفروش کیش به حساب می‌آید. با توجه به محبوبیت جت اسکی در کیش، در این مقاله قصد داریم تا کمی درباره جت اسکی بیشتر توضیح دهیم. به این ترتیب می‌توانید حتی پیش از سفر هم خودتان را برای این تفریح هیجان‌انگیز آماده کنید.

جت اسکی چیست؟

جت اسکی در اصل نوعی وسیله نقلیه به حساب می‌آید. این وسیله نقلیه سرعت بسیار بالایی دارد و مخصوص استفاده روی آب است. از نظر ساختاری، شباهت بسیاری بین جت اسکی و موتورسیکلت‌های معمولی وجود دارد. با این تفاوت که موتورها چرخ دارند تا روی زمین حرکت کنند و جت اسکی ظاهری مشابه قایق دارد تا روی آب شناور باقی بماند.

جت اسکی یک موتور بنزینی یا گازوئیلی دارد و باعث می‌شود تا سرعت آن به حدود ۱۰۰کیلومتر در ساعت برسد. با توجه به اینکه جت اسکی روی امواج حرکت می‌کند، احساس پرواز را به شما منتقل می‌کند. از طرفی در دریا دیگر خبری از پلیس راهنمایی و رانندگی، دوربین سرعت یا چراغ قرمز نیست. پس می‌توانید لذتی نامحدود را تجربه کنید.

هزینه استفاده از جت اسکی چقدر است؟

معمولاً استفاده از جت اسکی به‌صورت ۲۰ دقیقه‌ای لحاظ می‌شود و بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه دارد. این تفاوت قیمت به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. همان طور که قیمت بلیط شیراز کیش یا بلیط کیش شیراز در بازه‌های مختلف زمانی تغییر می‌کند، قیمت جت اسکی نیز در فصل پیک سیزن یعنی عید نوروز یا تابستان افزایش پیدا خواهد کرد. جالب است بدانید که در ایام عید نوروز امکان دارد این مقدار به ۱میلیون تومان هم برسد.

لذت تجربه جت اسکی در کیش

آیا هنوز جت اسکی در کیش وجود دارد؟

متأسفانه چند سال پیش، چندین صانحه مختلف به‌خاطر سرعت بالای جت اسکی به وجود آمد. به همین خاطر استفاده از جت اسکی در کیش برای مدتی محدود شد. پس از آن سایت‌های خاصی را مشخص کردند و فقط برخی کلوب‌های دریایی مجاز به کرایه جت اسکی شدند. همچنین در دورا پیک سیزن، کرایه آن را تا حد امکان محدود می‌کنند تا از حادثه جلوگیری شود.

در چه شرایطی امکان استفاده از جت اسکی وجود ندارد؟

جت اسکی کاملاً روی موج شناور می‌شود. از طرفی این وسیله همانند سرگرمی‌های دیگر مثل شاتل نیست که فرمان به دست یک فرد متخصص باشد. در اصل شما خودتان باید فرمان را به دست بگیرید. این در حالی است که کمتر کسی تجربه کافی برای استفاده از جت اسکی را دارد. از‌این‌رو در شرایط بد جوی همانند بارندگی و طوفانی یا موج‌های بزرگ، کرایه جت اسکی ممنوع می‌شود.

بهترین زمان استفاده از جت اسکی چه زمانی است؟

جت اسکی همانقدر که هیجان‌انگیز است، می‌تواند خطرناک نیز باشد. پس بهتر است در خلوت‌ترین زمان ممکن از جت اسکی استفاده کنید. زمستان و پاییز که جزیره کیش خلوت‌تر از روزهای دیگر سال است، زمان مناسبی برای تجربه این هیجان محسوب می‌شود. همچنین بهتر است ساعات ابتدایی صبح را برای جت اسکی انتخاب کنید که هنوز دریا شلوغ نشده است.

آیا استفاده از جت اسکی نیاز به مهارت دارد؟

در حقیقت کنترل جت اسکی بسیار ساده است. حفظ تعادل کار ساده‌ای خواهد بود و تعویض دنده‌ها نیز به‌صورت خودکار انجام می‌شود. پس فقط باید دسته گاز را بچرخانید و حرکت کنید. البته هدایت جت اسکی در سرعت و مخصوصاً هنگام پیچ می‌تواند کار دشواری باشد. به‌صورت کلی می‌توان گفت کسانی که تجربه رانندگی با هر نوع وسیله نقلیه را داشته باشند، می‌توانند به‌راحتی از جت اسکی استفاده کنند. مخصوصاً افرادی که موتورسوار هستند، احساس راحتی بیشتری با جت اسکی می‌کنند.

لذت تجربه جت اسکی در کیش

آیا محدودیتی برای استفاده از جت اسکی وجود دارد؟

بله، افرادی که کمتر از ۱۶ سال سن دارند، به‌صورت کلی مجاز به استفاده از جت اسکی نیستند. کسانی که بین ۱۶ تا ۱۸ سال سن دارند، باید همراه با یک ناظر معتبر سواری کنند. زنان باردار و افرادی که دچار بیماری‌های قلبی هستند نیز نباید از جت اسکی استفاده کنند.

کجا سوار جت اسکی شویم؟

معمولاً بیشتر کلوب‌های ورزش‌های آبی معتبر کیش، جت اسکی کرایه می‌دهند. برای کرایه جت اسکی بهتر است به اسکله تفریحی، ساحل مرجان و البته ساحل میرمهنا مراجعه کنید. در این سواحل با کمی پرسوجو می‌توانید یک جت اسکی کرایه کرده و به دل آب بزنید.

در نهایت می‌توان گفت که این تفریح بسیار هیجان‌انگیز است. اگر عاشق جت اسکی هستید، بهتر است پیش از خرید بلیط رفت و برگشت، یعنی مثلاً بلیط شیراز کیش و بلیط کیش شیراز ، با کلوب‌های دریایی تماس بگیرید و درباره اینکه چه زمانی برای جت اسکی مناسب است سؤال کنید. سپس بلیط خود را برای همان روز قرار دهید.

نویسنده: رپورتاژ

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته