سوپ سبزیجات و لوبیا


سوپ سبزیجات و لوبیا

سوپ سبزیجات و لوبیا یکی دیگر از سوپ هاییست که توصیه می شود برای کودکان تهیه گردد. این سوپ همانند سوپ قبلی از مخلوط گوشت و سبزیجات تهیه می گردد.

سوپ سبزیجات و لوبیابهتر است که در زمان کودکیِ فرزندان از گوشت سفید ببیشتر استفاده شود. حبوبات یکی دیگر از مواد مغذی است که توصیه می شود حتما استفاده گردد .حبوبات انواع مختلفی دارد که لوبیا نیز یکی از آنهاست .لوبیا خود گونه های مختلف دارد از جمله ، لوبیا قرمز ، لوبیا سفید ، لوبیا چیتی و لوبیا چشم بلبلی که از معروف ترین انواع لوبیا به شمار می روند و یکی از آنها که در بیشتر غذاهای ایرانیان استفاده می شود لوبیا قرمز است. این لوبیا به جهت شباهتی که به شکل کلیه دارد به نام لوبیا کلیوی نیز معروف است. لوبیا قرمز می‌تواند با لوبیاهای دیگری که به این رنگ هستند، از جمله لوبیای آزوکی اشتباه گرفته شود. لوبیا قرمز برای سلامتی، پوست و مو بسیار زیاد است و به‌دلیل طعم، بافت و عطری که دارد یکی از حبوبات محبوب است.لوبیا قرمز سرشار از پتاسیم، منیزیم، آهن و پروتئین است بنابراین، برای گیاهخواران، جایگزین خوبی برای گوشت است. لوبیا قرمز، آنتی‌اکسیدان‌های ضد بیماری متعددی دارد که سیستم ایمنی را سالم و قوی می‌کند. لوبیا قرمز سرشار از منگنز است که مانند یک آنتی‌اکسیدان دفاعی عمل‌می‌کند. این مسئله به کاهش رادیکال‌های آزاد در میتوکندری در سطح سلولی کمک‌می‌کند. این لوبیا دارای ویتامین K نیز هست که به محافظت از سلول‌ها دربرابر استرس اکسیداتیو شناخته‌شده است و خطرات سرطان را کاهش‌می‌دهد. ویتامین K موجود در لوبیا قرمز، فراوان است که برای مغز و سیستم عصبی مفید است.لوبیا قرمز حاوی فیبر حل‌شدنی است که به کاهش سرعت سوخت‌وساز کربوهیدرات کمک‌می‌کند. این ویژگی می‌تواند از بالارفتن سطح قندخون بعد از وعده غذایی جلوگیری‌کند. لوبیا قرمز منبع خوبی از پروتئین نیز هست که سطح قندخون را پایین‌ می‌آورد. از انواع دیگر غذای کودک می توان به : پوره سیب، اسفناج و نخود فرنگی ، فرنی نوزاد ، حریره بادام و پوره مرغ و هویج اشاره کرد.

مواد لازم

کدوی حلوایی (بخارپز کنید یا بجوشانید تا کاملاً نرم شود) : 1 عدد کوچک هویج (بخارپز کنید یا بجوشانید تا کاملاً نرم شود) : 1 عدد لوبیای قرمز پخته شده : ½ فنجان سینه مرغ کاملاً پخته شده : ½ فنجان عصاره مرغ یا سبزیجات (برای رقیق‌تر کردن سوپ) : ۱ فنجان آب: به مقدار لازم

مراحل

گام 1

ابتدا تمامی موادی که گفته شده است را یا بپزید و یا بخار پز کنید تا کاملا نرم شوند.

گام 2

سپس تمامی مواد پخته شده را داخل قابلمه ریخته و به آن آب مرغ و یا آب معمولی به مقدار لازم اضافه کنید و اجازه دهید تا مواد به آرامی بپزند.

گام 3

پس از حدود 30 دقیقه که سوپ کامل پخته شد ، سوپ را له کرده و سپس به کودک بدهید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آشپزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اکثریت زنان متاهلِ شاغل دو شغله هستند / زهرا نژادبهرام: چند شغله بودن زنان موجب تشدید ا...