200 بسته‌ معیشتی بین سالمندان نیازمند بروجردی توزیع شد


200 بسته‌ معیشتی بین سالمندان نیازمند بروجردی توزیع شد

بروجرد - ایرنا - مدیر موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا بروجرد گفت: به مناسبت ماه رمضان 200 بسته معیشتی شامل برخی اقلام خوراکی مورد نیاز بین سالمندان تحت حمایت های این موسسه توزیع شد.

"مریم بهرامی" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بسته معیشتی شامل برنج، چای و روغن است که به منظور رفاه حال سالمندان بین آنها توزیع شد.

وی اظهار داشت: از جمعیت ۲ هزار نفری موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا بروجرد تعدادی از نظر معیشتی و اقتصادی دچار مشکل هستند و تلاش شده در قالب برنامه های مختلفی به آنها توجه بیشتری شود.

مدیر موسسه سالمندان حکمت بروجرد بیان کرد: در راستای حرکت در مسیر شعار این موسسه که حال خوب سالمندان است و تلاش می‌شود با فعالیتهای ورزشی و تفریحی اوقاتی خوبی را برای سالمندان فراهم کند.

بهرامی اضافه کرد: موسسه سالمندان حکمت بروجرد بطور غیر مستمر با حدود ۵۰ هزار سالمند ارتباط دارد که از شهرها و یا استان های دیگر بصورت مهمان در مقاطع زمانی مختلف به آنها خدمات مختلف ارائه شده است اما بصورت ثابت و همیشگی به تعدادی ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر آموزش های حضوری داده می‌شود و در همایش ها هم تا حدود ۵۰۰ سالمند حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: کلاس های آموزشی با محور سبک زندگی سالم، کنترل قد، وزن، فشار خون، بررسی چاقی یا سو تغذیه و سفرهای درون شهری از جمله برنامه هایی است که همواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می شود.

مدیر موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا بروجرد با بیان اینکه آموزش محور فعالیت این موسسه است، گفت: فعالیت های این موسسه در بخش های مختلف آموزشی، اجتماعی، ورزش، سلامت و تغذیه برای سالمندان دنبال می شود.

وی افزود: ورود به دوران سالمندی نیازمند فراهم کردن بسترهایی است تا سالمندان با کسب مهارت های لازم و سبک زندگی متناسب با این دوره همراه با سلامت روحی و جسمی کمترین مشکلات را برای اطرافیان و نظام اجتماعی داشته باشند.

موسسه سالمندان فرزانگان حکمت سینا زیر نظر بهزیستی بروجرد از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون تعداد ۲ هزار سالمند در شهرستان بروجرد را تحت پوشش برنامه های مختلفی اعم از آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و سلامت قرار داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق