اندروید 13 (One UI 5.0)؛ کدام محصول از سامسونگ این آپدیت را دریافت می‌کند؟


اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که به آپدیت نرم‌افزاری گوشی گلکسی‌تان اهمیت می‌دهید اما نمی‌دانید آیا اندروید جدید را دریافت می‌کند یا خیر، پیشنهاد می‌شود این مطلب را از دست ندهید چرا که در آن لیستی از گوشی‌های سامسونگ را شاهد خواهیم بود که به اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.0 به‌روزرسانی می‌شوند. سامسونگ در بین...

اندروید 13 (One UI 5.0)؛ کدام محصول از سامسونگ این آپدیت را دریافت می‌کند؟
اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که به آپدیت نرم‌افزاری گوشی گلکسی‌تان اهمیت می‌دهید اما نمی‌دانید آیا اندروید جدید را دریافت می‌کند یا خیر، پیشنهاد می‌شود این مطلب را از دست ندهید چرا که در آن لیستی از گوشی‌های سامسونگ را شاهد خواهیم بود که به اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.0 به‌روزرسانی می‌شوند.
سامسونگ در بین سایر شرکت‌های تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی، بهترین عملکرد را در زمینه‌ی مدت زمان پشتیبانی از محصولات و همچنین سرعت انتشار آپدیت دارد. برای مثال شرکت کره‌ای امسال فقط یک ماه و نیم بعد از عرضه‌ی رسمی اندروید ۱۲، تصمیم گرفت این آپدیت را برای گوشی‌های خود منتشر کند و تاکنون هم بیشتر از هر شرکت دیگری، گوشی‌های گلکسی هستند که اندروید ۱۲ را دریافت کرده‌اند. حتی برخی از میان‌رده‌های سامسونگ هم اکنون از اندروید ۱۲ بهره می‌برند در حالی که پرچم‌دارهای برخی از شرکت‌ها در صف دریافت آن هستند.
سیاست مشخص سامسونگ در زمینه‌ی آپدیت نرم‌افزاری باعث شده بتوانیم مطمئن باشیم آیا محصول ما آپدیت جدید را دریافت می‌کند یا خیر. اما طی این چند سال اخیر و تغییر سیاست شرکت در زمینه‌ی آپدیت نرم‌افزاری شاید برخی از کاربران همچنان ندانند آیا گوشی آن‌ها برای دریافت آپدیت بعدی واجد شرایط هست یا خیر. منظورمان هم از تغییر سیاست، همان افزایش مدت زمان آپدیت از دو به سه و از سه به چهار سال است.
از آنجایی که اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.0 و ۴.۱ اکنون برای بسیاری از گوشی‌های شرکت کره‌ای در دسترس قرار دارد و به‌زودی هم تمام محصولات سامسونگ به آن مجهز خواهند شد، تصمیم گرفتیم به بررسی این موضوع بپردازیم که در صورت عرضه‌ی اندروید ۱۳، آیا گوشی گلکسی ما آن را دریافت خواهد کرد یا خیر.
اندروید ۱۳ پاییز امسال رسما عرضه خواهد شد و تا آن زمان هم فاصله‌ی زیادی داریم اما اینکه از همین حالا بدانیم چه محصولی از سامسونگ آن را دریافت می‌کند می‌تواند بسیار مفید باشد.
سری گلکسی S
گلکسی S22 اولترا
گلکسی S22 پلاس
گلکسی S22
گلکسی S21 فن ادیشن
گلکسی S21 اولترا
گلکسی S21 پلاس
گلکسی S21
گلکسی S20 اولترا (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)
گلکسی S20 پلاس (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)
گلکسی S20 (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)
گلکسی S20 فن ادیشن (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)
گلکسی S10 لایت (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)
سری گلکسی نوت
گلکسی نوت ۲۰ اولترا (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)
گلکسی نوت ۲۰ (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)
گلکسی نوت ۱۰ لایت (احتمالا آخرین آپدیت نرم‌افزاری)
سری گلکسی زد
گلکسی زد فولد ۲ ۵G
گلکسی زد فلیپ
گلکسی زد فلیپ ۵G
گلکسی زد فلیپ ۳
گلکسی زد فولد ۳
سری گلکسی A
گلکسی A73
گلکسی A53
گلکسی A33
گلکسی A71 5G
گلکسی A71
گلکسی A51 5G
گلکسی A51
گلکسی A52
گلکسی A52 5G
گلکسی A52s
گلکسی A72
گلکسی A کوانتوم
گلکسی کوانتوم ۲
گلکسی A42 5G
گلکسی A03s
گلکسی A12 / A12 ناچو
گلکسی A32
گلکسی A32 5G
گلکسی A22
گلکسی A22 5G
گلکسی A23
گلکسی A13
گلکسی A03
سری گلکسی M
گلکسی M42 5G
گلکسی M12
گلکسی M62
گلکسی M01
گلکسی M22
گلکسی M31
گلکسی M32
گلکسی M32 5G
گلکسی M52 5G
گلکسی M33
گلکسی M23
سری گلکسی F
گلکسی F42 5G
گلکسی F62
گلکسی F12
گلکسی F22
گلکسی F23
گلکسی Xcover
گلکسی Xcover 5
سری گلکسی تب
گلکسی تب S8 اولترا
گلکسی تب S8 پلاس
گلکسی تب S8
گلکسی تب S7 پلاس
گلکسی تب S7
گلکسی تب S7 فن ادیشن
گلکسی تب S6 5G
گلکسی تب S6 لایت
گلکسی تب A7 لایت
گلکسی تب A8 10٫۵ (۲۰۲۱)
این بود لیست کاملی از محصولات کنونی سامسونگ که واجد شرایط دریافت اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI 5.0 هستند. از آن‌جایی که سیاست سامسونگ در زمینه‌ی آپدیت نرم‌افزاری مشخص است، بنابراین به نظر می‌رسد باید صاحبان این گوشی از این بابت که آپدیت یادشده را دریافت می‌کنند کاملا مطمئن باشند.
قطعا تا قبل از رونمایی رسمی و عرضه‌ی اندروید ۱۳، سامسونگ محصولات متعددی را راهی بازار خواهد کرد که طبیعتا می‌دانیم این محصولات قطعا آپدیت یادشده را دریافت خواهند کرد. سیستم‌عامل جدید گوگل به نظر می‌رسد تغییر چشمگیری نسبت به اندروید ۱۲ نداشته باشد اما با این حال سامسونگ One UI 5.0 را تا جایی که امکان دارد با قابلیت‌های خوب و جذاب پر خواهد کرد. هرچند فعلا نمی‌دانیم این قابلیت‌ها چه هستند و باید منتظر بمانیم ببینیم چه خبرهایی پیرامون آن منتشر می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | اشتباه فاحش کارگر کارواش؛ خسارت شدید به خودروی لوکس!