17 برگزیده کنگره ملی عقیق و ارغوان تجلیل می شوند


17 برگزیده کنگره ملی عقیق و ارغوان تجلیل می شوند

ایلام - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: 17 برگزیده سومین کنگره ملی عقیق و ارغوان در این استان مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

علی هوشمند روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین اختتامیه این جشنواره ملی فردا در شهرستان مرزی مهران برگزار و از برگزیدگان از استانهای مختلف کشور تجلیل خواهد شد.

وی با ذکر اینکه در مجموع ۲۳۸ اثر از ۲۲ استان کشور با ارسال اثر در این دوره شرکت داشتند، افزود: آثار رسیده نسبت به دوره قبل حدود ۲۰ اثر افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: این کنگره از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با هدف معرفی ابعاد گوناگون حماسه اربعین حسینی، تبلیغ و تعمیق سیره امام حسین(ع)، ترویج فعالیت‌های فرهنگی و ادبی با محوریت امام‌حسین(ع)، تجلی همگرایی اقوام ایرانی در ایینه شعر اربعین و تقدیر از سرایندگان آثار ادبی در حوزه فرهنگ عاشورایی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام محورهای کنگره امسال را شامل اربعین حسینی و حماسه عاشورا و با زبان‌ها و گویش‌های مختلف بلوچی، ترکی، خراسانی، خوزی، سمنانی، عربی، فارسی(به استثنای فارسی معیار)، کُردی، گیلکی، لری، لکی، مازنی و مرکزی عنوان کرد.

به گفته هوشمند، بخش شعر مختص شاعران بومی استان با موضوع ایثار و شهادت با توجه به برگزاری کنگره سه هزار شهید استان در سال گذشته، به بخش ویژه کنگره ملی عقیق و ارغوان در این دوره اضافه شد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مهران قدمگاه زائران عتبات عالیات است، آیین اختتامیه این کنگره امسال در شهرستان مهران برگزار خواهد شد.

هوشمند یادآور شد: این کنگره با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه استان ایلام و به ویژه شهر مهران با عنوان پایتخت خادمین سیدالشهدا (ع) و همچنین محل تردد زوار اربعین حسینی است، دبیرخانه اجرایی کنگره ملی اربعین در آیینه شعر اقوام ایرانی در دوره سوم در شهر مهران قرار داده شد.

به گزارش ایرنا، در دومین دوره برگزاری کنگره در سال گذشته بیش از ۲۲۰ اثر از شاعران آیینی سُرای اقوام مختلف ایرانی از ۲۲ استان کشور شرکت داشتند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ادعای جلیل محبی درباره بازگشت گشت ارشاد