سازمان نظام پزشکی کرمانشاه از تشکیل پرونده‌های جدید جلوگیری کند


سازمان نظام پزشکی کرمانشاه از تشکیل پرونده‌های جدید جلوگیری کند

کرمانشاه - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه از مسوولان سازمان نظام پزشکی استان خواست با استفاده از راهکارهای پیشگیرانه مانع تشکیل پرونده‌های جدید شوند.

به گزارش ایرنا، «پرویز توسلی‌زاده» روز یکشنبه در نشست مشترک دستگاه قضایی و سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه که در سالن جلسات دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: با آموزش و ارتقای آگاهی های جامعه پزشکان در حوزه جرایم پزشکی و تبعات حقوقی آنها می توان این جرایم را مدیریت کرده تا قصوری صورت نگیرد و در نتیجه پرونده ای هم تشکیل نشود.

وی اضافه کرد: اولویت اصلی تشکیل نشدن پرونده و استفاده از روش‌های پیشگیری است و در صورت شکایت و تشکیل پرونده می توانیم از ظرفیت مصالحه استفاده کرده و در نهایت با کاهش زمان دادرسی، پرونده ها را به سرانجام برسانیم.

توسلی زاده تصریح کرد: یکی از راه‌های بازدارنده این است که تیم پزشکی قبل از درمان، خانواده بیمار را در خصوص عوارض احتمالی روشهای درمانی در جریان بگذارند.

این مقام عالیرتبه قضایی یادآوری کرد: آموزش قضات، احصاء تخلفات، تخصصی شدن شعب، حمایت از نیازمندان و تقویت ارتباط با مردم از جمله راهکارهایی است که موجب عدم تشکیل پرونده و کاهش هزینه ها خواهد شد.

۲۴۰ پرونده در سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت

رئیس سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: سال گذشته حدود ۳۰۰ پرونده در سازمان نظام پزشکی استان تشکیل شد که به ۲۴۰ مورد آن ها رسیدگی شد.

دکتر «محمدباقر حیدری» با اشاره به باقی ماندن ۶۰ پرونده دیگر، ابراز امیدواری کرد تا پایان شهریورماه سال جاری تمام پرونده ها مختومه و به روز شوند.

وی همچنین با تقدیر از رئیس کل دادگستری استان جهت همراهی با جامعه پزشکی کرمانشاه خاطرنشان ساخت: در سازمان نظام پزشکی، اصل بر اجرای عدالت است و در این راستا برنامه های آموزشی جهت کاهش اطاله دادرسی و به روز کردن پرونده ها بخصوص در شهرستانها را در دست اجرا داریم.

حیدری افزود: شورای عالی نظام پزشکی کشور ۲۵ نفر عضو دارد که ۲ نفر از اعضای آنان از استان کرمانشاه هستند و این باعث افتخار جامعه پزشکی استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی